Elkészítettem és leírom lépésről lépésre hogy készült. (Megjegyzem, én még viszonylag új vagyok, a módszerem működik, de nem biztos hogy jó, majd az "öregek" kijavítanak).
Itt a végeredmény: http://turistautak.hu/routes.php?id=1735
1, Korábbi tracklog (vagy infó beszerzése)
2, Bejelentkezés
3, Ugrás a rasztertérképre, lap alján útvonaltervezés beállításaira klikkelés, itt Turistajelzés / jelzett turistaút: "csak ilyen" kiválasztása. (Mivel a teljesítménytúra 95%-ban jelzett turistaúton vezet, így ez hatalmas segítség, főleg települések sűrű úthálózatai miatt). Beállítások mentése.
4, Vissza a rastertérképre, Település-kereső: Veszprém, majd megfelelő mértékben ráközelíteni a térképre. Fontos, hogy tervezés közben többet ne változtass a zoomon!
5, A pontok végigkattingatása az útvonal mentén... ..és alkalmanként a "kiválasztott azonosítók" mezőben megjelenő vesszővel elválasztott útazonosítók másolása jegyzettömbbe. Ez azért hasznos, mert probléma esetén nem kell az elejéről kezdeni, hanem elég lesz majd összefűzni.
6, Végül az útvonal tárolása. Itt értelemszerűen kell kitölteni a mezőket.
Szerintem ekkor még közel sincs vége a történetnek.
7, Főoldal / túraútvonalak / rajzolt útvonal kiválasztása / Útvonal letöltése GPS-be / Garmin MapSource .mps letöltése. A letöltött track megnyitása MapSzószban, track kijelölése, copy, majd az eredeti track megnyitása és beillesztés annak track lapjára, így a tervezett és eredeti útvonal látható lesz egy MapSourcon belül. A két track összevetése, majd vissza a böngészőbe és a hibák javítása.
8, Mivel ennél a konkrét esetnél az TT útvonala Markó és Bánd között nem a jelzett úton megy (gondolom a szervezők nem akarják a társaságot oda-vissza átküldeni a Séden, vagy az eredeti trackelő nem a kijelölt úton haladt), ezért ezt a rész kozmetikázni kell. A 3-as pontban bemutatott beállítást meg kell változtatni "mindegy"-re, és átfedéssel, mondjuk Markó és Bánd közötti teljes szakaszt újra kell tervezni, azok azonosítóit feljegyezni.
9, A tárolt útvonal szerkesztése következik: "Adatok és fényképek szerkesztése". Én úgy szoktam, hogy a szakaszokat kimásolom a jegyzettömbbe az új útszakasz mellé, majd a régi közepén található hibát kijavítom az jóra, aztán Frissités és kész is van.
Például az eredeti szakasz azonosítói: 111, 222, 333, 444, 555
de 222 és 444 között nem arra, hanem másfelé vezetne az út, akkor azt a szakaszt újratervezem, és ezt kapom: 222, 777, 888, 444 végül ezt az új szakaszt beillesztem az eredeti helyére, és ez lesz a végeredmény:
111, 222, 777, 888, 444, 555
Egy apró kijavíthatatlan hiba így is maradt: Herend vasútállomáshoz vezető 200 méteres szakasz hiányzik a tuhu asatbázisából, így arra nem tervezhető az út.
Bár hosszú, de remélem érthető voltam![ előzmény: (2531) Dorcy79, 2009.03.25 21:01:25] |