Áve magpet!
(Brezko ez neked is válasz) Alant nem geocachingről lesz szó, akit nem érdekel ugorjon!
A 276 egy csúcs masina, tud mindent, sőt, nálam sokkal többet is. A két COM portot nem tudtuk egyszerre működésre bírni. vagy az egyiken jött adat a PC-be vagy a másikon de a kettőt nem tudtuk a menüből úgy beállítani, hogy menjen.
Kiosztás megvan, forrasztottunk soros kábeleket, azok működnek.
Miért is kell? Nos a 276 mindent tud, de a hajózás és az odatlálásnál van nagyobb igény is ha versenyzünk. Speciális szoftver a bejövő adatok alapján felméri a hajó menetparamétereit. Ezekből a paraméterekből és a szélműszer, sebességmérő... műszerek jeleiből képes ideális útirányt számolni.
A hajó nem tud pontra navigálni. Egyrészt mert amikor teljesen egyenesen haladsz, akkor is oldalra csúszik. Ebből adódóan egy adott ponthoz navigálva, állandó egyenest követve egy ív lesz a track.
Az ív (nagy D betű) hosszabb, mint az egyenes, így időt vesztünk. Másrészt a szél változás miatt sokszor kell gyökeresen újratervezni az irányt. (bizonyos szélviszonyok esetén cikcakkban megyünk a cél felé) Az hogy mikor váltsunk takkot (cikk-ből cakk :) lényeges! Na ezt pl a 276 nem tudja.
Ezen felül a tengeri navigáció megtervezésénél sokkal könnyebb a térképasztalon egy sör mellett 15 colon kitalálni, melyik kis zátonyt, merről kerülj meg. Nroute+Bluechart a mi barátunk. A kormányállásban állva nagyon jó a 276C, és küldi a jelet az autopilotnak ("robotpilóta") és a szélműszernek. A kabinban meg megy a laptop a navigációs és vitorlás verseny programokkal. Ezt a laptopot kell NMEA jellel etessük.
Üdv Bal3
[ előzmény: (39130) magpet, 2009.04.06 20:12:20] |