turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.04.27 01:00:45 (7304)
Én ennek csak örülök! Két egymással szembe tartó légijármű látványa nem túl felemelő érzés. :-)

Ebben egyetértünk! :-) Da azért csak nem kell 150 km-es távolság ahhoz, hogy két gép elférjen egymás mellett. Meg ugye itt, repülésről lévén szó, játszik a 3D is, tehát az X Y akár egyezhetne is! :-)
[előzmény: (7303) P.ISTI, 2006.04.26 23:52:50]

P.ISTIhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.26 23:52:50 (7303)
fura volt, hogy az oda és a vissza út között hatalmas eltérés volt

Én ennek csak örülök! Két egymással szembe tartó légijármű látványa nem túl felemelő érzés. :-)
Egyébként ez sokminden, de főleg a Repülési terv függvénye.

Itt megtalálható néhány Repülési terv: http://www.euroutepro.com/fp/fp_main.php?site=hu&dep=&arr=&search=Keres%E9s&mode=sel3
Az Indulás és Rendeltetés cellákba kell beírni az indulási és az érkezési repterek ICAO-kódját.
A kódot pedig itt lehet megkeresni: http://www.postmodern.com/~mcb/misc/code.html
Az ötbetűs "szavak" a fordulópontok nevei, a táblázat jobboldalán lévő nyílra kattintva pedig egy hevenyészett térképen is megtekinthető az útvonal.

A fordulópontok koordinátáinak összesített táblázatát sajna még nem sikerült igazán jó weboldalon megtalálnom, de Európán belül jó eséllyel lehet keresgélni az öt karaktert google-be írva.

Fanatikusok innen légiforgalmi térképeket is töltögethetnek: https://164.214.2.62/dafif/enroutechartscur/ename/
[előzmény: (7291) lelcache, 2006.04.25 22:22:56]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 22:22:56 (7291)
Nekem is van BP-Amszerdam, Amszterdam-Bp, és BP-Dublin, Dublin-Bp trackem, de valahogy nem jutott eszembe a turistautak.hu-ra feltölteni! :-)))))

Különben fura volt, hogy az oda és a vissza út között hatalmas eltérés volt. Volt, hogy az oda uttól visszafelé 150-200 km-rel jöttünk délebbre.
[előzmény: (7286) @david, 2006.04.25 21:31:32]

@davidhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.25 21:31:32 (7286)
Jó tapasztalatom van a repülőn való trackelésről:

BUD-STN (London Stansted) Sky Europe
LUT-BUD (London Luton) EasyJet

Feltöltöm a trackeket a turistuatakra. Van valakinek hasonló? Multkor épp gondolkoztam merre mehetnek, mert múltkor azt olvastam, hogy úgynevezett légifolyosók már nincsenek, a minimális üzemanyag felhasználást maguk elött tartva tervezik meg az utat.

Mindkétszer megkértem a légikisérőt, hogy kérdezze meg a kapitánytól. (ez fontos, mert ők automatikusan rávágnák, hogy minden kütyüt ki kell kapcsolni). A Skyeurope végig engedte, az easyjet nél kicsit kitartóbbnak kellett lenni, a fel, és leszállás során nem használhattam.

A tapasztalatok GPSMAP 60 készülékkel:
Ha odaérintettem az antennát az ablakhoz 7-10m pontosság, ha kb 10 cmrel felém volt, akkor 20-30m, és kezdte elveszteni a műholdakat.

Átlagos repülési sebesség: 750km/h
Átlagos repülési magasság: 10 200m (357 00 foot)
Átlagos emelkedési sebesség: 10m/s (max)
Siklásaránynál legtöbb 19:1 volt..
Elrugaszkodási sebesség: 250km/h
Süllyedés Ferihegy 1 felé: kb Bécs fölött
Egy jobban bedöntött kanyarnál egyszerre kb 20 fokot fordultunk
Távolság légvonalban 1580km

Ideális helyek fotózáshoz: Első 5-6 sorig, de itt a motor miatt hangosabb, szerintem a legutolsó sorokban (24-26) kellemesebb. Itt ha akarod belefotózhatod a szárnyat is. A ülés van a menetirány szerint bal ablaktól kezdve, F: jobb szélén

Az útvonal kb Komáromnál megy ki az országból. Egészen fura a Börzsöny felülről. kis dombok, de egészen közel egymáshoz.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók