A bringás útvonaltervezéssel kapcsolatban lenne néhány észrevételem.
Azért nehéz a kérdés, mert ahány ház annyi szokás. Szinte minden bringásnak mások a preferenciái. Van aki a jelölt bringautakat, bringagyalogutakat, bringasávokat keresi, ha nincs olyan, akkor pedig kisutcázik. Vagyunk viszont páran, akik kifejezetten kerüljük a bringagyalogutakat, viszont szívesen megyünk bringázható villamossínen.
Jut eszembe, megkülönböztetitek most a bringautat, a bringagyalogutat, meg a bringasávot? Mert óriási köztük a különbség:
A bringasáv jó dolog, csak gyakran ráparkolnak. A bringaút 20 km/h fölött belterületen veszélyesebb, mint az autóút, viszont elméletileg kötelező használni. A bringagyalogút még a bringaútnál is nagyobb gáz, de legalább nem kötelező használni.
A fentiek miatt kérdéses az is, hogy tényleg van-e értelme rárakni a bicikliseknek a tiltást azokra az utakra, amelyek mellett "bringaút" van, mint ahogy itt valaki ajánlotta, főleg ha az nem is bringaút, hanem bringagyalogút.
Szóval az lenne a jó, ha az útvonaltervezésnél lehetne preferenciákat megadni az útvonaltípusokra, és néhányat kifejezetten kizárni. Mondjuk ha mindenféle útvonalra meg lehetne adni, hogy hány százalékig szeretem. Ezzel talán aránylag könnyű is lenne számolni, mert a hosszt csak be kell szorozni a százalékos érték reciprokával, és így megvan a szakasz "hossza".
Ha ez nem lenne elég paraméter, ott vannak még olyan finomságok is, hogy pl a belső Andrássy jogilag bringasáv, közlekedésbiztonsági szempontból pedig a legveszélyesebb bringaút az országban. Vagy hogy a 4-6 sínje ugyan bringázható, de a csúcsidőszakban annyi villamos van rajta, hogy használhatatlan.
|