Sajnos ez igaz az ország nagy részén: azt hiszik, ha egyszer valahol elkészül egy keróút, arra már sosem kell költeni. Pedig gazosodik, repedezik, szétjárják az autók, benövi az oldalnövényzet, felpúposodik-hullámosodik a fák gyökerétől, a környékbeli építkezések, beruházások toldják-foldják, módosítják. A Balcsi-körön, de a Bécs-Budapest Szm. nyomvonalán is vannak iskolapéldák a legpocsékabb útra, amivel találkoztam. Rettenet, kész balesetveszély.
Sokszor már el is gondolkozok rajta, hogy nem kellene a térképre felvenni, olyan pocsék. Az ellenérv mindig győz: lehet, hogy valakinek ez mentőöv egy ködös-esős téli éjszakai bringázásnál, ahol akár még így is életmentő.
Sebaj, azt hiszem még így is elég jól állunk: Romániában, Szerbiában nem sok keróutat láttam, ellenben Csehország, Szlovénia és Ausztria már rég rájött: a bringautat nem feltétlenül kell a főút mentén vinni, sokkal szebb a mezőkön-erdőkön át, nem zajos, nem nyakaznak le az elszabaduló autók, kiváltképp megéri, ha így rövidebb is lehet a táv.
Magyarországon Keszthely-Hévíz, illetve Békéscsaba-Póstelek között találkoztam ilyen utakkal - valódi élmény rajtuk tekerni.
Remélem a jövőben a kerékpárosok tanácsára építik meg az utakat.
Azt hallottátok, hogy Berettyóújfalu és a Román határ között szeretnék a gátat leaszfaltozni keróút céljából (talán egészen Szeghalomig)? Ugyan így a 42-es mellett is terveznek kerékpárutat, egészen Nagyváradig? (a terv alatt ne az íróasztali tervet értsétek = gondolkoznak rajta, hogy gondolkozzanak-e rajta...)[ előzmény: (7802) FTom, 2009.06.17 13:02:32] |