turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, hegezoli hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 30 db hozzászólás

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.11.10 20:38:19 (8065)
nézd meg a trekkfeltöltésnél a nevem alatti, "Balaton" szót tartalmazó trekkeket. Párszor már körbetekertük 1 nap alatt, az utóbbi 2-nél már gps is volt velünk. Vigyázz, minden évben teszünk bele egy-két kitérőt is, nyilván azzal korrigálni kell.
[előzmény: (8064) Bryan, 2009.11.10 19:29:01]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 22:24:05 (7895)
Helyes! :)
A pontok "következetes" felvitelét egyébként mindenki alkalmazhatná. Ha csak azt nézzük, egy klasszikus turistatérképen sem egy ládanév-kód jelenik meg (amiből nem minden esetben lehet sejteni, hogy milyen nevezetességet takar), hanem a hely (=pont) pontos, teljesen kiírt neve. A ládák engem nem zavarnak, ellenben a pontok hiánya igen.
[előzmény: (7894) olahtamas, 2009.08.05 21:57:13]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 21:23:54 (7893)
Köszi!
Sajnos városunkban kemping, turistaház, turistaszálló, hotel nincs. A panziókat már felvettük, néhány Zimmer Feri van, ami hiányozhat a térképről.
Az éttermek, vendéglők mindegyike fenn van a térképen (bizony, csak ennyi van).
Bolt, működő közkút (vízművet is vezetek) az összes szintén fenn van a térképen. Más településen is feltüntetünk mindent.
Távolabbi településeken viszont én rendszeresen hiányolom a fentieken túl a helyi érdekességek, kastélyok, látnivalók, országosan ismert nevezetességek pontját. (sok esetben a geoláda ott van, csak azt nem tudni, hogy minél?).
Köszi még egyszer az elismerést, 4 trekker (belőlük 1 tanuló rajzoló) érdeme.
[előzmény: (7892) olahtamas, 2009.08.05 21:08:23]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 20:09:30 (7890)
Bocs, bizony kár volna őket is nem megemlíteni, szépen trekkelnek.
[előzmény: (7889) kimici, 2009.08.05 20:00:58]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 19:51:49 (7888)
Apró kiegészítés még: a túramozgalomnak 4 ága van, gyalogos-bringás-vízi teljesítés vegyesen, Berettyóújfalui rajt-céllal. Ezért (is) mértük fel újfalut.
[előzmény: (7887) hegezoli, 2009.08.05 19:50:09]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.08.05 19:50:09 (7887)
KVTE, itt a "szomszédban" mi is hasonló helyzetben járunk. Bár nekünk még nincs mögötte projekt, már 3-4 év óta tervezgetett álmunk a Bihari Négylevelű Lóhere túramozgalom beindítása.
Ez egy igazolófüzettel, teljesítés esetén kitűzővel jutalmazott, egész évben teljesíthető túra lenne, amire év közben egy alkalommal teljesítménytúrát szerveznénk. Jelenleg (is) ez még csak terv, mivel az utak bejárása lassan, de biztosan halad: lásd Kimici és jómagam BNL bejárás névre, illetve egyéb nevekre keresztelt felméréseket.
Itt is elkellene a segítség, időtől függetlenül, akár bringás felmérés keretében (0 a szintkülönbség). Ha megvannak az utak, már van anyagi támogatónk a jelzés felfestésére, útvonalleíró igazolófüzet nyomdai munkálataira. Mindössze a felmérés halad lassan. Jó lenne a segítség itt is, közel hozzátok.

