turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 15:30:41 (41679)
Teszem hozza a kis buveszkedes nagyon kifizetodo tud lenni. Minimalis trukkel megoldhato, hogy a segedinfok egy custom poi fileban figyelnek, a lada es segedpontok pedig waypointkent. Ezek lathatosagi szintje kulon allithato, es akar kulon is kereshetoek. Hiaba van 640x480as felbontasa a pdanak, mikor elozonlik a terkep poijai es valahogy ki kellene halaszni, hogy melyik az a custom poi ami az adott ladahoz tartozik. Erre en nem lattam meg ott jo megoldast, csikszen rohogve es gyorsan megoldom ezt a (amugy nagyon gyakori) problemat. Tenyleg mashogy kell kicsit hasznalni, nem mindenert a terkepet piszkalni, es akkor nagyon kenyelmesen hasznalhato.

A normal ladakbol es multipontokbol pedig boven elfer 3-4 megyényi ezzel a modszerrel, ennel tobb pedig praktikusan felesleges, ha szerintem legtobbunk talalatait megnezem egesz munkassaguk benne lenne :) Csak ugye az ember frissit tura elott, mert jol jonnek az uj infok.
[előzmény: (41676) lacerta, 2009.07.10 15:21:05]

lacertahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 15:21:05 (41676)
Azért van különbség a PDA javára is.

Hcx-nél, vagy Csx-nél, ha 1000 pontnál többet akarsz, akkor mehet a POI Loader és egyéb játékok. PDA-nél letöltöm, átmásolom, akár országonként külön a gyorsabb betöltés miatt, de nem kell bűvészkedni.
Ugyan merőben szubjektív, de szerintem a PDA-s térképmegjelenítés áttekinthetősége utcahosszal jobb. Cserébe tűző napon egyes típusok láthatósága vetekszik a láthatatlan tintáéval.
[előzmény: (41673) Saughassy, 2009.07.10 15:00:31]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 15:00:31 (41673)
"valahogy mindig gyorsabban talalom meg a celpontokat, mint a pda s ismerosok"
Ha gondolod versenyezhetünk, hogy az iGO vagy a CSx (HCx) tervez hamarabb útvonalat egy tetszőlegesen kiválasztott magyarországi címre, esetleg olyan aprósággal nehezítve, hogy kerülje el a fizetős autópályákat."

Jatszhatunk, de ahogy le is irtam ez az egyetlen musorszam amiben te nyernel. :) A tobbinel viszont en, es itt mar a felhasznalas modjanak kulonbozosege a kulcskerdes.
Mert en olyat szoktam jatszani, hogy ugorjunk a legutolso ladahoz es annak a kozeleben nezzunk egy kozeli benzinkutat, vendeglot, tovabbi ladat, vagy akar az en kedvencem.poi listarol a legkozelebbit.
Ha megyek valahova ladat keresni, akkor rakeresek a ladara, ehhez alt 4 karakter beirasa eleg, ami minimalisan lassabb mint pdan, viszont utana kigyujtetem vele find+near custom poival az adott ladahoz tartozo egyeb waypointokat (tipikusan parkolasi javaslat, es a hangsuly azon, hogy csak a gc.hu poijaiban keres, nem kell bongeszni mast) go to es mar megyunk is. Odaerve pedig recent findben ott a lada, es mar mehetunk is. Es mindezt felkezzel ami azert nem mindegy, ha masert nem, hat lehet kozben sorozni. :)

Ehelyett pda n eleve mar ket szoftverrel kell buveszkedned, mindkettobe poikat exportalni, erkezeskor szoftvert valtani (persze elvileg mehet egyutt is, megsem lattam senkit, aki megkockaztatna) a Navitel winmo-s feluletu poi keresojenek hasznalatat ceruzaval pedig pontosan ismerem, asztalnal is nagy elmeny, nem hogy terepen/autoban/bkv n.

Es igen vannak keresofunkciok az iGoban, csak meg mindig ott az uzemido kerdese. Van potakku igen, lehet zsakot huzni, igen. Ez is ugyanolyan kompromisszum mint az, hogy a csiksz nem beszel es kisebb a kijelzo. :)

Nem talalkoztam meg olyan bonyolult keresztezodessel, ami azert ne lett volna attekintheto, mert kicsi a kepernyo. :) Olyannal mar igen, ami plazmateven is komplett faszsagnak tunt. :) Tenyleg tobb centis nyilakrol beszelunk, nem nagyobb az iGon sem, ma is volt egy a kezembe, de ha hazamegyek, lemerem centivel. :) Hangjelzest igy is kapsz, ketfelet is, amikor kanyarodas elott korbenezel, ugyis utba esik a gps kijelzoje. Igazabol nehez nem ranezni.

Ha a szokott utvonalakon (rokonsag, ismerosok, munkahely, akarmi) jarok akkor eleve benne van a cim a gepben, ha nincs es nem akarok gepelni, akkor ott a MS amibol exportalom a kesz routetot. Azert lassuk be az a legkenyelmesebb, barmilyen pda t uberel egy 21"os monitor:) Egyedul akkor vagyok erezheto hatranyban, ha menetkozben kell teljesen uj es hosszu cimet gepelni. De ilyen eleg ritkan van, mint irtam se porszivougynok, se taxis nem vagyok. Szoval tovabbra sem erzem hasznalhatatlannak, es vagyunk meg igy paran. :)

Na en eskuszom megint nem irok errol par honapig, az a baj hogy pont olyan hitterito es vitazo tipus vagyok mint te. Erik a ban mindkettonknek. :)
[előzmény: (41667) KoLa, 2009.07.10 12:13:42]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 12:13:42 (41667)
"valahogy mindig gyorsabban talalom meg a celpontokat, mint a pda s ismerosok"
Ha gondolod versenyezhetünk, hogy az iGO vagy a CSx (HCx) tervez hamarabb útvonalat egy tetszőlegesen kiválasztott magyarországi címre, esetleg olyan aprósággal nehezítve, hogy kerülje el a fizetős autópályákat.

"egy idegen varosban nevezetessegeket vagy sajat automatat keresni"
Azok a kényelmi funkciók, amiket felsoroltál, jórészt az iGO-ban is megtalálhatóak.

"egy bonyolult keresztezodesben vagy komplex lehajtoban csak hang alapjan kozlekedni"
A kereszteződések túlnyomó többsége nem bonyolult, ha meg néha rá kell pillantani a kijelzőre, akkor az 5"-os képernyő jobban áttekinthető, mint az 5 cm-es.

"a km orakon kisebb a szam mint a gpsen"
Bár lemérni nem tudom mert egy nagyító van előtte, de a Yarisom vákuumfluoreszcens megjelenítőjében ránézésre jóval nagyobbak a számok, mint bármelyik GPS-ben ;-)
[előzmény: (41665) Saughassy, 2009.07.10 10:47:03]

Saughassyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.10 10:47:03 (41665)
Elore bocsatva, hogy en is orulnek egy gyorsabb kijelzonek, igazabol ez megint megkozelites kerdese. A kezi kutyut nem ugy kell hasznalni mint egy pda t es akkor hirtelen kenyelmes es gyors lesz. :) en valahogy mindig gyorsabban talalom meg a celpontokat, mint a pda s ismerosok. :)
a trukk a funkciogombok hasznalataban van, ertelmetlen a terkepet gorgetni, ha ott a find nearest., poi kategoriak szerint.. tura kozben pedig olyan nagyitast hasznal az ember a sebessegbol adodoan, hogy ott sem lassu. viszont egy ujjal huzhatom a pointert egy felbukkano jelig aminek azonnal latom a tavolsagat.. ha nyomok egy findet, maris azon a kornyeken keres. listabol valasztasz, ha akarsz akkor kiteszi terkepre. nagyon gyors es praktikus.
Persze ha az ut a Himalajan vezetne at, jobb lenne egy nagyobb felbontasu terkepes attekintes, de normal korulmenyek kozott egy atlag turazo nem dolgozik akkora leptekekben.
egy allandoan uj cimeket kapo uzletkotonek vagy taxisnak nyilvan gaz a cim begepeles, viszont sokan kirandulni megyunk, aminek elore tudjuk a cimet, igy vagy beirom elore, vagy akar a mapsourceban rakom ossze az utat es egy mozdulattal attoltom. Vagy rakeresek otthon es bekerulnek a recent findbe. eleg csak az elso lada nehany karaktere, a tobbinel mar csak find nearest es gepeles nelkul konnyen megvan a kivant cel.
es azert ne feledjuk, az emberek hajlamosak azt hinni, hogy csak szaraz idoben es csak autoval lehet eltevedni.:) pedig milyen jo is egy idegen varosban nevezetessegeket vagy sajat automatat keresni. vagy a legrovidebb uton visszatalalni. csak ezert kulon kutyut cipelni nem fog a tobbseg.
A hangnavit mar kitargyaltuk, probalj meg egy bonyolult keresztezodesben vagy komplex lehajtoban csak hang alapjan kozlekedni. Muszaj a kep, es hala az egnek nem kicsi, mivel belenagyit a keresztezodesbe. aki pedig nem lat meg egy 4 centis nyilat 1 meterrol, az ne vezessen. a km orakon kisebb a szam mint a gpsen.
1 szo mint szaz: max taxisnak, pizzafutarnak es porszivougynoknek hasznalhatatlan, sok embernek nagyon jo kompromisszum.
(ha azt irnad, hogy nincs profil es a tervezesnel, terkepvaltasnal ez gond, akkor igazad is lenne. Ezek a problemak, nem a kijelzo meret, vagy Moha ba)
[előzmény: (41628) KoLa, 2009.07.08 23:31:37]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 23:31:37 (41628)
Szerintem sem vészes, de tagadhatatlan, hogy már egy 400 MHz-es PDA is gyorsabban mozgatja, zoomolja nagyjából ugyanazt a térképet (a TUHU Garmin és Russa verziója), mint a HCx. Autós felhasználás során a kisebb kijelző és a lassúbb működés viszont - legalább is számomra - már zavaró, ezért ilyen irányú használatát én nem javaslom.
[előzmény: (41626) 2009.07.08 21:56:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 21:56:16 (41626)
Van 2gb-nél nagyobb SD, de nem javallott. Állítólag. Mármint a nem javallottsága, a létezése az tuti.

Én úgy vettem észre, hogy nem azon múlik a lassúság, hogy mekkora a kártyán lévő térképfájl mérete, sokkal inkább azon, hogy a térképek közül mekkora a legnagyobb (vagy a leginkább indexelt, de ez utóbbi csak megérzés). Tehát ha nincs is bekapcsolva a City Navigator, akkor is lassabb a többi kirajzolása annál, mintha a CN nem lenne fenn. Ilyenkor hiába veszem le a részletességet a minimumra, szenved rendesen. Viszont ha felpakolok 8-10 kisebbet (darabonként max 300-400 megásat), akkor nem vészes a kirajzolási sebesség, feltéve ha nincs kettőnél több bekapcsolva.

Ez az én tapasztalatom, szerintem más máshogy érzi.
[előzmény: (41624) KoLa, 2009.07.08 19:49:53]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 19:49:53 (41624)
A HCx használati útmutatója csak SD és nem SDHC kártyát említ, 2 GB-nál nagyobb kapacitású SD-vel még nem találkoztam, ezért feltételeztem, hogy ez a limit. A csikszről olvasottak is ezt valószínűsítették. A kezelhető kártyák méretét illetően tévedtem, de a jelentős - autós közlekedés során számomra bántóan nagy - sebességkülönbség a PDA és a HCx között továbbra is fennáll, akár az útvonaltervezést, akár a képernyőmozgatást nézem, és akkor a képernyő méretéről, felbontásáról még nem ejtettünk szót.
[előzmény: (41618) 2009.07.08 19:12:13]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 19:12:13 (41618)
Olahtamas tévedett, a 3.90-es csix fw szépen kezeli a 4GB-s SDHC kártyát. Csak ha lehet, akkor ne webupdater-rel frissítsd a kütyüt.
A HCx-ről nincs infóm, de a Te linked egy csix-es párbeszédre hivatkozik.
[előzmény: (41609) KoLa, 2009.07.08 17:55:34]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 17:55:34 (41609)
"vistámban épp egy 4Gb SDHC kártya volt"
A 2GB-ot illetően meglehet, hogy tévedtem, innen vettem.
A lényegesen lassabb működés (tervezés, képernyőmozgatás) nem vélemény, hanem vitathatatlan tény. Az viszont már tényleg vélemény, hogy ez valakit zavar - engem pl. nagyon -, valakit pedig nem. Lehet, hogy a tíz másodperc helyett fél perc már Téged is zavarna.
Ugyanakkor nem árt ha az, aki most tervez vásárlást, és még nem tudja melyik készüléktípus (autós navi vagy túra GPS) mellett döntsön, a szubjektív vélemények mellett objektív tényeket is olvashat.
[előzmény: (41606) Csuhás, 2009.07.08 17:04:11]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 17:04:11 (41606)
"A HCx max 2 GB-os kártyát kezel...."
Tévedsz, a vistámban épp egy 4Gb SDHC kártya volt, amíg össze nem törtem... A kártya azóta az oregonba került. Az általam használt sebességtartományban eddig nem zavart hogy egy letérés után 3 vagy 9 másodperc múlva kaptam új útvonalat. Viszont kezdünk a hitvita felé menni, így tiszteletben tartva a véleményed, én kitartanék a magamé mellett.
[előzmény: (41605) KoLa, 2009.07.08 16:55:20]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 16:55:20 (41605)
A HCx max 2 GB-os kártyát kezel, a PDA-n nagyságrenddel magasabb a korlát. És lehet, hogy pillanatnyilag még a 2 giga is beláthatatlanul nagy (ki állította nem is olyan régen: "640KB ought to be enough for anybody"), de amikor a TUHU-t elkezdtem letöltögetni, akkor 27 mega körül járt, ma már több mint 40 (zippelve), és akkor az OpenMaps (több mint 160) még szóba sem került. A szükséges tárterület tehát folyamatosan nő, és könnyen belátható, hogy 2 GB előbb fogy el, mint 32.
Azután nem elhanyagolható a kütyü sebessége sem. Egy PDA lényegesen gyorsabban tervez (és tervez újra egy letérés esetén), valamint a térkép mozgatása sem olyan csigalassúságú mint a HCx-en. Gyalog ennek a sebességkülönbségnek nincs túl nagy jelentősége, de "Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot".
[előzmény: (41600) zakany, 2009.07.08 16:07:11]

zakanyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 16:07:11 (41600)
Ez biztos:) És ha kettő közül csak egy GPS-t vihetnék.. nem lenne kérdéses melyik lenne az!
[előzmény: (41597) Csuhás, 2009.07.08 16:03:01]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 16:03:01 (41597)
Azért abban biztos vagyok, hogy jobb egy csx autóban, mint egy igo az erdőben. :-)
[előzmény: (41596) zakany, 2009.07.08 16:00:49]

zakanyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 16:00:49 (41596)
Azért ha megszokod ha nem.. (biztos én vagyok a hibás) de menet közben elég körülményes az útvonal módosítás CSX-en.. beírás..
[előzmény: (41595) KiVi, 2009.07.08 15:58:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 15:58:43 (41595)
Én már autóban is átszoktam a CSx-re iGO-ról...
[előzmény: (41594) Yoss, 2009.07.08 15:26:50]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 15:26:50 (41594)
El vagytok kényelmesedve :) Tíz évvel ezelőtt tátott szájjal nézte volna bárki a HCx-et autóban :)
Egyébként meg jelzi, hogy mikor, hol, merre kell menni. Mi kell még? Én csixxel simán mentem autóval. Jó, nem olyan csilivili, mint a 765T, vagy az ájgó, de mivel ua-t a térképet használja simán elvisz ugyanoda..Egy fél óra alatt meg lehet szokni. Persze, előtte érdemes beállítani autós navigációra..
[előzmény: (41593) KoLa, 2009.07.08 15:23:23]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 15:23:23 (41593)
Nem állítom, hogy teljességgel alkalmatlan, de véleményem szerint az autós használathoz nem árt némi mazochista hajlam, különösen akkor ha valaki korábban már megismerkedett a kifejezetten erre a célra szánt készülékekkel is.
[előzmény: (41591) zakany, 2009.07.08 09:37:54]

zakanyhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 09:37:54 (41591)
én is próbáltam.. (legend HCX) szerintem vészhelyzetben elmegy autóban is, csak érdemes nem földutas és gyalogos módban felejteni..esetleg még az úton tartást visszatenni :)
[előzmény: (41589) KoLa, 2009.07.08 09:26:41]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2009.07.08 09:26:41 (41589)
A HCx-eket autós navigációra nem ajánlom. Csak egyszer - szükséghelyzetben - próbáltam erre használni, sikertelenül. Úgy történt, hogy zárlatos lett a szivargyújtóm csatlakozója, kiolvadt a biztosíték, de ezt sajnos már csak akkor vettem észre, amikor a P350-es PDA visított, hogy alig van delej az akkumulátorában. Gondoltam semmi gond, itt van velem a Vista, az majd szépen elnavigál a célig, ott meg ráérek kicserélni a biztosítékot. A vége mégis az lett, hogy inkább megálltam biztosítékot cserélni, a Vistát meg csak azért nem hajítottam el messzire, mert gyalogos túrázáshoz nem találtam jobbat nála.
[előzmény: (41585) rekasi, 2009.07.07 20:59:09]

rekasihozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 20:59:09 (41585)
Sajnos a drágább készűlék a legalkalmasabb erre a célra, de a ládázáshoz mindenkép vizálló készülék kell. A túra GPS-ek autóban is egész jól használhatók Pl: Garmin eTrex HCx -ek 50-60 eFt.
[előzmény: (41584) jungjuci, 2009.07.07 20:47:19]

jungjucihozzászólásai | válasz erre | 2009.07.07 20:47:19 (41584)
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Szeretnék venni egy olyan készüléket amit tudnék használni ládák keresésére és esetleg a férjem tudná az autóban is használni navigálásra. A Garmin termékei közül kinéztem a Nüvi 550-t és a nüvi 255T-t. Az előbbi majd 100ezer, az utóbbi akciósan 35ezer forintba kerül. Viszonylag nagy az ár különbség, de nem akarok se túl drága, se használhatatlan készüléket venni.
Ha esetleg tudnátok mondani másik készüléket nekem az is megfelelne.
A segítséget előre is köszönöm.
Juci


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók