Földút és szekérút, bár azt nem látom képileg, hogy a talajon a két bevágás megvan-e? Ha nincs akkor az gyalogút.
A bringásokkal az a baj, hogy elméletileg nem bringázhatnak akárhol csak az erre kijelölt útvinalakon.
Tény, hogy ezt nem tartják be és bemennek bármilyen útra.
A térkép szerkesztésnél nincs annyi vonal választék amennyi valójában a terepen előfordul, és azokat elsődlegesen gyalogos szempontból nézzük.
( a terepi burkolatlan utaknak bele kell férni ezekbe: csapás, ösvény, gyalogút, szekérút, földút)
Még az is problémás, hogy pld. sokan nem tudják megkülönböztetni a makadám utat az aszfalt úttól, illetve nincs olyan út típus , hogy beton út pedig valójában sok van ebből is.
Ha a burkolat paraméterek között van olyan ami passzol akkor azt rá lehet tenni: pld. aszfalt, rossz aszfalt, beton, makadám, köves, kavics, homok, föld, középen füves, fű. Ennyi van több nincs, ezeket elvileg bármilyen vonal típusra rá lehet tenni, de csak lehetne, mert a trackekben többnyire nincs megadva ez a paraméter. Természetesen tisztelet a kivételnek!
Az utak felülete ha az nincs szilárd burkolattal ellátva (bár néha akkor is) évszak függő, viszont nincs arra lehetőség, hogy külön tavaszi vagy nyári térképet rajzoljunk.
A túrára való előkészületnél még indulás előtt kell tájékozódni, hogy mi várható a terepen, pld, egy olyan gyalogút, ösvény, csapás ami erdős terepen vezet és nincs rajta jelzés sem, majdnem biztosra vehető, hogy nyáron , ősz elejn gazos, füves lesz. Ezekben az útkategóriákban nyártól nyugodtan számolhatunk azzal, hogy az egynyomos utak a terepen legalább egy fokozattal rosszabbak lesznek , mint télen vagy tavasszal. Ez még a viszonylag jártabb jelzett tristautakra is igaz lehet. Lásd: OKT. Cserehát.[ előzmény: (48912) FDorka, 2011.08.24 12:33:32] |