turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 17:06:27 (42405)
Hát igen, furcsa. Mapsource-ban kis zászlócskákkal megjelöltem azokat a helyeket ahol:
- a durva hibák keletkeztek (letörés)
- amíg a hibák kitartottak (az autokorrekció elkezdi látványosan "visszahúzni" a magasságot a GPS magassághoz)
- ahol pihenő miatt volt "letörés"

De eddig sajnos még nem látok benn rendszert. A szántódi 25 perces pihenő valóban okozott letörést, de csupán 5-6 méterest. A nagy letörés a Szántód-kőröshegyi vasútállomás környékén van, amint lekanyarodtál a vasúti átjáró előtt, utána 250m-rel zuhan nagyot a magasság. Ez egészen a Balatonszemes és szárszó közötti szakasz közepéig kitart, 250m-rel azelőtt tér észhez az autokorrekciós algoritmus, hogy áthaladnál a vasúton a vékonyka - és igen rossz minőségű - kerékpárútra.

Mindkét helyet ismerem mint a tenyeremet nem értem miért pont ott kellett volna elromlani a magasságnak és azt sem, miért "várt" 25 perc 50 másodpercet az a algoritmus, mielőtt fokozatosan korrigálni kezdett volna.

Ugyanígy nem értem a Keszthely előtt 3.5-rel bekövetkezett második letörést sem. Ezúttal viszont csak 3 percig tartott az őrülete, utána elkezdett visszakorrigálni a magasság, de befejezni már nem volt rá ideje, mert megérkeztetek.

Viszont úgy tűnik, hogy a mez hátsó zsebe talán nem volt a legjobb választás, mert ezeken a részeken a nyomvonal is nagyon girbe-gurba. De még nzéegetem, hogy mindenhol ilyen göcsörtös a track, vagy csak a lassú vagy "lombkoronás" részeken.
[előzmény: (42404) York, 2009.08.04 16:31:42]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 16:31:42 (42404)
Arra emlekszem hogy allandoan fujt a szel, de eso nem volt. Mintha front atvonulast emlegettek volna...
Erdekes, hogy az amugy sik teruleteken, vagy a kevesbe hullamzo reszeken nagyon elmaszott a gorbe, ellenben ott ahol nagyobb emelkedok vannak ott "helyre allt a rend".
[előzmény: (42403) jekaeff, 2009.08.04 15:28:18]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 15:28:18 (42403)
Épp lejjebb írtam, hogy olyat nem tud. kissé macerás lenne, hogy akkor most melyiket is kell számolni és melyiket nem, miért csak kettőt, miért nem 3-4-5-... db gpx-et. :o)

Kézzel "összepaintelve" így néz ki a két grafikon, rémisztő az eltérés:



Ja igen, Lazarus. Emiatt meg lehetne próbálni lefordítani Linuxra is, elvileg bárki megcsinálhatja.

Ennek jelenleg két buktatóját látom:

1.) A Lazarus Windows alatt mgé önmagával sem kompatibilis néha. :(
Minap írtam, hogy ez főleg a grafikai elemek terén nem igaz (menük), el-eltünedeznek az újabb Lazarus verziókban a régebbivel megírt grafikai elemek (pl chechbox-nál nem jelenik meg a neve, csak maga a checkbox). De ezt néhány órás, max 1-2 napos küzdelem árán le lehetne gyűrni.

2.) Egy helyütt kénytelen voltam használni a "Windows" unit-ot is, ha jól emléxem valamilyen dátummal kapcsolatos számolás miatt. Gondolom Linux alatt nincs ilyen unit. Nem volt kedvem 30-40 sort írni egy meglévő dátumfüggvény helyett, ha valaki veszi a fáradságot, ezt is megoldhatja.
[előzmény: (42402) York, 2009.08.04 15:19:24]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 15:19:24 (42402)
A kalibraciot az elejen vegeztem ott latszik is az ugras, de akkor 3m pontossagot irt a GPS.
Ahogy nezem alapbol kb. 20 meteres elteres van felfele...
Esetleg olyat tudna a kutyu, hogy SRTM es mert magassagot megjelenitene ugyanazon a kepen ? :)

Irtad, hogy lazarust hasznalsz, elkepzelheto a progibol linuxos verzio is?
[előzmény: (42401) jekaeff, 2009.08.04 15:12:37]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 15:12:37 (42401)
Küldd, majd otthon átnézem, találok-e rajta valamilyen ráutaló magatartást, hogy miért...

De továbbra is amondó vagyok, hogy nem csak a két letöréssel van baj, a többi része is csak igen távoli rokonságban van az SRTM adatokkal. Persze lehet, hogy valami frontban rendkívül gazdag nap volt az aznapi, de hogy ennyire... két ilyen hatalmas letörés, mindkétszer ugyanolyan irányba, miközben a diagram jónak látszó részei fölfelé csaltak a valósághoz képest...
[előzmény: (42399) York, 2009.08.04 15:05:06]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 15:05:06 (42399)
A magassag beallitasai a kovetkezok voltak:
Automata kalibracio: Be
Barometer uzemmod: Valtozo magassag
Legnyomasvaltozas: Bekapcsolva tarolja
Feltoltottem a fileokat:
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5366093367593875522
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5366093383927106802
Erdekes...
Elkuldjem a GPX-et ?
[előzmény: (42396) York, 2009.08.04 14:43:56]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 14:43:56 (42396)
A legelejen levo ugras az valoszinuleg azert van mert akkor kalibraltam magassagot.
Egesz nap eleg szeles ido volt a balcsi partjan...
A 82km kornyeken kompolhattam at a deli oldalra, ott megalltam enni egy pizzat...
A 142km, pedig vasuti atjaro lehetett kb. ott atkeltem az ut tuloldalara, de nem alltam tul sokat.
Ez oragon nem colorado :) nem tudom ez most jobb vagy rosszabb 3.01-es beta volt rajta.
Ut kozben nem kalibraltam a magassagot, folyamatosan ment a keszulek, profil valtogatas volt meg iranytu kalibracio, de nem a letoresek kornyeken.
Tobb darabba van a track en fuztem ossze, mert nem fert bele egybe az egesz...
Letoltom a betat es teszek fel oda kepeket kb. 10 perc, es fent lesznek a kepek.
[előzmény: (42385) jekaeff, 2009.08.04 11:42:26]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 11:42:26 (42385)
Júúúúj, ez nagyon csúnyán néz ki!

Az csupán az egyik probléma, hogy van benne két csúnya "letörés" is (82 és 145 km környékén).

Ilyen hirtelen letörések akkor szoktak keletkezni ha megállsz egy hosszabb időre (esetleg ki is kapcsolod addig a GPS-t) és közben hirtelen oly nagy mértékben változik a légnyomás amit az automatikus magasságkorrekció algoritmusa már nem tud követni a GPS-ben és úgy indulsz el újra.

Ami viszont ezen felül nem tetszik, hogy 82-92 km között nem is próbálta "helyrehúzni" az automatikus magasságkorrekció a barometrikus magasságadatot a GPS magasságadat alapján, hanem szép egyenes vonalat húzott. Nomeg utána is van egy igencsak fura hullámzás a terepben, meg mintha az első 15km sem lenne igazán korrekt.

Be volt egyáltalán kapcsolva az automatikus magasságkorrekció (ha igen, akkor akár az is lehetséges, hogy a Colorado-ban nem folyamatos a korrekció mint a 60CSx-nél, hanem csak pl 20-30 percenként fut le valami korrekciós algoritmus)? Voltak szakadások/kikapcsolások a track-ben vagy egyetlen folytonos, hosszú track az egész?

Az SRTM_HUN legújabb bétájával valamivel jobban összehasonlítható lenne a két grafikon, legalábbis annyiban, hogy mintkét grafikonnál be lehetne állítani az "y" tengelyt fixen 40-200m intervallumra (két grafikont "egymáson" nem tud ábrázolni a program, ahogy már lentebb szó volt róla, és egyelőre nem is tervezek ilyesmit). Link az eggyel ezelőtti bétára, amiben már van ez a skálázási lehetőség, de még nincs javítva a kevés embernél előforduló "tizedesvessző-tizedespont hiba": LINK

A mért magasságadatok "helyrepofozását" reménytelennek látom. Ha még csak atz a két letörés lenne, akkor megfelelő formátumra konvertálva és pl Excel-ben kicserélve a hibás magasságadatokat még csak helyre lehetne pofozni az adott szakaszt, de ahogy írtam a profil elején és végén is vannak olyan csúnya hullámok, amik valójában nincsenek ott és azok kijavítása jóval körülményesebb lenne. Vagy inkább lehetetlen.
[előzmény: (42384) York, 2009.08.04 11:12:23]

Yorkhozzászólásai | válasz erre | 2009.08.04 11:12:23 (42384)
Szia jekaeff!

Eleg erdekes ez a gorbe:
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5363074423808716610
Az utvonal Keszthely - Tihany - Szantod - Keszthely.

Ez az SRTM-nel korrigalt szintrajz:
http://picasaweb.google.com/yorktura/20090725KeszthelyTihanySzantodKeszthely#5363074437585066290

Helyre lehet valahogy pofozni az eredeti merest is?
Ki lehet deriteni mi okozza az ekkora hirtelen ugrast lefele iranyba?
A keszulek egy oregon 300 a bringas ruham hatso zsebeben volt.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók