turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.20 19:08:26 (57464)
Másodszorra 3 óra 10 percig bírta.
(Ennyi! Vész esetén tölthető az alkáli..., de inkább nem kísérletezek tovább vele!)
[előzmény: (57446) Ruttkay, 2011.06.19 10:42:46]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.19 10:42:46 (57446)
Azért plusz 3 és fél óra folyamatos használat jelen esetben kb. 25%-os kapacitás felépítést jelent, ami egy gagyi, nem speciális alkáli-töltővel nem csekély eredmény!
Kérdés hányszor ismételhető meg?
Nem sokára ez is kiderül!
[előzmény: (57445) alnibell, 2011.06.19 09:55:35]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.19 09:55:35 (57445)
Úgy 30-35 éve voltak próbálkozások az alkáli elemek regenerálására. A lényeg az volt, hogy az egyik félhullámban töltötték, a másikban pedig kb. tizedakkora árammal kisütötték az elemet. Erre - állítólag - azért volt szükség, hogy a cink eleketróda ne lyukadjon ki, ne csomósan épüljön fel újra, hanem sima, folytonos felülettel. Magam is kipróbáltam, voltak is eredményei, de aztán letettem róla, mert túl kicsinek tartottam az így visszanyerhető kapacitást.
[előzmény: (57440) Ruttkay, 2011.06.19 07:26:45]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.19 07:26:45 (57440)
Nos vettem a bátorságot és éjszakára rátettem 4 db alkáli Varta MaxTech 1,1 V alá merült elemet a kínai "csodatöltőmbe" (igaz kitettem a teraszra, mondván inkább ott pusztuljon, ha bajt akar).
http://www.made-in-china.com/showroom/lisalu123/product-detailoqNQbMVGXEkD/China-Fast-Battery-Charger-LLD522A-.html
... és láss csodát reggelre feltöltötte őket!!!!
Betettem a 176C-be az elemeket, amiben előzőleg már "végkimerültek" és bár jóval gyorsabban fogynak az oszlopok 5,9 V össztápfeszültségről indulva jelenleg 4,7 V-on vannak 2 óra elteltével (természetesen háttérvilágítás nélkül, szimulátor üzemmódban).
Erre varjatok gombot!
[előzmény: (57418) Csigabiga, 2011.06.17 19:17:12]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2011.06.17 19:17:12 (57418)
Szerintem kamu...
Még rendes akkutöltőnek sem lenne alkalmas, mert fixen 4 órát tölt 350 mA-rel - a 2000 mAh feletti akkuk max. félig töltődnének fel.
[előzmény: (57417) Ruttkay, 2011.06.17 19:03:53]

Ruttkayhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.17 19:03:53 (57417)
Próbáld meg valami jobb fajta alkáli elemmel (Duracell, Varta...), azok nem merülnek maguktól le, mint a sokszor töltött NiMH elemek.

Amúgy mit szólnátok egy alkáli elem újratöltőhöz?!
http://www.elektrotech.hu/product_info.php/products_id/3019
Használ már ilyet valaki?
[előzmény: (57415) zsoooc, 2011.06.17 08:03:41]

zsooochozzászólásai | válasz erre | 2011.06.17 08:03:41 (57415)
A 78S tud ilyet, de használhatatlan. Beállítottam, hogy kikapcsolt állapotban is mérje a légnyomást. Jó állapotú, majdnem teljes töltöttségű (3-4 órát használtam tötlés óta) akksikkal egy éjszaka alatt úgy lemerült, hogy reggel nem tudtam bekapcsolni. És ez már a második ilyen eset.
[előzmény: (57396) jekaeff, 2011.06.16 12:59:20]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 12:59:20 (57396)
A 60CSx kikapcsolt állapotban nem tudja loggolni sajnos (?) a légnyomást. Erre csak elődje, a 60CS volt képes, itt állítólag energiatakarékossági okokból szűnt meg ez a lehetőség.

De lehet, hogy a Garmin újabb GPS modelljei (pl. az Oregon-od) ismét tud ilyet.
[előzmény: (57394) Csigabiga, 2011.06.16 12:52:29]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 12:52:29 (57394)
Mindent jól tudsz, és teljesen jó a gondolatmenet! :o)
A kütyü beállításainál valahol meg tudod adni, hogy kikapcsolt állapotban is rögzítse a légnyomást, és akkor nem is kell bekapcsolva hagyni - viszont kikapcsolt állapotban is van minimális fogyasztás, és csak az elmúlt 48 órát tudja megmutatni. A fogyasztás nem vészes, de pár hét alatt azért le tud merülni az akku.
Nekem így van beállítva - bevetés előtt úgyis mindig friss akkukat teszek a GPS-be.
[előzmény: (57391) gergogyerek, 2011.06.16 11:42:52]

gergogyerekhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.16 11:42:52 (57391)
sziasztok, Garmin 60csx-ben van barometrikus magasságmérés. Az lenne a kérdésem, hogy az "Ambient pressure" és a "Barometric pressure" között mi a különbség? ha jól értem az ambient az a környezeti nyomás, amilyen magasságon éppen tartózkodom, a barometrikus pedig a tengerszint szerinti átkonvertált érték.
1, ha pl pont tenger szinten vagyok akkor ez a két érték megegyezik, ugye?
2, ha bekapcsolom a GPS-t, egy helyben hagyom, akkor használható időjárás előrejelzésnek is, pl csökken a nyomás akkor valószínűleg eső jön
3, mi a helyzet akkor, ha kint vagyunk a hegyekben bringával, fel le megyünk, akkor hogyan lehet következtetni az időjárás változásaira? ugye ilyenkor nem egy helyben van a kütyü. előfordulhat, hogy lefelé gurulunk (nő a nyomás) viszont a légköri nyomás csökken egy front miatt és a grafikon egy egyenes csík lesz??
jó a gondolatmenet, vagy rosszul gondolkozom?
üdv
g


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók