Ajjjajjjjjj... Pót cső a kormányra??? Nagy akkumlátorok??? GPS+PDA+GSM???
Lehet, hogy az az évi átlag 5000-7000km bicózás alatt nem szerzek elég tapasztalatot a szükségletekről (HUUU... de nagyképü volt ez, bocsánat) :) de nem igazán értem a felmerülő igényeket. A kormányon pl. egy 60CSx simán elfér, aztán ha lemerül (ami még sose fordult elő), előveszek 2 AA aksit a mez leges legkisebb zsebéből a pótbelső mellől. Varta Platinum AA akkukkal egy nap bicózás simán megy, vagy egy egész éjszaka folyamatos világítással. Telcsim ott van a mez másik zsebében, ami elmegy 2-3 napot, mikor dolgozom vele (Nokia E50), mikor bicózom, nem beszélgetek folyamatosan, uh. akkor 4 nap is lehet akár. Zenét nem hallgatok közben, veszélyes, mert a koncentrációt csökkenti nagymértékben, de ha esetleg ez lenne a perverzitásom, akkor is a telefonom egy egész napi bicózás alatt készenlétben lenne zenével együtt. (ehez nem kell egy PDA külön) :D Fényképezőm aksija 600 expót kibír kb (D200), 2 vakum használat függő, de kb. 200/db simán (2X SB800 + Varta Platinum AA 5X). Amennyiben esetleg laptop is bekerül a hátizsákba a több expos fotók helyszíni ellenörzésére, vagy ha nagyon feszített körülmények között fotózok, akkor azzal is tudok 2-3 napt dolgozni, ha nagyon spórolok vele (Apple PB15"). Jah, majdnem elfeledkeztem a bicó zárófényről. Abból szinte mindegyik típus 2 AA aksival több hónapig jó rendszeres éjszakai túrázás mellett is.
Összefoglalva szerintem a mai eszközök igenis jól használhatóak "terepen", jó a rendelkezésreállási idejük, csak a megfelelő eszközöket kell használni, és a megfelelő módon.
Nem azért írtam le az eszközeimet, hogy vagizzak bármivel is, csakhogy konkretizáljam az aksi időket, és hogy ne a levegőbe beszéljek.
Kristóf |