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.26 17:12:23 (7822)
Legend HCX-ünk van, és a 60 CX-et ajánlom!
Megéri a különbség. Nem mondom, hogy bánom a Legend-et (erre pályáztunk), de a trekkeléshez, mászkáláshoz sokkal hasznosabb lenne a 60, és nem válik le a gumi burkolat (eddigi visszajelzés alapján).
A 60 pontosabb is (elméletileg jobb antenna).
Ha saját pénzből vennék egyet, 60 CX lenne S nélkül.
[előzmény: (7819) Vacsape, 2009.06.26 11:58:49]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.22 23:13:47 (7814)
A Balcsira tartó legutóbbi kerótúránkon elég fura, már-már rejtélyes dolgot láttunk, hátha valaki tudja a megoldást.
A Tisza-gáton kerekezve, a 44-es főút Tisza-hídja felé tartva ebben a pontban:
N46 52.367 E20 03.432
a szántó felől egy emelt töltéses, rendes nyomtávú vasúti sínpár torkollt a gátba velünk azonos szintben. A Tisza felé semmi folytatás, még csak ártéri erdőirtásnyomok sem utaltak esetleges korábbi hídra.
Ez vajon mi lehet? A web nem tud róla semmit, a GE-n látottakból meg sokat nem tudok kiokoskodni.

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.19 09:25:39 (7813)
Még nem jártunk. Egyszer késő ősszel elindultunk bringával a Merzatanya felől, de 50 méter után beleragadtunk a sárba.
Ha gondolod, és arra jársz, "bekötheted".
[előzmény: (7812) kvte, 2009.06.18 16:03:16]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 14:35:40 (7810)
De ez a szakasz ugye nem burkolt?
[előzmény: (7807) KiVi, 2009.06.17 13:40:08]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 14:14:32 (7809)
2005-ben:

http://www.origo.hu/galleries/uzletinegyed/nagykep.html?pic=http://www.origo.hu/i/0604/20060403kerekparu1.jpg
[előzmény: (7808) hegezoli, 2009.06.17 13:56:51]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 13:56:51 (7808)
Ha letöltöd, és úgy nyitod meg, akkor nincs vele gond. 50 mega körüli a mérete.

No ez viszont már nem semmi:
http://www.3k.gov.hu/servlet/download?type=file&id=380

Talán ez alapján volna célszerű elindulni.
[előzmény: (7806) KiVi, 2009.06.17 13:37:58]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 13:21:41 (7805)
Néha az új keróút is használhatatlan, éles padka-találkozások segítenek megtudni, hogy mi is az a "kígyóharapás" felütéses defekt.
Szerintem a keróút ott indul, amin kényelmesen, veszélymentesen tartani lehet a 30 km/h-t.
[előzmény: (7802) FTom, 2009.06.17 13:02:32]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 13:18:29 (7804)
Sajnos ez igaz az ország nagy részén: azt hiszik, ha egyszer valahol elkészül egy keróút, arra már sosem kell költeni. Pedig gazosodik, repedezik, szétjárják az autók, benövi az oldalnövényzet, felpúposodik-hullámosodik a fák gyökerétől, a környékbeli építkezések, beruházások toldják-foldják, módosítják. A Balcsi-körön, de a Bécs-Budapest Szm. nyomvonalán is vannak iskolapéldák a legpocsékabb útra, amivel találkoztam. Rettenet, kész balesetveszély.
Sokszor már el is gondolkozok rajta, hogy nem kellene a térképre felvenni, olyan pocsék. Az ellenérv mindig győz: lehet, hogy valakinek ez mentőöv egy ködös-esős téli éjszakai bringázásnál, ahol akár még így is életmentő.
Sebaj, azt hiszem még így is elég jól állunk: Romániában, Szerbiában nem sok keróutat láttam, ellenben Csehország, Szlovénia és Ausztria már rég rájött: a bringautat nem feltétlenül kell a főút mentén vinni, sokkal szebb a mezőkön-erdőkön át, nem zajos, nem nyakaznak le az elszabaduló autók, kiváltképp megéri, ha így rövidebb is lehet a táv.
Magyarországon Keszthely-Hévíz, illetve Békéscsaba-Póstelek között találkoztam ilyen utakkal - valódi élmény rajtuk tekerni.
Remélem a jövőben a kerékpárosok tanácsára építik meg az utakat.

Azt hallottátok, hogy Berettyóújfalu és a Román határ között szeretnék a gátat leaszfaltozni keróút céljából (talán egészen Szeghalomig)? Ugyan így a 42-es mellett is terveznek kerékpárutat, egészen Nagyváradig? (a terv alatt ne az íróasztali tervet értsétek = gondolkoznak rajta, hogy gondolkozzanak-e rajta...)
[előzmény: (7802) FTom, 2009.06.17 13:02:32]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 13:06:54 (7803)
Ezt ismered:

http://www.3k.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=2812
[előzmény: (7801) KiVi, 2009.06.17 11:24:51]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 10:58:33 (7800)
Wow!

Csörög néz ki még szépen... (sajna a tuhun még nem látszik a poén, de NG, TG ismeri). A közepére állva kísérteties, hogy 8 utcáról néznek rád... Komolyan mondom pityókásan nem tudom hogy térnek haza, minden utca szinte egyforma.
[előzmény: (7798) KiVi, 2009.06.17 10:37:52]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 10:55:05 (7799)
Kisláng... :)

A bringás trekkelés nagyon jól hangzik!
Rengeteg helyen tudok még felméretlen utakat:
- Tisza-gát Vásárosnaménytól Tivadarig (biztosan, de ezen kívül is van még a Beregben)
- Vásárosnamény-Vitka
- Cigándi szükségvíztározó töltése (egy részét már felmértem, amikor észrevettem, hogy ott van az úttal párhuzamosan)
- Debrecen, Kishegyesi út és Tócóskerti-bringa félkörút (http://www.mkdebrecen.hu/node/4)
- Szombathely, Puskás utca (http://blogocska.org/charlie/2009-05-12/szombathely-kerekparut-terkep)
- Dunaújváros (szinte teljes egészében, itt nagy hiányosságok vannak)
- Keszthelyen a 71-es főút kertvárosba kivezető szakasza (a jelenlegi keróút folytatása)
- Darvason, Vésztőn, Sarkadon, Mezősason, Gyomaendrődön, Szeghalomban, Füzesgyarmaton, Derecskén kisebb-nagyobb szakaszok a meglévő hálózathoz kapcsolódva)

A bringautak itt eléggé ismerősek...
http://bringautak.hu/?page=3
Bár látok rajta számunkra ismeretlen szakaszokat is.

Az elmúlt héten mértem én is néhányat:
- Füzesabony-Szeghalom között
- Kunszentmárton-Cserkeszőlő-Cibakházai leágazás
- 4622 út+44 főút torkolattól Kecskemét határáig
- Gyomaendrőd, Körösladány, 44-es főút Tisza-híd, Nagyvenyim
- Balaton-kör (trekkszám emeléshez csak, itt jó a felmérés)

De van feldolgozatlan korábbi felmérésem is:
- http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=18735

Stimm Penetele-hidas rajzolása nagyon jól jött. Külön dicséretre méltó Kecskemét, Debrecen és Békéscsaba környékének mérése, rajzolása.

Minden tiszteletem a keróutat mérőké, rajzolóké. :)
[előzmény: (7796) KiVi, 2009.06.17 09:59:33]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.17 09:29:57 (7795)
Kisláng településpoligonja nem fura egy kicsit?

Más:

A kerékpárutak felmérésének fontosságára szeretném (továbbra is) felhívni a figyelmet.
A múlt héten volt szerencsém keresztbe szelni az országot bringával. A túra alapját a tuhu kerékpáros felmérésére alapoztam. Más kerékpárút nyilvántartásról, térképről nem is tudok (ha valaki hallott már ilyenről, szóljon! :) ), ezért egyedi, egyetlen eszköze a túratervezésnek a Tuhu.
A kerós kimenet továbbra sem használható, de már nagyon várom az új térképet...

Idegen, gyéren felmért tájakon haladva lövésünk sem volt, hogy két település között végül találunk-e keróutat, vagy a kamionok mellett leszünk kénytelenek haladni. (sajnos legtöbbször a helyiek sem tudják, van-e keróút)
Jól felmért tájakon viszont öröm volt haladni, remekül tudtuk használni a térképeket. Helyenként szó szerint életmentő volt a keróút felmérés a kamionok miatt, mert nem volt alternatív útvonal.
Érdemes volna esetleg egy nullás keróúttal felvinni a térképre azokat a szakaszokat, amiről valaki tud, de még nincs felmérve. A Time Zone-ból ugyanis nem derül ki, hogy keróutat takar.

Találtunk egy tanösvényt, rengeteg bringautat, mértünk földutakat is, Tisza-hídon kerékpárutat, Körös-gátat, stb. - hamarosan jön a felmérés.

Meglepődtem viszont, hogy a gyomaendrődi Pájer kemping POI-ja még csak nem is azon a településrészen (Gyomán) található, ahol fel van tüntetve, hanem kilométerekkel odébb (Endrődön). Ennek mi lehet az oka?

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.06.04 10:26:53 (7785)
Válaszok:
- track feltöltésekor van értelme bent hagyni poikat, vagy azokat töltsem fel külön?
Hagyd benne, de csak azokat, amik szükségesek a térkép rajzolásához:
- segítség, információ a térkép rajzolójának (ezt én egységesen fekete ponttal jelölöm)
- térképre javasolt poi pont (én egységesen piros zászló ikonnal jelzem, mivel a pontos besorolást úgyis a térkép rajzolója fogja elvégezni)
Viszont ne maradjon olyan pont a felmérésben, mint pl. a "nagymama háza" "itt lakunk", vagy a geoládák és segédpontjaik, illetve olyan pontok, amik már szerepelnek a térképen, mivel ezek zavarják, megtéveszthetik a rajzolót

- mennyi track kell egy új utca berajzolásához?
Minimmálisan 1, de ahhoz, hogy az utca vonala pontosan a valóságot tükrözze, több trekk is szükséges. Ezt nevezik trekkre igazításnak, amikor az összegyűlt trekk köteg közepére húzzák az utcát.

- ha több track van, akkor elég, ha az egyikhez írom le az adatokat (név stb...)?
Igen. Ezt teheted egy segédpont segítségével, de írhatod a trekk nevébe is.

- Ha a név mögött nincs . vagy .. akkor már nem kell róla több track? (akkor nem töltögetem feleslegesen a keletkezőket)
Nem feltétlenül. A főutak, autópályák, nagyobb települések forgalmas utcáiról bőven van felmérés, ezeket ki is kell törölni a fájlból. Ellenben (ahogy fenn is olvastad) kell egy bizonyos mennyiségű felmérés a pontos utca vezetéshez. (ez terepen, turistajelzés esetén a rossz GPS pontosság miatt még több felmérést jelent).

- Kezdő vagyok, és sajnos nem nagyon van időm keresgetni, de ha valaki adna egy linket, akkor elolvasnám az alapokat, amit a térképszerkesztéshez tudni kell. Köszi!
Parancsolj:
(lap közepén 4 pont, tessék alaposan átolvasgatni!)
http://www.turistautak.hu/wiki/Le%C3%ADr%C3%A1sok#Trackel.C3.A9s.2C_track_szerkeszt.C3.A9s.2C_track_felt.C3.B6lt.C3.A9s

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 22:31:38 (7730)
Abszolút jogos, egyetértünk szerintem!
A mentés nálam is megvan, természetesen. Néha nem tízóraizok... :)
Viszont az eredetileg feltöltött fájlt miért őrizzük meg ilyenkor az adatlapon? Hisz a szűrés, geoládátlanítás (jelen esetben) épp a szerver kímélését célozza. A megőrzés pedig a cél ellen hat: két fájl egy helyett.
A gyakorlat miatt kérdezem vissza: láttam már több szűrést, felesleges ponttörlést (mami háza, stb), eredeti csatolmány megőrzése nélkül.
[előzmény: (7728) Old Eye, 2009.05.11 21:39:02]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 20:59:58 (7727)
Köszi Zayd, és Old Eye! ;)
Legközelebb már ezt is tudni fogom.

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2009.05.11 20:08:00 (7723)
WanderJo trekkjét szerettem volna helyre rakni, szűrni, ha már egyszer belenéztem.
Az adatlap szövegét lehet módosítani, a fájl viszont törlés és feltöltés után is a régi marad. Így jártam...
Gondolom a jogosultságom hiányzik hozzá.

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.09 10:33:17 (7072)
Júú, ez nagyon jól hangzik! Már régen várom, mert a további felmérésekhez szükség van rájuk.
Hajrá, aztán én is újra aktivizálom magam! :D
[előzmény: (7071) pgyp, 2008.10.09 09:03:32]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.09 08:16:37 (7069)
Az én trekkjeimbe is bele lehet kóstolni, szinte minden tájegységben van egy kosárra való. Arra kíváncsi leszek, mikor leszek én is 100%-osan feldolgozott...

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.30 21:52:04 (7048)
Szerintem abszolút értelmetlen lenne törölni. Az miért lenne jobb?
Nekem is van pár trekkem, várok, amíg berajzolja valaki. De Te magad is berajzolhatod a sajátodat! :)
[előzmény: (7041) 2008.09.30 20:58:37]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.30 13:28:35 (7039)
Nem szükséges ilyen extra műveleteket bevállalni :))
Sajnos a GPS-nek eléggé változékony a pontossága, ezért van szükség egy-egy terület többszöri felmérésére. Amikor már összegyűlt néhány, a kupac közepére illesztve (átlagolva) nagy valószínűséggel megszerkeszthető az adott út valós nyomvonala. Gyakorlatilag így lehet kiküszöbölni a rossz műholdállás, autópályánál több sáv, kerónál az út jobb szélén haladás torzítását.
A feltöltés jó lett egyébként.
[előzmény: (7038) Saughassy, 2008.09.30 11:41:00]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.30 08:29:22 (7035)
Naná!
Bármelyik szelvényhez, amelyiken áthalad (mondjuk Körösvidék), majd a fájl-adatlapon pötty ide:"vágjuk fel a tájegységhatárok mentén, készüljön külön track-űrlap tájegységenként". Így töltsd fel.
(Esetleg előtte egy 3 méteres szűrés mapszószban jó lenne)
[előzmény: (7034) Saughassy, 2008.09.30 07:41:27]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.01 12:42:43 (6988)
Köszönöm a válaszokat!

A javításról készítek majd egy gdb-t.

A már létező kategóriákba tartozó pontokat (forrás, kemping, szelektív sziget) milyen szimbólummal/névvel/... kell jelölni, hogy a rajzolónak ne legyen további dolga a helytelen besorolás miatt? Mert ha már felmérem, egyből a helyes módon tenném.

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.01 11:35:07 (6984)
És még egy kérdés: ha hibás egy pont, aminek nem én vagyok a gazdája, akkor azt a rajzoló át tudja koordinálni, vagy fel kell vegyem a kapcsolatot a bejelentővel?

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.01 11:33:30 (6983)
Egy kérdés: Ha gyűjtök egy kosár POI pontot, és benne hagyom a trekkben, azt a rajzoló egyben fel tudja majd dobni a tuhu térképre, vagy neki is egyesével fel kell tenni új poi pontként, mint nekem? Ha fel tudja tenni, mi alapján történik a kategorizálás? Egy közkút pl. megtalálja, hogy ő a forrás kategóriába való?
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók