turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 641 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2014.06.01 01:57:12 (10719)
Leggyorsabban és legkevesebb kattintással, bármely operációs rendszeren:

gpsbabel -i gpx -f 1.gpx -f 2.gpx -f 3.gpx -o gpx -F all.gpx
[előzmény: (10716) Bl4st3r & Amy, 2014.05.27 17:59:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.26 13:21:56 (10710)
Sziasztok!

A jövő hétvégén, június 7-8 (szombat-vasárnap) néhányan szervezetten felmérjük Lábatlan települést és környékét. A polgármester meghívta az openstretmapet, akik nem töltik ki a szálláshelyeket, így a turistautak.hu felmérői is beférnek még bőven.

Ingyen lesz a szállás, a vacsora és borozás szombat este, valamint az ebéd vasárnap. Ráadásul még marad egy nap a hosszú hétvégéből utána is, pünkösdhétfő.

Nagyon örülnék, ha minél többen el tudnátok jönni. Egyrészt régen találkoztunk, másrészt szeretném összeismertetni az openstreetmap és a turistautak.hu embereit egymással.

Bővebb leírás az eseményről:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Hungary/Tal%C3%A1lkoz%C3%B3k/2014.06.07-08._L%C3%A1batlan_t%C3%A9rk%C3%A9pez%C3%A9s

Kérdés esetén engem keressetek.

András

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.04.04 05:55:40 (7667)
Útvonalanként 3 db GPS a minimum, ebből legalább 1 db SiRF III vagy ennek megfelelő chipsettel, ezért elkértem Magpettől még 3 eTrex H-t, egy sárga 60-ast és egy csikszet. Felakkumulátoroztam őket és Zalaszentgróton kiegészítem a csapatokat.
[előzmény: (7619) Attibati, 2009.04.01 16:58:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.04.04 05:53:21 (7666)
Viszek neked mindhárom méretű matricából.
[előzmény: (7641) Old Eye, 2009.04.02 11:10:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.31 16:06:04 (7599)
Beírtam magamat szombatra az 1. rövid útvonalra.
[előzmény: (7592) Old Eye, 2009.03.31 13:32:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.31 15:58:24 (7598)
Viszek gépet, nincs saját mobil netem, de hátha lesz wlan a környéken, vagy valakinél valami net.
[előzmény: (7596) Old Eye, 2009.03.31 15:55:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.01 12:16:21 (5366)
Király, már látom is a térképen!
[előzmény: (5365) pgyp, 2007.08.31 20:10:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.31 14:00:06 (5364)
Jár valaki az M3-ason Nyíregyháza felé? Jó lenne felmérni: http://index.hu/gazdasag/magyar/m3gh070830/

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.24 11:41:55 (5352)
M7 Nagykanizsa-Becsehely szakaszát ki járja be? Ma adják át. http://index.hu/gazdasag/magyar/m7nk070824/

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.07 07:26:00 (5299)
Amint látom, már rajta is van a térképen, nagyon helyes ;-)
[előzmény: (5297) Hev, 2007.08.06 20:55:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.28 16:26:17 (5041)
Megrajzolom, kap egy BehajtasAutoval=D-t. A régi Kenese - (Papkeszi) - Fűzfőgyártelep úttal való kereszteződése tényleg körforgalom? Annak mi értelme van, mikor előtte meg felüljáróval keresztezi Papkeszi bekötőútját?
[előzmény: (5040) sprok, 2007.05.28 16:23:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.28 16:21:47 (5039)
Én is ezt terveztem, csak még nem értem oda. Beugrom majd én is egy idő előtti oda-vissza futamra megfelelő mennyiségű GPS-el.
[előzmény: (5038) sprok, 2007.05.28 16:16:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.28 08:17:48 (5037)
Sprok: hogy mentél végig az új 71-es elkerülőn?

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.25 15:59:22 (5036)
Priszi: vagdosom a Kisalföld trackjeit, látom hogy túl sűrű trackeket húztál a télen, pl. 3.4 km 2470 pontból (átlagosan 1.3 méterenként). Remélem, hogy már leszoktál róla, ha nem, akkor kérlek hogy most állj át mininum 3-4 méteres szakaszokra. A trackfelöltés-oldal képes szűrni így, én most azokat szűröm, amelyeket átpakolok a Kisalföldről a Kőszegibe.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.21 11:36:10 (5028)
0 méteresre ne állítsd, mert az gyakorlatilag másodpercenként rögzít, aminek gyalog semmi értelme sincs. Ha az általunk javaslolt 4 méteresre (yardosra) állítottad volna, vagy 4 másodpercesre, a 11 km-től nem telt volna meg a 10.000 pont.

Töltsd be a GPX-et MapSource-ba, egyesítsd a szakaszait, szűrd le úgy, hogy kb. 2000-3000 trackpont maradjon, nevezd ACTIVE LOG-nak és ezt töltsd be a gépbe, hogy lásd magad előtt.
[előzmény: (5027) szabokristof, 2007.05.21 11:32:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.13 21:13:21 (5023)
A jövő hétre kölcsön tudok adni két GPS-t trackelésre: az egyik egy eTrex Vista, a másikat még nem tudom melyik. Budapest I. kerületében átvehető, szigorúan csak a turistautak.hu számára történő felmérés esetén.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.09 06:29:07 (4997)
Nem a track-darabokat törlöd mapeditben, hanem újrarajzolod a trackedet, mintha egy átlátszó fólián rajzolnád a térképet, alul meg a "valóság" lenne látható. Adtam jogot a letöltésre.
[előzmény: (4995) thbarnabas, 2007.05.08 18:53:03]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.08 07:18:20 (4994)
Megrajzolhatod magad is mapeditben, lásd a térképek fórumot és a hogyan lehetek én is térképszerkesztő? oldalt.
[előzmény: (4992) thbarnabas, 2007.05.07 13:12:03]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.07 06:52:55 (4984)
Jók a trackek, jók az útpontok és a szöveges magyarázat Érden.

Jó lenne, ha a ráeresztenéd az automata feldolgozót a feltöltéskor, adj neki 3 méteres szűrést, ez főleg a gyalogos részeknél lenne fontos, meg azért is lenne jobb, hogy a track-oldalról letöltve egyben lehessen látni az anyagot, hiszen most track-szakadásonként külön mps fájl, plusz külön az útpontok.

Utólag is megteheted ezt a "meglevők feldolgozása" gombbal, az Érd-Parkváros trackeden meg is nyomtam.
[előzmény: (4974) thbarnabas, 2007.05.05 21:48:33]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 10:42:48 (4963)
thbarnabas: utcák felméréséhez a kereszteződések közepén lenne jó pontot nyomni, de nem érdemes megállni, ha nem mész gyorsan akkor jól el tudod találni menet közben is. Próbáld ki addig, hogy mikor kell nyomni a pontot, valamennyivel a kereszteződés után, ki kell kísérletezni.

Amúgy pedig nem érdemes túlprecízkedni a dolgot, a kereszteződést úgysem az útpontra húzzuk, hanem a trackekre. Az útpont két dologra jó: egyrészt a papíros jegyzetekkel való egyértelmű hivatkozásra (ez az a kereszteződés, ahol ...), másrészt pedig arra, hogy tudd, hogy ott van kereszteződés, amit még nem jártál be.

Érdemes az útbaeső pontokat is feljegyezned, lásd a trackelési irányelveket.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 19:50:53 (4951)
Az a baj, hogy általában nem az egész track felesleges, hanem csak egy-egy része. Pl. az útpontok és/vagy a gyalogos részek kellenek, de az autós nem, mert antenna nélkül készültek, vagy ritka a log. Ilyenkor a forrásfájlba kell nyúlni is kidobni a felesleget.

Az 1-est nem támogatod? Csak egy track split kell a gombolyag és a hosszú autózás határára. Súlyosabb esetben szűrés 3-4 méterre, illetve az időalapon letrackelt többszáz pontos pihenők kivágása.
[előzmény: (4949) KiVi, 2007.05.02 18:18:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 17:46:29 (4948)
Amúgy két további javaslatom van a sok nagy track kezelésére:

1. Hosszú vonalak darabolása. A mapedit befoglaló téglalapok alapján dönti el, hogy egy vonallal foglalkoznia kell-e rajzoláskor. Ha van egy 10000 pontból álló gyalogos bejárás és vele egyben egy 5000 pontos, de 100 kilométeres autózás, akkor az autós útvonalra bármelyik pontjára nagyítva 15000 trackpontot kell kezelnie. Ha ezek az autóból való ki- és beszálláskor szakadnának, akkor a hosszú (nagy befoglaló téglalapú) trackek nem terhelnék a megjelenítőt.

2. Rosszabb trackek kiszórása. A gyakrabban járt utakról most már szerencsére több tíz (száz) trackünk is van, ezek közül jópár olyan is, amelyet gyenge vétel mellett készítettek és csak zavaróak, feleslegesen szélesítik a track-fonatot. Főleg kanyargós hegyi utaknál láthatóak ezek, amelyek több 10 méterre is kilógnak a jó trackektől. Megfontolandónak tartom ezek kimazsolázását.
[előzmény: (4947) Kolesár, 2007.05.02 17:41:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 17:41:24 (4947)
Mindkettővel. A GPX azért rossz, mert ha nagy, akkor lassan nyílik, ráadásul többször (!) annyi helyet igényel, mint a gdb. A másodpercalapú gyalogos track szerintem teljesen felesleges, 3 méternél sűrűbb már nem ad annyival több plusz információt, mint amennyivel több. A Budai-hegység PIII 733-on több, mint egy percig nyílik, itt már számít az adatmennyiség.
[előzmény: (4936) Peter68, 2007.05.02 10:27:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 17:39:12 (4946)
Feltölthetsz többet is egyszerre, csak tedd őket egy zipbe, az űrlapon meg kapcsold be a "bontsuk ki a .zip fájlt" kapcsolót. Ha még vágni is akarod tájegységenként, vagy szűrni távolságalapúan, vagy az időt leszedni belőle, akkor állítsd be azt is.
[előzmény: (4945) Peter68, 2007.05.02 12:32:05]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 08:58:52 (4933)
A trackfeldolgozó képes gdb-be alakítani és távolság szerint szűrni a gpx-et is, csak nem használják. Kikényszeríthetem, de nem akartam ennyire drasztikus lenni. Legyek?
[előzmény: (4932) Peter68, 2007.05.02 08:57:39]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 07:45:37 (4930)
Mi értelme van gyalogos trackek esetén másodperces adattömeggel terhelni a szervert és a térképszerkesztőg gépeit? Most töltöttem le egy halom ilyet, egy részük ráadásul gpx-ben van, alig akarta megnyitni a mapedit.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 07:44:26 (4929)
Ne keseredj el, ő is visszakapja a jogosultságát, csak még tisztázzuk, hogyan fordulhatott elő az eset.
[előzmény: (4928) pgyp, 2007.05.01 19:49:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 09:01:09 (4922)
El tudod juttatni nekem? Fényképezve, scannelve vagy hasonló elekronikus módon?
[előzmény: (4921) padler, 2007.05.01 08:59:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 08:07:51 (4918)
Van 2005-nél nem korábbi térképed?
[előzmény: (4917) padler, 2007.04.30 23:04:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.29 12:33:16 (4912)
Részemről a Pünkösd-hétvége (május 26-28) és június 16-17 vagy az utána következő hétvégék jók. Egyeztessünk időpontot!
[előzmény: (4911) bregő és andorpapa, 2007.04.29 10:11:44]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.28 11:38:46 (4910)
Belepillantottam a kartongráfia 2002-es Szekszárdi-dombság térképébe, meg a miénkbe. Felszisszentem, mert nálunk egy 1 trackes DDK megy arra, pedig kiterjedt jelzett turistaút-hálózatot látok a térképen. Ettől délre ott van még a Geresdi-dombság is, szintén jópár jelzett úttal és egy halom erdei földúttal, szintén az 1 trackes K vonalán.

Javasolnék egy trackelést arrafelé Kakasd, Grábóc, Szálka vagy Szekszárd bázssal. Szálkán egyszer kibéreltem bagóért egy parasztházat, az jó lenne bázisnak is.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.28 10:44:52 (4909)
pedrock: a 6504-es trackedben benne maradt a 3 gyári GARMIN waypoint, ebből kiszedtem, a jövőben ne feledkezz meg a törlésükről.
[előzmény: (4904) pedrock, 2007.04.26 23:06:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.26 11:17:24 (4899)
1. A trackek ellentmondásosak, sok munkával sem jutsz sokkal többre, mint az SRTM.
2. SRTM alapú magasság-szolgáltatás már működik a turistautak.hu-n, ad magasságot bármely magyar koordinátára, próbáld ki a raszteres térképre kattintva, megjelenik a magasság a térkép alatt.

A többi kérdésedre így nem aktuális a válasz.
[előzmény: (4898) magwas, 2007.04.26 11:14:59]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 15:17:48 (4894)
Kepenu: nézz rá az mps-letöltésre. Ha érthető, akkor meg is volnánk. Ha nem, az már rég rossz ;-)

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.21 09:21:07 (4865)
Új trackfeldolgozási beállítások: Idő törlése [x] trackekből, illetve [x] útpontok megjegyzéséből. Utóbbi a 01-JAN-01 00:00:00 formátumú időpontokat veszi ki a szövegből, így az eredményből nem derül ki, hogy mikor jártunk arra. Gyorshajtások leplezésére nem jó, mert ha a autópályán a (feltehetőan másodperces) log szakaszainak távolsága nagyobb, mint 36 méter, az árulkodó.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 06:29:04 (4858)
Ha valaki körbeautózta a Balaton-Felvidéket (értsd: ki se szállt az autóból), akkor autós a track. Ha gyalogolt egy nagyot, akkor gyalogos, függetlenül attól, hogy okosan rögzítette-e az autós mozgását is. Én még a biciklis és a babakocsis változatokat szoktam használni, szintén autós rásegítéssel.
[előzmény: (4857) Erdőjáró, 2007.04.20 06:24:53]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 13:40:14 (4843)
Elkészültem:
- távolság szerinti szűrés kérhető
- trackfeltöltés-szeletelő megeszi a gdb v3-at
- mapedit is eszi a gdb v3-at (1.0.23.56)

Az automata trackfeldolgozás kimenete továbbra is gdb v2, ezért a szövegeket UTF-8-ról visszaalakítja ISO-8859-2-re. A gdb v3 egyik újdonsága ugyanis az UTF-8, vagyis változó hosszúságú unicode. További újdonság az, hogy mindenhez többféle URL kapcsolható. Emellett az útvonalakhoz megjegyzés is írható. Ezekkel a traackfeltöltés és a mapedit sem foglalkozik, csak tud róluk.
[előzmény: (4838) kepenu, 2007.04.16 13:11:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.16 13:17:17 (4839)
A gpsbabelt többen fejlesztik, mint a turistautak.hu-t és a mapeditet együttvéve. Megnézem.
[előzmény: (4838) kepenu, 2007.04.16 13:11:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.16 12:39:17 (4835)
Megnézem mind az automatát, mind a mapeditet, hogy mit tehetek a v3 ügyében.
[előzmény: (4833) t ib i, 2007.04.16 12:30:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.16 12:38:47 (4834)
Mentés másként, gdb v2.
[előzmény: (4832) scele, 2007.04.16 12:25:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.16 09:40:47 (4830)
Kérem, hogy v3-as gdb-t ne töltsetek fel, mert a mapedit nem kezeli, az ilyen trackeket nem dolgozzuk fel.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.15 11:28:54 (4825)
Geko 201 elvileg kész van, csak nem teszteltem, tudok küldeni firmware-t. Felülírással 16k, anélkül 20k trackpont, 32 bit.
[előzmény: (4823) kepenu, 2007.04.14 12:47:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.14 10:12:46 (4820)
Tegnap négy idős GPS-t hasonlítottam össze trackelő-szemmel: GPS V, Foretrex 101, eTrex Vista, GPSMAP 76S. Mindegyik módosított firmware-el, a Vista és Foretrex ugyanis eredetileg 24 bites szögletes trackű, a módosítás után 32 bites. A Foretrex 10 helyett 12 ezer trackpontos, a GPS V 3 ezer helyett 16 ezer, a másik kettő meg 10 helyett 24 ezer trackpontos. Mindegyik 4 méteres tracket húzott. Külső antennát egyik se kapott, a 76S és Vista hátizsák tetején, a Foretrex vállon, az ötös meg kézben volt.

Az eredmény nagyon meggyőző: a 4 tracket mapeditben együtt vizsgálva szemre nem lehet megmondani, hogy melyik melyikkel készült. Itt-ott hibázik mindegyik egy kicsit, de nincs jellemző trendje, tehát nem mindig ugyanaz a leggyengébb. Szép mindegyik!

Javaslom, hogy akinek egy GPS-e van, szerezzen olcsón egy használt öreg GPS-t vagy a fentiek közül, vagy valami hasonlót (kérdezzétek meg tőlem, hogy van-e lehetőség hasonló bővítésre), mert a dupla mérés nagyon jól megerősíti a tracket, jó vételi körülmények között egy bejárás egyből 2 trackesnek jelölhető. 3 GPS-el a nagyon gyatra műholdállások kivételével azonnal 2 trackes minőségű. Ez utóbbit (3 GPS) már kb. 2 éve használom, az újdonság csak az, hogy egészen alkalmatlannak minősített típusokkal is lehet dolgozni, az említett módosítások után.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 13:17:18 (4812)
Nem teng túl, hacsak nem értelmezzük unsigned-ként. Merthogy negatív.
[előzmény: (4811) felazso, 2007.04.11 13:14:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 13:04:02 (4810)
A letöltést nem befolyásolja. Legyen másképp?
[előzmény: (4809) felazso, 2007.04.11 13:02:48]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 09:14:25 (4807)
[x] magam szerkesztem a térképre

Ez új kapcsoló, már gondolkodtam rajta, most tettem bele.
[előzmény: (4806) VasG, 2007.04.11 09:10:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.01 08:13:35 (4766)
Íme az első kézzel fogható eredmény, Vista 3 yardos trackkel. A kép forrásául szolgáló állomány megtalálható itt.

[előzmény: (4765) Kolesár, 2007.03.31 10:00:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.31 10:00:24 (4765)
Felértékeltem az öreg eTrex család trackelésre való használhatóságát, kiiktattam a rácshálóra való kerekítést, vagyis kisimítottam a szögletes tracklogot. Részletek a kütyük fórumban. Egyelőre az újabbik Vistára van meg (2006 nyarától gyártott darabok, a dobozán levő ROHS feliratról ismerhető meg), kérésre küldök próbát.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.26 09:45:13 (4720)
Kérlek ne v3-asban töltsd fel, mert azt sem a mapedit, sem a legtöbb gépen még használatban levő MapSource nem eszi. Milyen volt arra az időjárás?
[előzmény: (4718) Csabesz, 2007.03.25 22:01:38]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.23 18:26:31 (4712)
Kijelentkezve akkor sem látható a telefonszám, ha nem rejtetted el.
[előzmény: (4711) Csabesz, 2007.03.23 18:22:32]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók