ohh, sorry, átsiklottam felette.
A sebességmérés külön vicc ilyen szempontból. Ha megnézel egy modern utasszállítót, azon is annyiból áll a redundancia, hogy van pár ugyan olyan sebességmérő cső egymás mellet (esetleg más típus a konstrukciós hibát kiküszöbölendően).
Szóval ott a több elven működő nem igazán játszik... Sajnos. Főként azért, mert nem nagyon van más technika, amivel a repülő levegőhöz képesti(!) sebességét lehetne mérni. Ugye hiába megyünk a földhöz képest valamennyivel, ha a hátszél miatt meg leesne...
Ellenben elég primitív technika, sok baj nem szokott lenni vele, persze ellenőrizni kell repülés előtt, hogy nincs-e benne pl. darázs, fűteni kell, hogy ne jegesedjen el, etc. Szóval az üzemeltetési előírások betartásával azért a klasszikusnak mondható redundancia nélkül is elég jó megbízhatóságot lehet elérni...
GPS-t leggyakrabban a VFR szerint repülő gépeken használnak másodlagos navigációnak (vagy nem hivatalosan elsődlegesnek ;)), a nagy gépeket úgy tudom tartalék sebességet az inerciális navigációtól kap a cucc.[ előzmény: (52299) jekaeff, 2010.10.13 20:08:51] |