Ha tökéletes lenne a helymeghatározás, akkor nem kellene a szakaszhosszról beszélni, hiszen mindig csak a track két egymás utáni pontja közötti magasságkülönbséget kellene nézni. Hiszen az "ele" 7 tizedesjegyű, ezért bármilyen kicsi %-os vagy ezrelékes emelkedési küszöbre értelmesen lehet megvizsgálni, hogy meghaladja-e azt, még akkor is, ha valaki 1 mp-es rögzítés mellett baromi lassan gyalogol, s mondjuk csak 0,36 km/h-val megy, azaz trackpontonként csak 10 cm-t, aminek az 1 ezreléke 0,0001 m, tehát még mindig csak a negyedik tizedesjegynél járnánk egy 1 ezrelékes küszöb esetén. Ennyit a felesleges elméletről, ami azért mégsem haszontalan.
Ahogy már írtam, szvsz nem kell a szakaszhossz törődni, ha a Gauss simított track-re (esetleg vertikális szűrővel) engeded rá a vizsgálatot. Hiszen a simítás paraméterezhető, így kvázi már hosszabb szakaszt vizsgálsz, még ha a távolabbi értékek kisebb súllyal is szerepelnek.
Még egyszerűebben, csupán azt kell eldöntened, hogy mi a hiteles simítás, hiszen ez az optimális magasságprofil alapja, ami már létezik az SRTM_HUN-ban. Ha pedig ennél jobbat nem tudsz a Gauss simítással és a vertikális szűrővel és egyéb ötletekkel a magasságprofilnál, akkor miért tudnál jobbat az emelkedés/lejtés/sík kérdésnél. Valójában ugyanazt a kérdést vizsgálod, nem de?
[ előzmény: (45864) jekaeff, 2010.01.17 20:27:56] |