turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 600 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2014.10.23 07:30:43 (72369)
Sziasztok! Keresek RC távirányítót és hozzá tartozó vevőt, lehetőleg 4+ csatornásat és 2.4 GHz-eset, de átmeneti megoldásként bármi más is jó lenne. Szintén keresek LiPo balancer töltőt, most éppen 3 cellásat töltenék vele. Vannak ilyenek a közeletekben?

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 13:25:02 (71407)
Nem egészen OFF, mert eléggé kütyüs téma. Aki szeretne látni egy hátizsákban öt külső antennás Garmint plusz még egyet vállon, két Sirf IV-es okostelefonnal együtt 8 csiganyálat húzni, jöjjön el.

A jövő hétvégén, június 7-8 (szombat-vasárnap) néhányan szervezetten felmérjük Lábatlan települést és környékét. A polgármester meghívta az openstretmapet, akik nem töltik ki a szálláshelyeket, így a turistautak.hu felmérői is beférnek még bőven.

Ingyen lesz a szállás, a vacsora és borozás szombat este, valamint az ebéd vasárnap. Ráadásul még marad egy nap a hosszú hétvégéből utána is, pünkösdhétfő.

Bővebb leírás az eseményről:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Hungary/Tal%C3%A1lkoz%C3%B3k/2014.06.07-08._L%C3%A1batlan_t%C3%A9rk%C3%A9pez%C3%A9s

Kérdés esetén engem keressetek.

András

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.14 16:08:34 (51757)
"A tuhu szinte naponta"
A turistautak.hu naponta frissül. Immár öt éve.
[előzmény: (51756) Juju, 2010.09.14 16:04:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.13 07:48:49 (51674)
Köszönöm, ismertem. A régi térképet a google által (is) használt spherical mercator vetületbe transzformálták, így fedésbe került a mostani térképekkel.
[előzmény: (51673) olahtamas, 2010.09.13 06:36:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.13 04:21:56 (51672)
Az exiftool megoldja úgy, hogy csak meg kell mondanod, milyen gpx fájl(ok) alapján szedje az időt. Ha nem járt a gps-el együtt a fényképezőgép órája, akkor érdemes a feldolgozás előtt a különbséget átvezetni a képek dátumán, erre a jhead parancs való. Együtt a kettő:

jhead -ta-00:01:40 -autorot -ft *.JPG
exiftool "-geotime<filemodifydate" -preserve -overwrite_original -geotag track.gpx *.JPG

Az első sor 1 perc 40 másodperccel előrébb hozza a fényképek idejét, egyúttal beforgatja veszteségmentesen, hogy a lökött böngészőprogramok és butább képmegjelenítők ne elforgatva mutassák a képet. A második parancs beírja a gps logból idő alapján interpolált pozíciót az exifbe, meghagy minden más exif taget, továbbá nem módosítja a fájl módosításának dátumát.

Ezek a parancsok windowson és linuxon egyaránt elérhetők, ugyanúgy használhatók, csak nem szabad idegenkedned a parancssortól.
[előzmény: (51671) lelcache, 2010.09.12 13:09:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.09 15:11:56 (51613)
Ugyanezen (nem geodéziai) elvárásokat a többi (régebbi) készülék sokkal jobban teljesítette, amint a képernyőképeken látszik.
[előzmény: (51611) magpet, 2010.09.09 15:02:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.09 14:22:34 (51606)
Magpet megjelentette a 62s-tesztet: http://gpsgames.hu/hirek/tech/113/gpsmap_62_es_a_nagy_elodok/
[előzmény: (51470) lelcache, 2010.09.05 08:44:28]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.09 14:05:46 (51605)
Igen! Használd egészséggel, nekem még mindig van egy tartalék belőle.
[előzmény: (51604) Pilis50, 2010.09.09 13:36:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.09 08:20:36 (51601)
Tegnap este a CSxM is ugrált egy cifrát. Időugrás nem volt, viszont kihagyott pár másodpercet, majd beugrott egy fél perccel korábbi trackpontra, itt szakadt a track és a következő másodperctől folytatta ugyanettől a ponttól, visszaugrott a valós helyre és ment tovább.

[előzmény: (51562) 2010.09.06 21:42:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.09 06:57:10 (51600)
Te javítottad a készüléket? Ha nem, hova vitted? Van nálam egy Vista HCx, aminek valószínűleg ugyanaz a baja, mert a gumi leesett róla és nem kapcsol be.
[előzmény: (51594) Old Eye, 2010.09.08 15:01:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.08 07:32:33 (51586)
3. Ha A 4.00+2.80 párosítással elmúlik az időugrás, az számomra azt sejteti, hogy a 4.00 oldotta meg. Keresztpróba is lesz: 3.30+3.00 párosítással vissza kellene jönnie.

4. 64k. Ebből 3 lap az 192k, plusz még egy lap összesen 256k, ez a lefoglalt méret, ez elméletileg 16384 trackpont. 10.000 trackpont 160.000 byte-ot foglal, aztán folytatja a 256k-ig, majd amikor betelt mind a négy lap, akkor letörli az elsőt, a rajta levő 4096 pont már kipörgött. Ilyen értelemben track undelete is lehetséges volna.

Memóriát csoportosítok át, a 28000-es memória 512k-ba fér el. A firmware vége mögött szoktak üres helyet hagyni, annak a terhére jön előrébb a trackmemória eleje, a vége marad. A memóriablokkok mutatóit írogatom át.

5. Igen, lehetne waypoint undelete is. Egyszer letöltöttem egy gps-ből a teljes memóriát, ott figyeltek a törölt útpontok is. Halkan megjegyzem, hogy így a letöltésben el nem érhető gyári firmware-eket is ki lehet nyerni, továbbá a beállításokat is archiválni lehetne, akár vissza is tölteni.

5c. 32768=2^15. A legnagyobb szám, amit előjeles két bájtos egészként ábrázolni lehet, ennél egyel kevesebb. Azért előjeles, mert hülyék dolgoznak Kansasban a Garminnál. Ha a 32768-ból levonsz 4096-ot, megkapod a 28672-t. Feltételezem, hogy két változó van, egy mutató az első trackpont helye és a darabszámuk. Valószínűleg túlcsordul egy műveletnél, például amikor a 28672-höz hozzáadja lapozáskor a 4096-ot. Mivel a trackeket kezelő pc-s programok egy része is megborul 32768 felett, ezért maradtam 28000-nél.

6. Bocs, eltévesztettem a magasságot. 2 byte int a magasság 2 byte int a mélység (NMEA mélységmérőből). A mélység helyén tárolhatná az EPE értékét, ha akarná. Vagy tárolhatná 4 byte long vagy float formában a magasságot. Mindkettőt bele lehetne hackelni, az EPE érdekében csak a mutatót kell átírni hogy honnan vegye az adatot amit beleír, a magasságnál a tracket Garmin protokollon kiadó algoritmust is módosítani kellene.
[előzmény: (51583) 2010.09.07 21:11:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.07 09:35:33 (51570)
Kíváncsiságból egybepakoltam a tegnap reggeli és tegnap esti nyomvonalakkal a ma reggelit. Még izgalmasabb a kép, bár tegnap a CSxS2 sajnos volt nálam, cserébe reggel megvolt még a 62s. Mindegyik esetben menet közben éledtek a gps-ek, biciklivel mentem, hátizsákban voltak. Nos, tegnap a CSxS1 tévedt iszonyú nagyot az egyik kanyarban 7:49:41 körül. A 62s látványosan simított, kihagyva egy fontos részletet, kanyarodás helyett áthúzott a BKIK épületén 7:40:25-kor. Fájl ugyanott.
[előzmény: (51568) Kolesár, 2010.09.07 09:13:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.07 09:13:05 (51568)
A ma reggeli három nyomvonal megcáfolt minden eddigit. CSxS1, CSxS2 és CSxM hátizsákban, egyenlő esélyekkel indult neki a napnak. Egyszerre éledtek fel, majd a CSxM végig álmosan tévelygett a másik két CSxS mellett, nagyokat tévedett végig. A CSxS1 is lemaradt a CSxS2-től, többször kilengett teljesen érthetetlenül. CSxS2 gyakorlatilag tökéletes nyomvonalat húzott. Nem gondolom hogy a gps firmware verzió okozza a különbséget, a CSxS1 többször mutatott gyengébb műholdvételt, mint a CSxS2. Ettől függetlenül megér egy keresztpróbát.

Íme a három nyomvonal:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=24592
[előzmény: (51561) Ruttkay, 2010.09.06 20:41:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.07 07:16:12 (51565)
Valóban kimaradtam, mert amikor betuszkolták a nüviben megjelent elcseszett, egyedül csak usb háttértárat és gpx-eket ismerő új oprendszerüket, egyúttal elkezdték lespórolni a gombokat az államaikról elnevezett a készülékeken, lemondtam arról hogy valaha is továbblépjek a 60-as sorozattól.

Erre most megjelent egy 60-as családbeli, majdnem eredeti gombkiosztású, majdnem olyan alakú, majdnem olyan kijelzőjű típus, mint a régiek. A változások többsége nagyon idegen, nagy részükről tíz napnyi teszt után is azt gondolom, hogy kár volt változtatni.

Az ügyfélszolgálattal folytatott küzdelembe már előzőleg belefáradtam. Majd akkor fogok újra hibákkal érdemben foglalkozni, ha valaki szerez egy fejlesztőkörnyezetet valamelyik vashoz. Esetleg kimehetne egy lelkes fejlesztő hozzájuk, aztán vagy megold mindent helyben, vagy hazahozza a feladatot.

A 49371-et megerősítem, az MTK-s gps-en az mindig EPE kifejezetten kisebb volt, mint az összes többin, beleértve a 62s-t is. Ennek ellenére nem volt annyival pontosabb, inkább csak kevesebbet ugrált, mint a SiRF III-as. Ruttkay ugyanúgy látta a Vértesben húzott nyomvonalakat, mint én: a 62s húzta a legszebbet. Ha a 62s nem sodródott volna ki egy csomó biciklis kanyarban, akkor a Cartesio vevőt mondanám legjobbnak. Megpróbálom a Mediateket is hasonló helyzetbe hozni, sajnos most már nem lesz mellette a 62s. Szerencsére pénteken dolgoztak együtt a hátizsákban, ott látható pár olyan városi kanyar, amit a mediatek vett jobban.

A 60 CSx időugrásával kapcsolatban felmerült bennem a gyanú, hogy esetleg összefüggésben állhat azzal a tünettel, amikor nyomok egy útpontot és sokáig nem történik semmi, majd körülbelül éppen 10-20 másodperc után tér észhez. Ekkor megjelenik a képernyőn az útpont, tapasztalataim szerint azon a helyen, ahol nyomtam. Valóban a processzor foglaltságát sejtettem eddig, talán éppen egy a flash-lapot töröl és másol olyankor.

A track- és útpont-rögzítés ugyanis közvetlenül NAND flashbe történik, mégpedig egészen izgalmas módon. Leürít 64 kilobájtot, amitől minden bit 1-re áll, vagyis csupa FF lesz minden byte. Ezt a törlést csak nagy blokkokban tudja megtenni. Utána viszont bitenként tud nullázni, vagyis úgy tárolja az adatot, hogy a nullákat írja, az egyeseket meghagyja. Onnan tudja hogy éppen hol az adatsor vége, hogy ahol a következő csomag megfelelő bitje 1-es, akkor oda még nem írt.

Innentől kezdve kicsit különbözik a track- és a waypoint-memória. A track egyszerűbb, pontokat pakol egymás után 16 bájtonként. 4 byte long integer lat (lat/360*2^32), 4 byte long integer lon (ugyanígy), 4 byte float alt, 4 byte long utc. A long első bitje nem használatos, mert a lat csak +90 és -90 között van, oda akkor tesz 1-est, ha szakadás utáni a trackpont. Öregebb gps-ekben csak 3 byte a pozíció, ott 2^24 részre osztja fel a 360 fokot, továbbá float helyett word-ként tárolja a magasságot, így csak 12 byte a trackpont. Amikor teleírt 64k-t, akkor kezdi a következőt. Amikor már mindent teleírt és "wrap when full" be van kapcsolva, akkor gondban lenne, ha nem lenne egy tartalék 64k-ja. Ilyenkor elkezd írni a tartalékba, a végén pedig letörli a legelső lapot. Ezzel nem veszt adatot, mert azon a lapon már biztosan régebbi trackpontok voltak, mint a trackmemória. Ebben a módszerben az a szép, hogy amint rögzítette a pontot, már flashben is van, ha elszáll a táp, minden megmarad.

A waypointok közös memóriába mennek a többi beállítással. Ez is sorban tárolódik, de a csomagok hossza eltérő lehet és a csomagokat egyenként érvényteleníteni lehet egy bit törlésével. Ha tehát nyomok egy útpontot, bepakolja az előző csomag után érvényesként. Ha letörlöm, kikapcsolja az érvényességét. Ha betelik az összes lap, akkor tényleg gondban van, mert az első lapon még érvényes adatok lehetnek, a tracktől eltérően. Ilyenkor lázasan elkezd másolni, a még érvényes adatokat az új lapra pakolja és utána teszi rá az új adatot. Na szerintem ez tart sokáig, eközben várakoztat és ezek szerint a tracket sem tárolja addig.

Ebbe a működésbe ráadásul az is belefér, hogy az egyik lapozás után nem sokkal újra lapoznia kell, mert ha olyan lapot másol, amin majdnem minden adat érvényes, akkor az új lapot is majdnem teleírja és újra lapoznia kell. Mivel nem csak útpontok, hanem beállítások és automatikusan képződő állapot-adatok is vannak benne, például az összegzett útadatok, amelyek gyorsan érvénytelenednek, ezért tippem szerint általában viszonylag hézagos lehet a tartalma, a legelső lapnál mondjuk 10-20% érvényes adattal. Intenzív használatnál, sok útpont rögzítésekor viszont fordul az arány, olyankor sokat kell lapátolnia egy-egy lapozásnál.

Apró megjegyzés: a régebbi gps-ekben, saját flottámból egyedül az V-ösnél még a trackpontok is a waypointok között voltak. Akkoriban 3000 trackpont volt a plafon. Aztán rájöttek, hogy trackpontból időegység alatt sok új keletkezik, nem hatékony állandóan lapozni és újraírogatni minden más adatot kerülgetve, ezért tették külön lapokra a trackpontokat kb. tíz éve, azóta 10000 trackpont az aktív trackmemória, 160k plusz egy 64k-s lap, még a két gigás 62s-ben is. A vicc kedvéért előjeles integerként kezeli a track hosszát, ezért 32767 az elméleti plafon, hacsak nem írom át az összes utasítást, ami ezzel foglalkozik, eléggé reménytelennek tűnik. A lapozás miatt pedig lejön 65536/16=4096, így lett lefelé kerekítve 28000 a bővített trackmemória hossza.

Ettől függetlenül azt is el tudom képzelni, hogy a SiRF III chip bénázik ilyenkor, de ez kevésbé valószínű, mert ha a probléma valóban összefüggésben van a felület megtorpanásával, a központi processzor valószínűleg nem várna a gps chipre. Ennek bizonyítására a CSxS2-n csak a firmware-t fogom 4.00-ra frissíteni, a gps marad 2.80-as, aztán meglátjuk hogy melyik gps-ben marad időugrás.
[előzmény: (51563) 2010.09.06 22:02:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 17:19:15 (51558)
Frissítettem 3.00-ra webupdaterrel. A végén magától betöltődött újra és 2.90s-et mutatott nekem is, nyilván nem indította újra a SiRF III chipet. Kikapcsolás után már 3.00s jelentkezett.
[előzmény: (42497) 2009.08.07 01:18:04]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 17:01:42 (51557)
Tovább vizsgáltam a gpx-eket, új módszerrel mutatom ki az ugrást, így nem kell a fájlban kézzel keresgélnem. Átteszem garmin_txt-be, majd ahol nem ír a két trackpont közé eltelt időt, ott van a visszaugrás. Veszem az előző és a következő három sort és ennek az idejét írom ki.

find -name '*.gpx' | sort | while read file; do echo $file; gpsbabel -i gpx -f $file -o garmin_txt -F - | grep -B 3 -A 3 -P "m\t\t[0-9.]+ kph" | grep -P -o "([0-9]{2,2}:[0-9]{2,2}:[0-9]{2,2}|--)"; done;

Ilyen eredményeket adott, történetesen ugyanazon napról:

./20100524.gpx
12:10:58
12:10:59
12:11:19
12:11:05
12:11:07
12:11:08
12:11:09
--
13:39:15
13:39:16
13:39:36
13:39:22
13:39:24
13:39:25
13:39:26
--
14:49:50
14:49:51
14:50:09
14:49:55
14:49:57
14:49:58
14:49:59

Majdnem mindig húsz másodperc esik ki (egy esetben 18), aztán mindig 14-et ugrik vissza.

Az egyik ilyen esetnél sikerült két útpontot is találnom, amelyeknél szintén rossz az idő. A CSx beírja megjegyzésbe a pontos időt, nálam ez így nézett ki:

471 09-JUL-10 15:07:41
472 09-JUL-10 15:07:32

A két útpont a helyén van, de az első ideje előreugrott 15 másodpercet.

Ilyenkor tehát nem a track rögzül rosszul, hanem az egész gps rosszul tudja az időt 15 másodperccel. Ahogyan a hivatkozott oldalról kiderül, mostanában éppen 15 másodperc a szökőmásodperces UTC és a szökőmásodpercek nélküli GPS-idő különbsége. Ezekben a trackpontokban tehát a gps UTC helyett GPS időt használ. Garmin suxx.

Ugye nem kell meglepődnöm, hogy az MTK vevőjű gps logjaiban nem találtam visszaugrást? Igaz, itt sokkal kisebb a minta. Megnéztem a 62s-t is ebből a szempontból. A már említett tegnapi nagy ugráson kívül egyetlen esetben volt negatív időugrás, felcserélt két időpontot:

09:12:39
09:12:40
09:12:42
09:12:41
09:12:43
09:12:44
09:12:45

Itt nem tudom eldönteni, hogy mi történt, nem mozgott éppen a készülék, álló helyzetben rögzített másodpercenként.

Összefoglalva: háromféle időugrást láthatunk.

1. CSx (valószínűleg csak a SiRF III) egy pillanatra elveszti a jelet, majd az első trackpontnál GPS időt ír a trackbe, utána visszaáll UTC-re. Ez mindig 15 másodperces eltolódást jelent, ami a következő trackponthoz képest 14 másodpercet mutat, ha éppen egy másodperc telt el időközben.

2. 62s mentés közben beszúrja a trackbe egy tetszés szerinti helyre a mentés helyzetét, ezt láttam tegnap délután.

3. 62s másodperces rögzítés közben felcserél két másodpercet. Remek.
[előzmény: (51554) 2010.09.06 16:21:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 15:14:33 (51552)
Megnéztem én is a gpx fájljaimat, csomóban van időugrás. Ezek néhány másodperces visszaugrások, az egyik helyen mintha csak az idő lett volna rossz, mert a mozgás folyamatos volt. Volt olyan, amelyhez megvolt a belső memóriából letöltött .gdb fájl is, abban is ugyanúgy ugrott vissza az idő. Garmin suxx.

Az alábbi linuxos parancssort dobtam össze a tömeges ellenőrzésre, windows batch fájlra is átírható könnyen. A gpsbabel a lényeg benne, a "-x track" szűrő mutatja ki az idő-visszaugrást:

find -name '*.gpx' | sort | while read file; do echo $file; gpsbabel -i gpx -f $file -x track -o gpx -F /dev/null; done;
[előzmény: (51551) 2010.09.06 13:38:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 10:53:29 (51546)
Ezt a .gpx fájlban vagy a belső memóriából garmin protokollal letöltött állományban láttad?
[előzmény: (51545) 2010.09.06 10:52:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 10:21:29 (51539)
Melyik tűnt jobbnak? 2.90 vagy 3.00?
[előzmény: (51538) 2010.09.06 10:15:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 09:46:02 (51533)
Ezzel nem értek egyet, a 62s biciklis kavargásai nagyon feltűnőek voltak.
[előzmény: (51530) magpet, 2010.09.06 09:40:04]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 09:22:25 (51529)
Tegnap kipróbáltam a gps-eket terepen. Annek érdekében, hogy legyen mit összehasonlítani, hét készüléket vittem:

CSxS1, immár 4.00 firmware-el, gps 2.90s (hogy lehet 3.00-ra frissíteni?)
CSxS2, még mindig 3.03b, 2.80
CSxM, 4.00, 2.10m
62s, immár 2.50, gps verziót nem mutat
60
76s
V

Az CSxS1 volt a kezem ügyében, ez tehát kicsit kilóg a sorból, a többi viszont egy kupacban, mindegyik függőlegesen nézett az ég felé. A terepen annyi volt a tapasztalat, hogy sor végén említett a három régi Garmin időnként besípolt hogy elvesztette a jelet, míg az újabbak nem szakadtak. A 62s esetleges szakadása nem látszik a nyomvonalból, képes egyenes vonallal összekötni a jelvesztés helyét. Szintén terepi tapasztalat, hogy a 62s hazafelé az autóban lefagyott.

A terepen láttam a 62s-ben egy furcsaságot. Menet közben a bizonság kedvéért lementettem az aktuális nyomvonalat. Ezután egy hosszú egyenes nvomvonal-szakasz jelent meg, valahova a messzeségbe mutatott. Letöltés után a számítógépen tovább csodáltam. Az odafelé út két trackpontja közé beszúrt egy trackpontot, aminek a helye és az ideje a mentés helye és ideje volt. Látványos az eset, mert az autóban másodpercenként tett le trackpontokat, két egymással szomszédos másodperc közé szúrta be a majdnem két órával későbbi pontot, 11 kilométer távolságba. A furcsa beszúrás után négy trackpont megvan, utána viszont hiányzik 16. Én nem bízom meg egy ilyen készülékben.

A terepen rögzített nyomvonalak közül a három régi vevővel készültek jellemzően szakadnak és tévelyegnek, a többi egészen hasonló egymáshoz. Tendencia, hogy a sirf3-asok jobban remegnek, főleg rosszabb műholdállás vagy vételi körülmény esetén. A 62s és a CSxM nyomvonala szép sima volt, kicsit féltem hogy esetleg túl sima is, de egymás mellett nézve a hét vonalat nem látok rajtuk túlzott simítást, benne vannak a részletek mindegyikben. Különösebben nagy elkóválygást egyik sem mutatott.

Mivel mindegyik készülék 4 méteres nyomvonalat rögzített, csak az ennél nagyobb remegések jelentek meg a nyomvonalban. Emiatt az egyik kereszteződésben viszonylag jó műholdállás mellett elkezdtem útpontokat nyomkodni. Bal kézben CSxS1, jobb képben CSxM, kb. 5 másodpercenként. Már helyben látszott, hogy a sirf3-as nagyobb sugárban szórja a pontokat, mint a mediatek. Lecseréltem CSxS1-et CSxS2-re, az is hasonlóan viselkedett, bár talán kicsit jobb volt a vétele, mint az ikertestvéréé. Számítógépen egymásra tettem a pontokat, meggyőző volt: a CSxM pontjai nagyon szűk körben szórtak, mégpedig a két sirf3-as CSx ponthalmazának közepén.

A 62s és CSxM között árnyalatnyi különbség, hogy erdő mélyén, szűk völgyben a CSxM kicsit többet ugrált és többször volt a nyomvonal-köteg szélén, mint a 62s. Ebben a műfajban a cartesio vevő kicsit jobban teljesített, mint a mediatek.

Íme a hét nyomvonal együtt: http://turistautak.hu/tracks.php?id=24577 (külön zipben a 62s eredeti fájlja a kiugrással)
[előzmény: (51494) magpet, 2010.09.05 16:29:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 07:13:45 (51528)
Nem csak a nyomvonal pontosságáról és a tárolás módjáról van szó. Például tegnap lefagyott mindenféle nyomkodás nélkül a legfrissebb szoftverrel. Az akkut kivenni meg igazi erőpróba. A felhasználói felületen is van egy csomó visszalépés a 60-asokhoz képest.
[előzmény: (51497) scele, 2010.09.05 16:56:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 07:09:53 (51527)
Belül ugyanabba az érthetetlenül korlátozott 10 ezer pontos (160 kB méretű) memóriába rögzít, mint mondjuk a tíz évvel ezelőtti eTrex is tette. USB-re kapcsolva kiírja a tartalmát a Current.gpx fájlba. Mivel az automatikus archiválás is csak bekapcsoláskor vagy jelvesztéskor működik, akkor sem mindig, simán ki tud pörögni belőle az anyag.
[előzmény: (51523) Mengyán, 2010.09.05 21:23:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 12:13:51 (51484)
Ez nagyon jó hír, kipróbálom az enyémen. Utálni fogom a 10 ezer pontot és a gyári vékony betűtípust, de ha tényleg orvosolja a hibát, akkor beépítem a szokásos módosításaimat.
[előzmény: (51483) KiVi, 2010.09.05 12:09:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 11:20:16 (51477)
Hülye Garmin. Más az utolsó szoftver-verzió az oldalukon (2.44b), mint a webupdaterben (2.50). A frissítés is egy nagy blama. Linuxos támogatás nincs, wine alatt a webupdater nem indul el, az xp előtti windowsokhoz való változata elindul, de nem találja meg a gps-t. Pedig totál semmiből nem állna leírniuk, hogy az .exe fájl egy önkicsomagoló .zip, amiben ott figyel a GUPDATE.GCD fájl, amit csak fel kellene másolni a gps Garmin könyvtárába. Most viszont ez az út sem volt járható, mert böngészővel csak a 2.44b-t lehet letölteni, windows kellett a 2.50 letöltéséhez. A program felmásolja a GUPDATE.GCD-t a helyére, majd kiírja, hogy a készülék frissült. Pedig akkor még semmi sem történt, a frissítés a legközelebbi bekapcsoláskor történik.
[előzmény: (51473) erchegyia, 2010.09.05 10:45:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 11:03:11 (51476)
Nekem a kártya elvesztésekor a kártyára mentett .gpx is szakad. Ha megjelenik a "no map" felirat, már kapcsolom is ki meg be a készüléket, hogy kisebb legyen a kihagyás.
[előzmény: (51474) Andreas, 2010.09.05 10:56:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 10:43:57 (51472)
Ezek régi vasak, akkor az volt az utolsó verzió. Majd megpróbálom a 4.00-t vagy az utolsó 3-ast, hátha az nem veszti el időnként a kártyát.
[előzmény: (51471) 2010.09.05 10:18:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 07:43:42 (51468)
Tegnap este kerültem egyet a városban autóval. Vittem mind a négy gps-t, amiről az előbb szó volt. Azonos nyomvonal-beállítás: 4 yard, három kapott tetőantennát, az egyik régi CSx-nek nem jutott. Adtam nekik rendesen, hirtelen fékezve fordultam be a sarkokon. Aztán egy piros lámpánál megnéztem, hogy mit láttak ebből a gps-ek, egészen meglepően jól vették az akadályt, egyedül az antennázatlan régi CSx kóválygott jobban.

Megnéztem, hogy állnak a műholdak, öt (!) volt a 45 fokos körön belül, ami egészen kivételes ritkaság, ezért volt olyan pontos mindegyik. Ekkor levettem mindet az antennáról, hogy lássam, anélkül mit bírnak. A mellékelt képernyőképen látható, hogy a 62s hogyan száll el a Roosevelt téren a második körben. Ettől a kivételtől eltekintve szerintem komoly teljesítmény, hogy külső antenna nélkül, szélvédő alatt milyen stabilan tartották a pozíciót.

CSxS1 sötétszürke
CSxS2 világosszürke
CSxM zöld
62s sárga

[előzmény: (51441) KiVi, 2010.09.04 12:29:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 07:10:45 (51467)
Hol vesztettétek el a fonalat? Két régi CSx van. Következetesen régi és új CSx-et írtam, a régi előtt "egyik" vagy "másik" szó szerepelt, mivel nagyjából tökmindegy, hogy melyikről van szó. Mindkettőn viszonylag öreg firmware van, régen buheráltam utoljára 28 ezer pontosra a nyomvonal-rögzítést.

Az egyik az enyém és négy éves (CSxS1). Firmware 3.30, gps 2.90.
A másikat kölcsönkértem, az három éves (CSxS2). Firmware 3.03b, gps 2.80.
Az új CSx viszonylag friss, mert Pilis50 garanciában cserélte az előzőt. (CSxM). Firmware 4.00, gps 2.10m.
Végül van egy 62s, amit a Navi-Gate-től kaptam tesztre (62s). Firmware 2.40, két napja már 2.44b.

A 51429-ben írt éjszakai fogyasztás-tesztben csak egy régi CSx szerepelt, mert három pár egyforma Eneloop akkum volt, nem jutott a másik régi CSx-nek.
[előzmény: (51466) 2010.09.04 20:46:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 19:54:38 (51463)
A 62s kicsit ellentmondásos. Éjjel annak volt a legkisebb a gombolyagja, sokszor jelez ki kis GPS-hibát, viszont többször előfordult, hogy kisodródott hirtelen irányváltáskor. Biciklivel 20-25 km/h sebességgel bevettem egy merőleges kereszteződést, a 62s nyomvonala lerepült az útról, be a kertek közé, aztán csak később talált vissza. A CSx-ek ilyenkor jól vették a kanyart.

Most éppen 20-22 méteres hibát jelez a két régi CSx és a 62s is, egyedül a Mediatek mutat 5 métert.
[előzmény: (51460) lelcache, 2010.09.04 19:13:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 18:47:25 (51458)
Fontos szem előtt tartani, hogy kétféle MTK chip van a Garminokban. Én is Ruttkay nemrégi bejegyzéséből tudom, hogy az eTrex H sorozatban MT3318, ráadásul patch antennával. A Dakotában már MT3329 van, de még mindig patch antennával. Az új CSx azért szerencsés, mert az újabbik Mediatek vevő párosul a quad-helix antennával.

Az imént visszatettem az ablak elé az új CSx-et friss akkukkal. Az egyik régi CSx nyöszörgött, hogy nincs jel. A másik 112 méteres pontosságot mutatott. Betettem közéjük a frissen induló Mediateket. Kicsivel később 12 méteres pozíció virított rajta, míg a régi CSx még mindig nem tért magához. Szerintem ez eléggé magáért beszél.
[előzmény: (51456) lelcache, 2010.09.04 18:16:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 18:01:58 (51455)
Kimerült az új CSx. 20 órát ment, a régi 13 órát. Ez másfélszer több. Ráadásul gyári töltésű akkuk voltak, valószínűleg még többet ment volna, ha frissen töltött akkukat vagy éppen még nagyobb kapacitásút használok.
[előzmény: (51450) Kolesár, 2010.09.04 15:55:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 15:55:05 (51450)
Cáfolom is. Az összes térképet 14"-on, 1024x768 felbontásban laptopon rajzoltam. Két évvel ezelőttig PIII-ason, 733 MHz-en.

CSx: már csak 1 pöcök van, 1.215V. Most kifejezetten bénán állnak a műholdak, becsukott ablak előtt a 62s és az egyik SirfIII-as CSx el is vesztette a jelet. A másik SirfIII-as 50 méteres pontosságot mutat, a Mediatek pedig 16 méterest. Van is benne valami, a SirfIII-as gombolyaga nagy, a Mediateké pedig kisebb és határozottabban kivehető a középpontja. Az éjszakai sok órás mérés is ilyen eredményt hozott.
[előzmény: (51448) lelcache, 2010.09.04 14:11:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 14:02:02 (51446)
Jobbulást kívánok! Még mindig két pöcök, 1.234V, már 16 órája megy.
[előzmény: (51444) lelcache, 2010.09.04 13:31:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 12:12:05 (51438)
Dehogynem, például írogatsz is a fórumba ;-) CSx MTK 15 óra után még mindig 3 pöcök, 1.251V. Ráadásul nem is volt frissen csurig töltve a 2000 mAh akkumulátor. Ellenőriztem, nincs energiatakarékos módban a gps.
[előzmény: (51437) lelcache, 2010.09.04 11:54:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 11:34:20 (51436)
Nem csak ez a 62s baja, már írom a tesztet.
[előzmény: (51435) lelcache, 2010.09.04 11:32:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 11:05:01 (51434)
Tegnap egyenlő esélyek mellett ült két régi és egy új CSx, meg a 62s a hátizsákban. Belvárosban, magas házak között bicikliztem velük, a nyomvonal alapján mindegyik szenvedett rendesen. Megint a 62s teljesített a leggyengébben, utána a 3 CSx nyomvonala megkülönböztethetetlen. Mindhárom ténfergett a szűk kilátás meg a visszaverődő jelek miatt, de ha nem nézem meg hogy melyik vonal melyiké, nem mondom meg az alakjából.

A régi CSx nekem látványosan sokat fogyasztott, persze volt másik akkum, de mindig utáltam, hogy elsőként merült le. Még a 76s meg a Vista is beérte kevesebbel, pedig azok nagy energiafalók.
[előzmény: (51432) lelcache, 2010.09.04 10:58:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.04 09:59:15 (51429)
Köszönöm a felajánlásokat, Pilis50 kölcsönadta MT3329-es CSx-ét tegnap, azóta tesztelem. A Vista HCX is érdekes lehet, bár annak patch antennája van, míg a többinek állítólag quad-helix, meg a Mediatek chipje is régebbi.

Első benyomások: az MT3329-es új CSx kifejezetten hamarabb ad pozíciót, lényegesen kevesebbet fogyaszt és nem rosszabb a nyomvonala, mint a SirfIII-as CSx. Egyelőre mindegyik állítást csak egy-egy mérés támasztja alá, igyekszem minél többször megismételni.

Este elővettem három pár vadonatúj Eneloop akkut, mindegyiknek azonos volt a gyári töltésből származó feszültsége, millivolt pontossággal (1.335V). Ezeket tettem be a régi és új CSx-be, valamint a 62s-be. 4 másodperces nyomvonalat rögzített mindhárom, CSx-eken iránytű kikapcsolva, 62s-en nem tudom hogy ki lehet-e kapcsolni. Reggel látványos volt a különbség: 8 óra működés után, mindegyiknek végig volt vételük, régi CSx 2 pöcök, új CSx 4 pöcök, 62s-t nem néztem. Megmértem az akkufeszültséget: régi CSx 1.248V, új CSx 1.272V, 62S 1.251V.

Keresztpróba gyanánt kicseréltem az akkukat a két CSx között, ekkor az új CSx-ben kevesebbet merült akku feszültsége a régi CSx-ben 1.270V lett (-2mV), a másik meg 1.250V (+2mV). Ebből az látható, hogy a különböző mértékű áramfogyasztás az akkuk (viszonylag kicsi) belső ellenállásán 2 mV különbséget mutatott a sejtésnek megfelelő irányban. Az az akku, ami a nagyobb fogyasztású gépben 1.248V-ot mutatott, a kisebb fogyasztásúban 1.250V volt. A másik fordítva: kisebb terhelésnél 1.272V, nagyobb terhelésnél 1.270V.

Azóta eltelt még három óra, a 62s már ki is kapcsolt, nem szereti kihasználni az akkut. A régi CSx-en egy pöcök van, sőt mire leírtam ezt a mondatot már egy se (alacsony telepfeszültség), az újon még mindig 4. Látványos. Majd megírom, hogy mennyivel megy többet az új CSx. Szerintem ez eléggé fontos szempont.
[előzmény: (51400) Skótocska, 2010.09.03 10:32:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.03 09:02:40 (51393)
Már nincsenek ilyen illúzióim.
[előzmény: (51392) lelcache, 2010.09.03 09:01:22]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.03 08:21:46 (51391)
A 62s hétfőig lesz nálam, addig gyűjtöm a tapasztalatokat, aztán befejezem és publikálom az írást. Négy év CSx után eléggé kritikus szemmel vizsgálom.
[előzmény: (51384) Ruttkay, 2010.09.02 20:52:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.02 16:34:59 (51366)
Keresek kölcsönbe olyan GPSMAP 60CSx készüléket, amiben az új Mediatek MT3329 vevő van. Körülbelül egy-két éve ezzel adják az újakat, tehát az ennél fiatalabbak játszanak. 60 Cx, 76 CSx vagy 76 Cx is jó. Egy-két napra kellene, hogy összehasonlíthassam a régi SirfIII-assal, illetve az új GPSMAP 62s-el, amiben megint másféle vevő (STA2062) van. Elsősorban a vevő érzékenységét vizsgálom, hogyan viselkedik gyenge jelnél, milyen csiganyálat húz. Budapesten és környékén házhoz megyek érte és vissza is viszem. Leteszem az értékét letétbe. Emailt várok, köszönöm.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.11.20 08:47:21 (44584)
Közös a program, a cím végéből vette hogy mit kell megjelenítenie, most megmondtam neki, hogy turistautak legyen.
[előzmény: (44583) SagiK, 2009.11.20 08:27:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.11.20 08:21:30 (44582)
Beállítottam ezt az áthidaló címet a turistautak számára, amíg a szerencsétlen domain-regisztrátor ki nem javítja a hibát:

http://turistautak.geocaching.hu/

Ezúton is üzenem nekik, hogy ha estig nem rendezik a helyzetet, megírom a nevüket és az egész gyalázatos történetet. Kedd este óta még egy visszahívást se kaptam, pedig háromszor vártam ki az ügyfélszolgálatukat és mondtam el hogy mi a hiba. Tegnap küldtek egy levelet az egyesületnek, amelyben megkérdezték, hogy milyen IP címre akarjuk átirányíttatni a domaint, amikor ilyenről szó sem volt.
[előzmény: (44574) Moo, 2009.11.19 21:42:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.17 20:36:31 (30773)
Lejött, megy, szokatlan a kinézete és nagyon más az url-kiegészítése, elsőre zavaró. Vissza lehet állítani a klasszikus csak-az-url-elején-keresőre?
[előzmény: (30770) SylverRat + Bogee, 2008.06.17 20:17:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.28 12:32:09 (30209)
Próbáld meg szűrni, hátha nagy a fájl, vagy valamelyik láda olyan adatot tartalmaz, amit a krumplibogár nem szeret.
[előzmény: (30208) magpet, 2008.05.28 12:28:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.25 10:49:17 (27750)
Bocs, a wapos indexfájlt töltöttem oda, javítva.
[előzmény: (27749) yoggi, 2008.03.25 10:47:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.18 13:10:34 (27337)
Tőlem lehet bármilyen színpáros, de szerintem is inkább a monitort kellene jól beállítani, mert ha jelenlegi páros egyformának látszik, ott a fotókon is kiégettnek látszhatnak a világos árnyalatok.
[előzmény: (27217) olahtamas, 2008.03.14 17:23:49]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.20 19:56:27 (26207)
Hogy néz ki egy ilyen színes-szagos gpx?
[előzmény: (26203) magpet, 2008.02.20 19:49:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.31 09:06:56 (25287)
Köszönöm kérdésedet, nem. Egyelőre nem bírtam a fényképezőgépről sem leszedni a képeit, de hamarosan elküldöm.
[előzmény: (25286) Csuhás, 2008.01.31 09:03:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.31 08:43:51 (25285)
A két legfrissebb hozzászólás szerint tele van bugokkal és messze nem bírja akkuval a leírásban megjelölt ideig.
[előzmény: (25284) dinamiq, 2008.01.31 08:26:24]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók