turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.24 13:03:19 (32442)
Nem kell magyarázkodni, én csak úgy általában ostoroztam a múltat gyorsan feledő, a jövőre nem nagy rálátással bíró médiát, kinek nem inge, ne vegy magára! A SiRF (ami alatt gondolom az XTrac technológia első példányaira gondolsz), az InstantFix és a TMC pedig soha nem volt parasztvakítás (szemben a 3D-vel), az már más kérdés, hogy a TMC itthon nem egy túlságosan használható valami. Egyelőre.
A 2000 TMC pont pedig elsőre soknak hangzik, de nem az. Oké, lefedi a főbb főúthálózatot (?), meg Budapest főbb útjait (?). A sok kérdőjel arra kérdez rá, hogy mégis melyikeket? Csak az egyszámjegyű főutakat, vagy a 2-eseket is? Budapest pedig egy óriási ojjektum, ott mi számít főbb útnak? A 2000 pont kevés. De igazából nem itt van a szűk keresztmetszet, hanem az adatnál, illetve annak aktualitásánál. Az első hó leesése után mifelénk bizony elég sok idő telik el, amíg feltűnik az első hóeke. Egy masszív országúti balesetnél elég sok idő telik el, amíg megjelenik a policáj. A sor folytatható... Ugyan nem merültem még el a témában, de feltételezem, hogy itthon egyelőre még nem áll azon az automatizációs fokon a hazai TMC, mint külföldön. Ennél fogva az adatok aktualitása megkérdőjelezhető (oké, egy hídfelújításnál ez talán nem probléma). De ha még frissek is az adatok, vajon mennyi van belőlük? Mert ehhez a szolgáltatáshoz az kell, hogy rohadt sok adat legyen, folyamatosan áramoljon a szolgáltatóhoz a közúti infó, és az rohadt gyorsan nyomja ki az éterbe azokat. Nem várható el egy ilyen friss rendszertől (mint a hazai), hogy ezekből jelesre vizsgázzon. Én nem is várom el. De ha még ilyen friss a szolgáltatás, akkor a hazai TMC-t isteníteni, és a NaviGuide 5.0-át emiatt az egekbe emelni (lesajnálva a többi navit) nem túl bölcs dolog.
[előzmény: (32368) Schaf, 2008.07.23 19:20:27]

Schafhozzászólásai | válasz erre | 2008.07.23 19:20:27 (32368)
Az első időben a különböző uservakításnak számító egyedi fícsörök adják el a legtöbb terméket...

...tudod.. SiRF, 3D, InstantFix, TMC..stb.

..aztán egy idő múlva már természetes, hogy mindenben benne lesz. te magad írtad le, hogy előny a Garminnak, hogy csak ő tudja most fogadni a szabványt. Én sem írtam a cikkben mást. Annyi van benne, hogy várhatóan őszig a többiek várólistán lesznek. (teljesen más okok miatt :-)) )

Egyébként a közel 2000 TMC pont, amiről jelenleg eseményt lehet küldeni (értsd ennyi helyen jelenhet meg TMC infó a hazai térképen) a magyarországi főbb főútvonalhálózatot tartalmazza. Ebbe beleértve a budapesti főbb utakat is. Aki pedig már csúcsforgalomban egyszer autózott pesten....

Mindenesetre hétfőn senki ne lepődjön meg, ha a TMC vevős készüléke hirtelen kizárja a Moszkva teret a tervezésből. ;-)
[előzmény: (32346) bregő és andorpapa, 2008.07.23 15:15:03]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2008.07.23 15:15:03 (32346)
TMC is very LOL! Legalábbis itt Magyarországon. Ez nem Garmin vs. iGO vallási kérdés, hanem józan ész kérdése. Jelenleg (csak) a NaviGuide tudja a TMC-t, ami eléggé jó reklám a terméknek, az már más kérdés, hogy mennyire használható az új funkció. Ahogy arra Schaf is rámutat, itthon még eléggé gyér a TMC szolgáltatás, és szerintem nyugodtan kivehetjük a biliből a kezünket, ez még egy ideig biztosan így lesz. Tehát amire a HUN TMC nem csak csajozós feature lesz ("hé bébi, kipróbálod a téemcémet?"), illetve a "egyszer már jól jött" kategóriából átigazol a "mindig hasznos" kategóriába, addig kb. a többi navi is tudni fogja.

Mi ez a pesszimizmus? Az első CF-es GPS-emnél (ami egyébként SiRF II-es volt) nagy volt a dilemma, hogy a 30 rugós Leadtek-et vegyem vagy a 32 rugós GlobalSat-ot. Ez utóbbi ugyanis WAAS/EGNOS kompatibilis volt, és szentül meg voltam győződve arról (na meg a boltos is), hogy ez hamarosan óriási előny lesz. Aztán csóró egyetemistaként a Leadtek-et vettem meg, az EGNOS-ból pedig azóta sem lett semmi. Ja, és mindez 2005-ben történt...
Aztán jött a TMC. Már két-három éve lehetett olyan PNA-t kapni, amelyik hatalmas betűkkel döngölte a retinánkba, hogy ez bizony TMC kompatibilis, és ez nekünk rohadt jó. Persze, aki mondjuk Németországban melózik és emiatt hetente van 2-3 köre oda-vissza, az valószínűleg ki is használta, de az átlaguser évi 2-3 külföldi útja mellett (amiből 1-2 út jellemzően Horvátország, Szlovákia vagy Erdély) a TMC kompatibilitás nem ért semmit.

Hiszen itthon még 1 éve sincs TMC sugárzás, ami persze inkább tesztfázist jelentett, és nem éles adást. És akkor jön az új NaviGuide, ahol megint ott virít a piros matrica, és azt mondja, hogy ez nekünk tök jó. És ezzel az állítással nincs is semmi gond, a kérdés csak az, hogy mennyire jó. Én mondjuk többre értékelem a TMC képességnél a közel 1100 km-es bővítést, a friss útszakaszok feldolgozását, na meg a 2400 kijavított hibát. Szóval az új 5-ös NaviGuide-dal nekünk tök jó. A múltat gyorsan feledő, a jövőre nem nagy rálátással bíró média pedig hozzáteszi azt is, hogy: másoknak bezzeg milyen szar, mert nekik nincs TMC, és még pár hónapig biztosan nem is lesz. Hurrá.

Ne értsen félre senki, nem vagyok az új technológiák ellensége, a TMC például (hibái ellenére) egy egészen ötletes rendszer. Csak láttunk már EGNOS-t, Galileo-t, 4-es metrót, na meg karón varjút. Persze előbb-utóbb mindegyikből lett/lesz valami, de azért nem biztos, hogy egyből sajnálni kellene a tutiból kimaradó TomTom, Mio moov, iGO stb. usereket. Majd akkor, ha már nálunk is az a TMC színvonal lesz, mint párszáz kilométerrel nyugatabbra.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók