turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Arti (junior) hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 237 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | következő


Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.22 19:57:37 (10486)
itt
[előzmény: (10485) FTom, 2013.11.22 19:46:14]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.22 18:02:55 (10482)
Előre is köszi és hajrá!
[előzmény: (10481) haywire, 2013.11.22 17:46:10]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.14 21:11:13 (10450)
Ja, a 73-asnak köze sincs Tihanyhoz... Legyen akkor 71-es út... :-D
[előzmény: (10449) Arti (junior), 2013.10.14 21:07:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.14 21:07:34 (10449)
Kémeim jelentették, hogy a 73-as útról a Tihany hajóállomásra vezető kerékpárutat meghosszabbították. Én csak a N46.91051 E17.89181 pontban láttam a rév irányába induló kerékpárút első pár méterét. Ha valaki arra jár, akkor húzzon egy csiganyálat. Ha jó idő lesz hétvégén és nem jön közbe semmi jobb, akkor eltekerek arra és én is húzok egy csiganyálat.
Azért előre is köszi, ha valaki arra jár.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.27 18:28:28 (10418)
Általában az MTSz által használt jeleket jelenítjük meg. Ami nincs benne, az:
* egyéb jelzés, ami nem felel meg a fentieknek
[előzmény: (10417) törölt nick 42, 2013.09.27 17:12:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.16 18:41:14 (10409)
+1
Bakony, Balaton, Kőszeg tájegységekben már sok ilyet javítottam. Sőt, több ilyen jelzést kaptam már fekvőbiciklis kollégáktól. Bár kevesen vagyunk, de ehhez képest sokat vagyunk úton.
[előzmény: (10408) Szem, 2013.09.16 15:42:11]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 13:11:54 (10294)
Köszi, a szavadnak is hiszek, nem kell hozzá fénykép.
[előzmény: (10293) pockok, 2013.08.04 12:56:37]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.04 10:20:31 (10292)
Ha senki nem reagál, akkor az lesz. Köszönöm a tippet.
[előzmény: (10291) KiVi, 2013.08.01 22:06:16]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.08.01 21:43:34 (10290)
Sárvárt ismerő trackelők! Egy kis segítséget kérnék.

Jelenleg a Sárvárra bevezető főbb utakról a térképünk szerint ki vannak tiltva a kerékpárosok (a piros x-el áthúzott utak a tiltottak):


Azt gyanítom, hogy a várost kelet-nyugat irányban átszelő úton valójában lehet kerékpározni. Megnéznétek nekem? Köszönöm előre is.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.30 23:00:59 (10277)
Úgy látszik, hogy pockok átkerül a másik oldalra.
Hát, csak hajrá! De figyelni foglak, hogy mit művelsz a szülővárosomban... :-D
[előzmény: (10276) Old Eye, 2013.06.30 22:54:04]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.29 21:43:19 (10259)
És jó lenne jelezni a RB-DDKT-t fenntartó szervezetnek, hogy valami nem kerek.

http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/rockenbauer_pal_del-dunantuli_kektura
Vas Megyei Természetbarát Bizottság
http://termeszetbarat.hu/szervezet/vas_megyei_termeszetbarat_bizottsag
[előzmény: (10258) Hev, 2013.06.29 21:34:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.23 10:02:28 (10229)
Lehet, hogy akkor én vagyok vak.
A mi térképünkön körforgalom van, a gugli + alakú kereszteződést mutat, sehol egy sárga festés. Ezért nem bízok benne.
[előzmény: (10228) Nargoth, 2013.06.23 10:00:18]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.22 22:15:03 (10225)
Ahogy a vendég óhajtja:
[előzmény: (10224) Nargoth, 2013.06.22 21:58:57]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.06.22 19:32:18 (10223)
Mosonmagyaróvár vagy környékén helyismerettel rendelkezőt keresek.
Az alábbi felmérés tulajdonosát egymástól függetlenül ketten is megkerestük pontosításért, de a mai napig nem kaptunk választ:
http://turistautak.hu/tracks.php?id=34347
A lényeg annyi lenne, hogy ez valós kerékpárút-e (azaz az úttesttől elválasztva halad), vagy csak kerékpársáv az úttest szélén?
Segítséget előre is köszönöm.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.20 10:27:53 (9965)
A hiba nálunk van. A raszteres nem frissül, de például a Garmin kimeneten már megvan. Most néztem MapSource-ban.
[előzmény: (9964) bodnargyorgy, 2013.01.20 09:54:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.17 17:54:44 (9945)
Track-eljen ilyen hóban az, aki megunta az életét... :-D
[előzmény: (9944) rekasi, 2013.01.17 12:32:54]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.12.29 17:27:20 (9942)
Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz 2020-tól. Mit kezdünk egy centiméteres pontossággal készült track-el?
[előzmény: (9941) Old Eye, 2012.12.27 21:03:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 18:37:15 (9860)
Akkor viszont annyit tegyél meg, hogy az adatlapra beírod, hogy fontos információk a pontok megjegyzéseiben. Aztán megoldjuk valahogy a rajzolást.
[előzmény: (9859) cactus, 2012.06.04 18:35:35]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 18:31:33 (9858)
Ezért 1%. Valahogy így is keletkezik néha túl közeli pont. A technika csodái.
[előzmény: (9857) cactus, 2012.06.04 18:30:35]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 18:26:04 (9856)
*szűrd 3m-re*
[előzmény: (9855) Arti (junior), 2012.06.04 18:24:53]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.06.04 18:24:53 (9855)
Ha ilyen részletes felmérést készítesz, akkor ilyen részletes lesz a térkép. Tehát van értelme.
Két megjegyzésem lenne.
- Hogy a szerver háttértára ne teljen meg idő előtt, szűr 3m-re a track-eket (ennél a track-nél kb. csak 1%-ot jelent, de az is valami).
- A rajzoló SW-ben (MapEdit) nem látjuk a pontok megjegyzésébe írt dolgokat, ezért MapSource-ot és MapEdit-et is egyszerre kell futtatnunk. Ez kellően lassítja a feldolgozást, főleg egy 12"-os netbook-on. Ha tudod, akkor a fontos információkat a pontok nevébe írd.

Köszönjük a feltöltést!
[előzmény: (9854) cactus, 2012.06.04 18:10:48]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 23:23:05 (9766)
Szóval egy kicsit türelmetlen vagyok. Hát jó, megyek aludni.
[előzmény: (9764) Old Eye, 2012.03.17 23:18:19]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 23:14:19 (9763)
Nem szokás megjegyzést tenni ilyenkor?

OFF: én meg azt várom, hogy Bryan végre elengedje a tájegységet... Mi tarthat egy napig? Megváltja a világot a Balatonban?
[előzmény: (9762) kimici, 2012.03.17 23:09:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 22:52:18 (9759)
De ki pipálta be a magam szerkesztem a térképre opciót?
[előzmény: (9758) Arti (junior), 2012.03.17 22:46:57]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 22:46:57 (9758)
Nálam ez nem működik.
[előzmény: (9757) MoGeMaP, 2012.03.17 22:44:40]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 22:37:34 (9755)
Ez érdekes. MoGeMap egyik feltöltését megnyitja a MapSource, másikat nem. MapEdit mindkettő kezeli, tehát rajzoláskor nem lesz vele baj. Azért kiexportáljam MapEdit-ből úgy, hogy a MapSource is megnyissa?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.02.08 19:35:08 (9716)
Tudsz róla valami bővebbet? Pár kilométerre északra van egy megszüntetett zöld sáv jelzés.
[előzmény: (9715) Fgg, 2012.02.08 15:04:22]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 18:41:41 (9670)
Ja, meg ha Észak-Írországban egy fekete macska megy át az osztott pályás úttesten, akkor berajzolhatjuk szekérútnak. Hogy jön ide Németország?

Komolyan mondom. Önkényesen berajzolunk pár utat autóútnak vagy autópályának. A mezei user meg arra jár. S mit lát? A térképen autóút vagy autópálya, aztán a valóságban nincs is kitáblázva. Vagy simán használhatatlannak nyilvánítja a térképet, vagy ha jóhiszeműen bejelenti az illetékeseknek, hogy a turistautak.hu szerint autóút vagy autópálya, de a táblát lelopták, akkor ki lesz röhögve az illetékesek által.
[előzmény: (9662) Old Eye, 2012.01.11 11:40:15]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 18:22:43 (9653)
OFF
Inkább gyorsan elmegyek falmászó edzést tartani. Lefárasztom magam és lenyugszok.
ON
[előzmény: (9652) Arti (junior), 2012.01.10 18:21:27]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 18:21:27 (9652)
Le merném fogadni, hogy a sofőrök 99%-a meg tudja különböztetni az autóút és az autópálya táblát. Pedig van olyan sofőr is, akinek nyolc általánosa van. Mi meg itt vagyunk tanult emberek, térképet szerkesztünk és nem azt rajzoljuk, ami a valóságban van. Nonszensz.
[előzmény: (9651) Arti (junior), 2012.01.10 18:18:51]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 18:18:51 (9651)
OFF:
Nem azért lett autópályának rajzolva, hogy ha ellopják az adatbázisunkat, akkor tudjuk a lopás tényét bizonyítani? :)
Tisztára Fekete Pákó utca érzésem van.
ON
Gondoljatok bele. Utazol a kocsidban, meglátod az autóút táblát és autópálya szerepel a térképeden. Első lépésben röhögnék egy nagyot, majd azon nyomban összetépném a térképet. Ha elektronikus, akkor törölném. Teljesen fals információkat tartalmaz.
[előzmény: (9648) Arti (junior), 2012.01.10 17:50:47]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 17:56:41 (9649)
Én viszont igenis ragaszkodnék hozzá. Mi abban a nehéz, hogy ahol autóút tábla van, az autóút és ahol autópálya tábla van, az autópálya?
Ki hatalmaz fel, hogy csak úgy egy utat autóútként rajzolj be, ha nincs kitáblázva? Ez se nem precíz, se minőségi térképet nem eredményez...
[előzmény: (9643) Old Eye, 2012.01.09 22:02:51]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 17:50:47 (9648)
Akkor javítani kell.
Akkor mi most a szabály? Bármilyen terepi utat bármilyen MapEdit-es típussal lehet rajzolni?
[előzmény: (9642) KiVi, 2012.01.09 22:00:07]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 21:43:49 (9640)
Én úgy emlékszek, hogy azt rajzoljuk, ami a terepen van. Ha elméletben egy meghatározott úton mondjuk piros sáv a festés, de a terepen nincs kifestve, akkor nem szabad kitölteni a label-t. Hogy ez hanyagság miatt nem szerepel, vagy bármi másért, az már nem a mi dolgunk.
Így csak az a) marad szerintem.
[előzmény: (9639) KiVi, 2012.01.09 20:44:45]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 17:26:11 (9637)
Akkor a MapEdit-ben az autóút leírása helytelen:
2x2 sávos, 110km/h, de szintbeli keresztezésekkel nehezített aszfaltút

Lehetne korrigálni ezt a leírást? Amennyiben ez a szent és (s)érthetetlen leírás az elfogadott, akkor az M9-est nem rajzolhatnánk autóút típussal úgy, ahogy most van.
Amennyiben nem jó a leírás, akkor pedig az M85 enesei elkerülőjének jelenlegi rajza nem felel meg a valóságnak.

Tehát, marad a leírás és az M9-es nem jó, vagy korrigáljuk a leírást és az M85 enesei elkerülőjét kell átrajzolni osztott pályás elsőrendű útnak (ugyanis eddig senki se látott ott autóút táblát)?
[előzmény: (9634) KiVi, 2012.01.08 22:28:05]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 22:10:18 (9632)
Lehetséges nem osztott pályás autóút? Én így értelmeztem, lehet, hogy rosszul?
[előzmény: (9630) KiVi, 2012.01.08 20:08:17]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:33:40 (9626)
Emlékeim szerint az is elsőrendű főútként szerepel. De lehet, hogy rosszul emlékszek.
[előzmény: (9625) t ib i, 2012.01.08 19:31:23]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:24:53 (9624)
Tehát, ha "nem divat" és nem is teszik ki, akkor simán elsőrendű főútként rajzoljuk és nem autóútként, ugye?
[előzmény: (9623) t ib i, 2012.01.08 19:18:39]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:16:10 (9622)
Ja, azt kifelejtettem, hogy a Kisalföld tájegységbe.
[előzmény: (9621) Arti (junior), 2012.01.08 19:14:41]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:14:41 (9621)
Rendben, köszönöm az információkat. Megtennéd, hogy feltöltöd a fájlt a felmérések közé?
[előzmény: (9620) Bojsza család, 2012.01.08 19:09:35]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:00:53 (9619)
OFF: addig jó, amíg megérkezel egyben és időben a célállomásra. Minden más csak extra.
[előzmény: (9618) Vacsape, 2012.01.08 18:58:00]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 18:51:08 (9617)
Még egy fontos kérdésem lenne. Lehet, hogy csak vaklárma.

Az M86-osnak a váti és szelestei elkerülő szakaszát is autóútnak hívják a köznyelvben, viszont nincs kint a

tábla, csak a 110-es. Az M85-ös enesei elkerülőjén kint van ez a szép kék tábla, vagy ott is csak 110-es van?
[előzmény: (9616) Vacsape, 2012.01.08 18:47:41]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 16:46:11 (9614)
Ha letöltöd a legfrissebb térképünket, akkor azon Te is láthatod a jelenlegi állapotot. Az általad említett körforgalmakat és felüljárót látom. Maga az M85 viszont nem elválasztottként van megrajzolva.
Az érdekelne, hogy Csorna irányában meddig él a 2x2 sáv? A Te track-ed alapján a N47 38.373 E17 23.044 pontot tippelném. Nem emlékszel, hogy tényegesen meddig volt elválasztva a két útpálya?
[előzmény: (9613) Bojsza család, 2012.01.08 16:28:41]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 16:12:08 (9612)
Egy kicsit ritka a mintavételezés, elég távol vannak egymástól a pontok.
Az új szakasz egyes internetes források szerint 2x2 sávos, azaz középen szalagkorláttal el vannak választva az egyes irányok. Te is ilyennek láttad?
[előzmény: (9611) Bojsza család, 2012.01.08 15:36:47]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.03 19:19:57 (9425)
Akkor lehet, hogy csak nekem volt nehéz az elején összerakni a sok információt. Valahogy mégis sikerült.
[előzmény: (9423) Old Eye, 2011.08.03 18:19:48]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.08.03 17:32:18 (9422)
A kínai nyelvet is meg lehet tanulni. Az elején tényleg nehéz, de aztán egyre jobban megy. :)
[előzmény: (9421) FDorka, 2011.08.03 17:25:58]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 19:36:40 (9353)
Na, ez egy elég jó összefoglaló. :)
[előzmény: (9352) Old Eye, 2011.07.12 19:24:49]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 18:54:43 (9351)
Ezek a NOI-k az én felfogásom szerint főleg a turistautakra koncentrálódnak. Hiszen eredeti célja ennek a közösségnek a turistautak felmérése. Aztán lett egy-két jó és rossz elfajzása is, amik ma már részei. A Budapest - Kehidakustány útvonal megtervezésére jelenlegi formájában nem a legalkalmasabb, ebben jobb a konkurencia.

Track-elés esetén élőben még nehéz eldönteni, hogy mi sima kereszteződés/csomópont és miből lesz NOI. A lényeg, hogy ha van hozzá türelmed, akkor minden olyan helyen nyomj útpontot a GPS-en, ahol valami változik az úton az eddigihez képes (pl.: leágazás, aszfalt vége, stb...). Ha már sűrűn bejárt területen vagy, akkor nem kell, főleg a még felméretlen részeken nagy segítség ez.
[előzmény: (9350) FDorka, 2011.07.12 18:33:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 18:20:07 (9349)
Annyira régen volt már a gyenesdiási találkozó, hogy nekem is már csak halovány emlékeim vannak róla. Ha jól emlékszek, akkor a következő irányból indult el a NOI:
A turistautak.hu rendszerébe fel lehet vinni útvonalakat. A lényeg, hogy az egyes vonalak ID-inek sorozata kellene az útvonal azonosításához. Egészen addig, amíg konstans a térkép (a vonalak ID-i nem változnak, azaz nem rajzolunk leágazást egy vonal közepén) az útvonalak jól működnek. Amint darabolódik egy vonal az új leágazás miatt a rendszerből eltűnik a régi ID-s vonal és helyett két darab, új ID-s vonal lesz. Ekkor az útvonal használhatatlan lesz. Elvileg ezt oldaná meg valahogy a NOI-k halmaza.

Az útvonalak remekül leírhatnának egy teljesítménytúrát. Ebben az esetben a rajtban kapott papírtérkép helyett/mellett a szervezők adnák az útvonalat a turistautak.hu rendszeréből. Kényelmes megoldás lenne szerintem. Persze akinek nincs GPS-e, az marad a térkép és iránytű kombinációjánál.
[előzmény: (9348) FDorka, 2011.07.12 18:00:17]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2011.07.12 16:15:54 (9347)
S mi van, ha megszűnik a hőn szeretett POI-d, amitől tervezni akarsz? Namámeg akkor cumi van. (Na, ez a stílus/szó nekem nem jön be.)
Mert egy NOI-k sorozata egy adott turistautat ír le. Ha jól tudom, akkor erre lett kitalálva. Így a POI-k változásától függetlenül ugyanaz marad a turistaút.
[előzmény: (9346) FDorka, 2011.07.12 16:08:19]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók