turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, phu hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 4 db hozzászólás

phuhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.25 16:41:25 (26482)
Fagyás nekem is csak 1-szer volt, szoftver bug többször, kikapcsolás még többször, nem csak rázkódáskor, kézben tartva is.
Buherálással, új szoftverrel biztos javul több dolog, nem volt elég időm elmélyülni benne.
A kijelzőt csak teljes napfényben láttam jól, különben tükörnek alkalmasabb. Háttérvilágítással jó, de az nem megoldás. A 60-assal nem volt ilyen gondom.
A bekapcsolási idő függ a feltöltött térképektől, pontoktól, ezen egy Topoguide volt. A 10 másodperc is sok lenne, a 60-as rögtön bekapcsol, nem tököl.
A gomb hiába nyomkodható 4 irányban, ha a menük, betűk körben vannak, és 10 kört kell csavarni.
Amire még nagyon kíváncsi vagyok, az a már bejárt tracken navigálás, mert a 60-as abban nagyon béna.
Az autós, kerékpáros, geocaching funkciókat még nem tudtam kipróbálni.

A helyzet nem reménytelen. A 60-assal összehasonlítva nincs könnyű dolga. Ami ebben jó, de a 60-asban is, az nem tűnt fel. Ami jobb, azt természetesnek veszi az ember, ami gyengébb lett, mint egy régebbi modellben, kimaradt, annak nagyon nem örül.
[előzmény: (26478) mudman, 2008.02.25 15:42:03]

phuhozzászólásai | válasz erre | 2008.02.25 14:43:05 (26475)
Rátettem a kezem egy Coloradora. Most vissza kell adnom, de később hosszabban tesztelhetem, és majd írni is kell róla.
Első benyomásom, hogy a 60CSX-nek nem kell tartania a lecseréléstől. Ami elsőre nem tetszett:
- kijelző sokkal rosszabbul olvasható
- rendkívül lassú éledés sw frissítés után is
- váratlan kikapcsolások, frissen töltött akku lemerültnek jelzése (60-asban forrasztással javítottam)
- bonyolult menü
- a körtárcsa időnként sokkal nehézkesebben használható, mint a 4 irányú gomb
- sw bugok, fagyás
- érthetetlen magyarítás (60-asban angol menüt használok)
- laptop nem akarta felismerni, csak az asztali gépem (okát nem tudom, de a 60-ast felismeri mindkettő)

Amúgy tetszenek a funkciói, a tudása, meg az egész kütyü nem rossz, de még nem elég kiforrott. A béta tesztet már itt is a vevőkre bízták, remélem jönnek még frissítések.

phuhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.12 07:53:45 (18991)
60CSX tapasztalataim, kicsit hosszú, remélem nem bánjátok.

Év eleje óta megvan a kütyü, most júliusban használtam először egy ismert track újbóli bejárására. Hát elkeserítő. Az előző készülékem egy egyszerű buta eMap volt, ahoz tudom viszonyítani. Amit abban utáltam, az a kerékpáros tartó - ebben jelentős a javulás, és a rázkódás közbeni állandó kikapcsolás. Ebben eleinte teljesen jó volt a CSX, de a Gázló 130 km-e alatt vagy 50-szer kapcsolt ki. Az akku feszültségét is úgy jelezte, hogy véletlenszerűen ment föl-le az 1-es és 4-es szint között. Ezen úgy bedühödtem, hogy otthon darabjaira szedtem az egészet. Az elem tartó egy béna rézlapocskával éppen hogy rányomódik az alaplapra, és erősen oxidálódott is volt. Fogtam egy pákát és egy vékony drótot, és ráforasztottam a tartó kivezetéseit az alaplapra. Azóta tökéletesen működik. Nem tudom, a Garmin miért nem tudott normális csatlakozót csinálni a csúcs készülékébe. Apróságon múlhat, hogy egy készülék jó, vagy használhatatlan.

És akkor a navigáció. A régi buta eMap a maga egyszerű módján tökéletes volt ebben. A tracket kiválasztva csak annyit kérdezett, hogy előre, vagy visszafelé navigáljon. Ha nem a kezdőponton indítottam, akkor egy darabig mindenáron vissza akart vinni az elejére, de amikor látta, hogy makacsul távolodom, akkor szépen elkezdett a track további része felé navigálni. A nyíl mindig előre mutatta, hogy merre kell fordulni, élesebb kanyarok, elágazások előtt pittyegett is.
Mit tesz a CSX? A térképről kell kiválasztani egy track pontot, hogy oda navigáljon. A kis képernyőn vadászni a pontra elég macerás. Főleg, hogy most egy track pont valamitől Amerikába került, így a keresést 3000 km-es felbontással, az Atlanti óceán közepéről kell kezdeni. Rémálom. Track mentésnél ugyanez, kezdő és végponttal is. Aki ezt kitalálta, az kipróbálta már? Na mindegy, megpróbáltam kiválasztani a túra végpontját, ami ugye nagyjából ugyanott van, mint a kezdőpont. Meg sem lepett, hogy a kis nyíl végig visszafelé mutatott, és ezen nem is akart vátoztatni. Igaza van, minek menjek 130 km-t, ha úgyis ugyanoda jutok vissza. Amikor meguntam, átállítottam, hogy a legtávolabbi pont felé navigáljon. Ezt már jobban tette, fél percenként pittyegett, akár kellett, akár nem, a kanyarokat is beszámozta, száz fölött már nagyon untam. Előre ugyan soha nem szólt, hogy merre kell menni, sőt többször kifejezetten a rossz irányba mutatott. Mivel tudtam fejből az utat, ezért nem dőltem be neki, és az elágazás után 2 méterrel már engem igazolva ismét a jó irányba mutatott. Tragikus.

Itthon kipróbáltam a háztömb körül a navigálást, hátha én rontottam el valamit. 4 egyenes, és 4 derékszögű kanyar, nehéz elrontani. Feltúrtam a menükben mindent, de nem találtam semmi értelmes beállítási lehetőséget. A navigálás úgy nézett ki, hogy a kiinduló ponton állva kiválasztottam a pár méterre lévő végpontot. Hát ha pár méterre van, akkor ne menjek körbe - gondolta a CSX. Anyád - gondoltam én. Kiválasztottam egy szomszéd utcában lévő track pontot. Ekkor hajlandó volt navigálni, de azt nem kérdezte meg, hogy merre, pont ellenkező irányban vitt, mint akartam. Elindultam, figyeltem a következő manőver idejét. 2-3 másodpercenként szólt az egyenesben, hogy menjek egyenesen. Kösz. A kanyar előtt nem szólt. A kanyar után igen, hogy be kellett volna fordulni. Ekkor elegem lett. Kérem vissza az eMap track navigációját a CSX-be!
Az adat mezőkkel sem vagyok kibékülve, mert nagyon jó, hogy mindent beáállíthatok tetszés szerint, de ez adott esetben 30-40 gombnyomás, különben nézhetem a navigációra beállított mezőket, amik navigáció nélkül üresek, csak a helyet foglalják. Az eMap-ben nem lehetett beállítani semmit, de mindig azt mutatta, ami adott esetben logikus volt, soha nem is volt vele gond.
Ha valakinek sikerült már track navigálást értelmes módon megvalósítani, kérem ossza meg, hogyan csinálta. Csak az ne mondjátok, hogy RTFM.
Egyébként imádom a kütyüt, most is ilyent vennék. Szép, okos, nagyon jól navigál az általa tervezett útvonalon (route), műholdakat mindig látja, sokáig bírja az akku. A Bükk maraton csaknem 7 óráját track szakadás nélkül logolta, pedig trükkös rész volt benne nem kevés. Az akku töltöttség egy pálcikát csökkent 6 órányi használat után. Csak az a track navigáció!

phuhozzászólásai | válasz erre | 2006.12.03 11:21:34 (11595)
Hi!

Úgy érzem, eljött az idő muzeális eMap-em cseréjére. Egy ismerősöm most ment Ámerikába, az olcsó GPS-ek hazájába. Már eldöntöttem, hogy 60CSx-et kérek, láttam élőben is, elolvastam, amit lehet. Amit nem tudok elolvasni, az ennek a fórumnak a több ezer bejegyzése. Nincs valahol okosság gyűjtemény? Olyan dolgok, amik nincsenek leírva semmilyen marketing anyagban, hanem használat közben derülnek ki.
Konkrét kérdésem egyelőre annyi, hogy 1 GB kártyát is kezel a 60CSx? Mert olvastam, hogy valaki megszívta, de lehet, hogy az csak egy konkrét kártya volt.
Hazai forgalmazóknak rossz hírem, hogy nem csak a készülék kerül felébe ($370-400), hanem az autós-, biciklis tartó ($25, $15) és még a memóriakártya is. Pedig én szívesen támogatnám őket, de így csak a térképpel tudom.
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók