turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, baggio hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 17 db hozzászólás

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 23:04:11 (8404)
Ezt nem figyeltem még, de elméletileg nem lenne szabad változni az üzemidőnek.
[előzmény: (8403) Andreas, 2010.04.05 20:39:18]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.04.05 02:02:16 (8401)
Garmin GA 25MCX-et használok. Ha nem kellenek neked a GA-27C plusz felfogatói, akkor neked is ezt ajánlom. A csatlakozó, egy MCX könyökcsatlakozó, nem áll ki annyira a készülék hátuljából és szabadon elforog az aljzatban, így nem törik meg. Ez viszont olyan problémát okozhat, hogy bizonyos szögben a domború fedél kiemeli az aljzatból, ezért vigyázni kell a kábel elhelyezkedésére. A kábel nem cserélhető, fixen be van fröccsöntve az antennában. Szerencsére jól bírja az ajtó rácsapást, az autók puha gumitömítései nem sértik meg a kábelt. Azért persze óvatosan vágom rá az ajtót. :-)
[előzmény: (8392) Andreas, 2010.04.04 18:11:04]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.04.01 18:28:54 (8363)
Völgy, szurdok, erdő, bozótos mélyén, de városban, magas épületek között, szűk utcákban is érezhető az antenna jelenléte. Haverom hátizsákjának pántján, mellmagasságban lévő csiksz trackje szanaszét szakadt egy völgyben, míg az én antennás változatomnál egy szakadás se volt.
Alföldön bicajos trackkelésnél a kormánynál 3-4m között ingadozó pontosság felment folyamatos 2-re, egy sapka alá bepakolt antennával, de autóban egy tetőre kirakott antenna bárhol javít a vételen.
Jó érzés nézni, ahogy egy kétsávos országút sávjai a trackkötegekben is tisztán kivehetőek.
Volt alkalmam három antennával és három kütyüvel (csiksz és 2 PDA) rögzíteni. Mikor egymásra raktam a 3 tracket, azt hittem valami hiba van, mert olyan tökéletesen fedték egymást az országúti részeken, hogy max zoomnál se látszódtak ki egymás alól! :-)
Alapjában véve a csiksz saját antennájánál nem jobbak a külső antennák. Ha mindig kinyújtott kézzel, a kütyüt magad fölött tartva trackelnél, ugyanazt az eredményt érnéd el, mint egy sapka alá rakott antennával. Persze ez a gyakorlatban nem kivitelezhető, ezért kell antennát használni, mivel az antenna mindig a legjobb vételt biztosító helyen lehet a kütyütől függetlenül. Tehát pl. alföldi geokéken is lehet az övcsaton, vagy kézben a csiksz, fejeden az antenna folyamatosan jó jelet biztosít. :-)
[előzmény: (8360) Arti (junior), 2010.03.31 21:51:17]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.31 20:57:34 (8359)
Nekem eredeti Gamin van, de volt egy másik (no-name) is, ami ráadásul 5m kábellel volt a mostani 2,5m helyett és azzal is rendbe volt a minden, különbséget nem észleltem.
[előzmény: (8358) Arti (junior), 2010.03.31 19:39:04]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.31 19:32:45 (8357)
Manapság már nem indulok el antenna nélkül csiganyálat húzni! Egyértelmű javulás van, minden trackelési helyzetben. Voltak helyek, ahová antennával mentem vissza, hogy javítsak a régi track-keim alapján berajzolt út pontosságán.
[előzmény: (8350) heyjoe, 2010.03.31 11:36:41]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.28 12:47:50 (8348)
Azért kivágnám belőlük a még felméretlen részeket, mert ott már úgy is elengedte az utakat a kütyü, azok már használhatóak. A többi persze zip.
[előzmény: (8347) KiVi, 2010.03.28 12:22:15]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.24 12:31:42 (8319)
Megnézem a vasutat, és Track=0 -val szerepel, ezért olyan rossz a vonalvezetése. Hogy mi alapján rajzolt be a rajzolója, azt nem tudom, de track nincs alatta az biztos.
Töltsd fel a trackedet, és az alapján ráigazítom végre a helyes nyomvonalra.
[előzmény: (8315) Ákibard, 2010.03.24 10:50:11]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.10 22:01:19 (8274)
Már az is jelentősen befolyásolja a vételt, ha egy nagy zsák oldalára teszed, és nem a tetejére. A nyakba lógatás az egyik legrosszabb megoldás, és a hátizsák vállpántján is minél magasabbra kell tenni az elfogadható minőséghez. Nejlonzacskó és a kis füzet se jelent gondot, ha nem a zsák mélyén találkozik velük a kütyü, hanem a zsákon kívül, magasan elhelyezve.
Csiksznél legjobb, ha külső antennát használsz, ami a sapka alatt a fejen van elhelyezve. Nem csak szűk helyeken (város, szurdok, stb.), hanem sűrű erdőben, vagy autós, kerékpáros, vonatos trackeléseknél is érezhetően javítja a vételt!
A gyári csaton kívül feltétlen ajánlom, hogy nyak-, vagy csuklópánttal még biztosítsd a kütyüt, mert a csat hamar kikopik, és utána nem rögzít 100%-osan.
[előzmény: (8260) filemaneger, 2010.03.10 13:35:14]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.03.03 20:17:15 (8243)
Az baj!
[előzmény: (8236) kimici, 2010.02.26 22:55:47]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2010.02.26 06:36:05 (8235)
Kimici, Hegezoli!

Milyen anyagból készültek a "Bihari és sárréti erdok-tavak-tanyak" és a "Hiányzó kunhalmok a Bihar-Sárréten" nevezetű feltöltések?
Szívesen bővíteném délebbre is a Körösvidéket.

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.06 19:26:00 (8158)
Ez remek hír!
Már nem volt hiába való a hozzászólásom! :-)
[előzmény: (8146) sprok, 2009.11.29 22:47:26]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.11.03 13:44:21 (8000)
Üdv!

A többiek nevében is köszönöm az elismerő szavakat.

Ránéztem a track-edre, és elsőre nem is rossz! Amin változtatnék, az a logolás jelege, amit jó lenne távolságalapúra, azon belül pedig 3m, max. 4m-re állítani. Amit hiányoltam, az a utak leírása pl. E10-E8 között gyalogösvény, E...-E... között keskeny aszfalt, vagy ez+ez kivételével autóval járható földút stb. Ezt akár utólag is felviheted a track adatlapjára. Feldolgozáskor ezek nagyon hasznos információk a rajzolónak, aki nem biztos, hogy ismeri a terepet, így csak az útmutatásod alapján tudja a megfelelő úttípust beállítani.

Track-elésről, beállításokról itt olvashatsz bővebben: http://turistautak.hu/wiki/Hogyan_trackelj%C3%BCnk%3F
Ha meg kérdésed lenne, itt nyugodtan felteheted.
[előzmény: (7999) gabonacorp, 2009.11.03 10:33:35]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.23 21:27:34 (7996)
Egy hétnél nem szeretném tovább fogni. Jelzem, ha kész vagyok.
[előzmény: (7995) olahtamas, 2009.10.23 20:39:40]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.23 15:12:41 (7994)
Nyomokban, de van. :P :)
[előzmény: (7993) KiVi, 2009.10.23 14:54:07]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.23 14:44:19 (7992)
Tudom, de azért ott van! :)
[előzmény: (7991) KiVi, 2009.10.23 14:25:01]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.23 11:22:38 (7990)
Akkor ott már csak a gyalogos trackelés marad. :(
[előzmény: (7989) padler, 2009.10.22 23:01:38]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.10.22 22:43:32 (7988)
Hírek szerint december elején jó pár vasútvonalon megszüntetik a személyszállítást. Ennek hatására végeztem egy kis ellenőrzést a tuhu vasúthálózatán, és találta néhány megszüntetésre váró betrackeletlen szakaszt.

Létrehoztam egy gdb-t amiben feltüntettem a még hiányzó szakaszokat. Három félét különböztettem meg:
- "SOS" a megszüntetésre kijelölt hiányzó szakaszok
- "hiany" a hiányzó, de megmaradó szakaszok
- "szunetel" a megszüntetett hiányzó szakaszok

A SOS ami most érdekes, mert talán egy hónapig van lehetőségünk a trackelésükre. A hiany-osok ráérnek egy darabig, a szunetel-teknél pedig szinte csak a gyalogos lehetőség jöhet már szóba.

Tehát akinek van kedve, ideje, na és persze pénze, esetleg kedvezménye vonatra fel! Mentsük pontosabban trackeljük, ami menthető! Jó lenne már elsőre külső antennás, több kütyüs jó trackeket rögzíteni, mivel lehet, hogy nem lesz rá több alkalom.
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók