turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.25 13:11:54 (73214)
Őszintén szólva csak ránéztem. Nem biztos, hogy jól gondolom, de ezzel csak az útpontokra vonatkozó korlátot oldanám meg. Nyomvonalból továbbra is ott maradna a max. 20. Vagy erre is megoldás lenne?
[előzmény: (73213) SagiK, 2015.03.25 12:43:28]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.25 12:43:28 (73213)
Érdeklődéssel olvasom a thread-et, és csak halkan kérdezem meg, hogy az általam javasoltat kipróbáltad?
[előzmény: (73212) Tamy, 2015.03.25 12:04:33]

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.25 12:04:33 (73212)
Semmi bajom az okostelefonokkal, most is azt használok, csak nem Androidos, és nem érintős. Van élet az Androidon túl is :)

Értem én, hogy mit mondasz, és van is igazság benne, viszont nekem érintős telefon nem kell. Semmi bajom a mostanival, és energiába is jóval kevesebb így, ha 2,5-3 hetente előkapom a Windowsos tabot, amíg átlököm a szükséges adatokat a gps-re. Még akkor is, ha így gps + telefon is megy egyszerre. A másolás meg néhány perc, hiszen csak nyomvonal+útpont megy át, esetleg akkor már a húzott tracket is lementem. Térkép meg már rajt van, azzal nem kell mókolni így. Ki-be kapcsolással együtt is megvan az egész nagyon max. 15-20 perc alatt. A túrát 44 napra terveztem, de különböző tényezők miatt ez minden bizonnyal több lesz valamivel (sokkal több a szabi miatt nem lehet, akkor rövidítenem kell). De itt igazából ez nem is lényeg, hiszen attól még 20 tervezett nap megy rá egyszerre a kütyüre, az első még itthon, így össz-vissz kétszer kell elővegyem a tabot. Ennyi használattal (még ha beleveszem, hogy kikapcsolva is merül), akkor se fog lemerülni egyszer se valószínűleg. Annál mindenképp jobban jövök ki energiából, mintha folyamatosan töltenem kellene. A másik pedig, hogy az ember kikapcsolódni megy a természetbe, ha végig az idióta telefon miatt kell szívnom, amit mérgembe egy hét után földhöz vágok, akkor az csak elrontja az egész utam.

Valóban ez a jelen, remélem hosszútávon a jövő azért nem :) Nem is olyan régen még az egyre kisebb telók voltak a menők, most meg visszatérünk a kezdetekhez, a lapát mérethez. Nyilván oka van, és megvan az előnye is, ez vitathatatlan, csak arra utaltam, hogy a történelem ismétli önmagát. Ki tudja mi lesz pár év múlva?

Napelemes töltőből egy komolyabb példányt (is) próbáltam, nem a kis zsebméretűről beszéltem én sem. A beépített akku miatt jó volt, az egy laptopot is elbírt, de napelemről teletölteni nem bírta. Két nap alatt annyit nem termelt, hogy a telefonomat legalább egy kicsit feltöltse. És van úgy, hogy az ember erdőben teker. Az agydinamót gyakorlatilag észre se veszem, annyira minimális a fékezőhatás. Egyenirányításra én Mosfetes egyenirányítást használok, azzal még kisebb a veszteség. Stabilizálást meg igazából csak az általam épített LiIon akkupakk töltéséhez használok, a készülékekhez felesleges külön, a saját töltőjük úgyis megteszi. A telóhoz szivargyújtós töltőt használok, a fényképező, és a gps akkujához is. Azokat meg már többnyire olyanra csinálják, hogy kamionban is használható, így kb. 30V-ig bírniuk kell. A fesz. meg úgysem stabil a kocsiban sem, majd a töltő stabilizál, kétszer felesleges. Ha meg nagyon megszorulok a gps-be tudok elemet is venni, azzal is elég sokat nyerek.

Szóval nem vitatom, hogy az általad említett módszer is egy lehetőség, de a saját tapasztalataimból kiindulva én más megoldás mellett döntöttem, úgy gondolom számomra a külön tab megfelelőbb. Abban viszont maximálisan egyetértek, hogy így valamivel több súly/térfogat. Ez van :)
[előzmény: (73211) Lipták Roland, 2015.03.25 11:00:19]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.25 11:00:19 (73211)
Idônként most is töltesz akksit, azt írod.
Idônként a csixben is kell elemet/akksit cserélni. :)
Idônként a tabletet is tölteni kell.

Látom, hogy zsigeri ellenérzésed van a telefonnal szemben, mert amúgy lenne mód rá, hogy olyat szerezz ( ha már úgyis venni kell ), ami alkalmas a feladatra, és megbízható is. Pl. körbekérdezel fórumokon, hogy ki-hogy van megelégedve a sajátjával? Kinek mi vált be? Mi a pro? Mi a kontra?
Mert amúgy csak önigazolás, amit írsz. Az, hogy vannak sz*r telefonok, nem azt jelenti, hogy mindegyik az. :)

Tényleg ízlés/hit kérdése, mit használsz. Szerencsére olyan idôket élünk, hogy nem csak, hogy meg lehet oldani az általad vázolt feladatot, de többféleképpen is meg lehet oldani.

Az okostelefon viszont nem divat, hanem a jelen. Egy kompakt számítógép, ezerféle lehetôséggel, amiben speciel van egy GSM modul is. Sôt vehetsz egy Monterrát, és azzal pont nem lehet telefonálni. :D
[előzmény: (73209) Tamy, 2015.03.25 06:23:52]

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.25 06:23:52 (73209)
Akár mekkora Powerbankot is vinnék (értelmes határok közt), időnként azt is töltenem kellene, pláne, ha folyamatosan egy Androidos kütyüt használnék. Pont egy hosszú túrán próbáltam ki egy Androidos telefont, amit csak tartaléknak vittem, de miután a régi már végleg meghalt, erre kellett átállnom. Végig csak szívtam vele, a reggeli párától a kijelző önálló életet élt, térerő sokszor még a nagyvárosokban sem volt, és folyamatosan a töltőn lógott, pedig navigációra nem is használtam. Elhiszem, hogy ezek nem minden készülék sajátjai, bár a kollégám a Samu okostelóját is állandóan szervizbe hordja térerő problémákkal, meg sokan panaszkodnak a fagyásokra is. Mindettől függetlenül, nekem egyszerűen nem jön be, nem felel meg az igényeimnek, telefonnak semmiképp nem használnám. Kár ezt szerintem tovább ragozni, ahogy Te is írtad, izlés kérdése. Tisztában vagyok vele, hogy manapság ez a divat, de nekem akkor se jön be. Lehet, hogy egyszer rákényszerülök, hogy ilyen telefonom legyen, és csak remélni tudom, hogy mire már használtan se lehet normális telefont kapni, ami tudásban megfelel az igényeimnek, addigra elmúlik ez a divat. Persze erre nem sok esélyt látok.

Mivel más használható megoldás nincs, marad az, hogy veszek egy Windowsos tabot, aztán időnként áttöltöm róla az adatokat.
[előzmény: (73208) BáthoryPéter, 2015.03.24 22:39:03]

BáthoryPéterhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.24 22:39:03 (73208)
Én a helyedben megfontolnám Lipták Roland ötletét, az androidos eszköz + power bank megoldás szerintem tökéletes választás egy ilyen hosszú útra.

A taperolós felület ízlés kérdése. Nekem az elmúlt másfél év túrái alatt a hátizsák bal pántján egy CSx függött, a jobbon meg egy egyszerű Andoidos telefon. Nem tudnám megmondani, hogy a Garminra mikor néztem rá utoljára túra közben, a telefonon annyival átláthatóbb és könnyen kezelhetőbb a térkép, hogy ösztönösen azt kapom elő. A Garmint csak azért viszem, mert szebb logot húz :)
[előzmény: (73206) Tamy, 2015.03.24 20:18:07]

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.24 20:18:07 (73206)
Nagyon másként gondolkodunk :)

Androidot utálom, illetve inkább az érintős kijelzőket, meg az energiafaló kütyüket. Maga az Android jó, mert csillió alkalmazás van rá, de az előbbi kettő miatt számomra felejtős. Oké, most úgy tűnik kénytelen leszek beszerezni egy taperászós kütyüt is, de az nem telefonként lesz használva, csak kb. 2,5-3 hetente előveszem, hogy rátoljam a gps-re az újabb adatokat.

Egyébként is jobban szeretem a célhardvereket. Pl. a mai napig mp3 lejátszóról hallgatok zenét, pedig ezer éve tudja bármelyik alap teló is. Oké, persze a hangminőség sem mindegy. Fényképezésre is csak akkor használok telefont, ha nincs nálam a tükrös, ez pedig egy túrán nemigen fordul elő.

Energiaellátás: Sokan hiszik, hogy a napelem megváltja a világot. Ki kell ábrándítsalak, a saját tapasztalatom nem ez. Házra, épületre nagyon jó, de mozgásban lévő dologra alkalmatlan. Pár éve én is próbálkoztam vele egy 22 napos bringatúrán, aztán félúton ide menekültem segítségért az utolsó energiámmal. Még szerencse, hogy akadt egy önzetlen fórumtárs, aki a segítségemre sietett, feltöltötte a kütyüimet, így be tudtam fejezni az utamat. Az a baj a napelemmel, hogy a max. hatásfoka kb. 17% (emlékezetből írom, de nagyon nem lövök mellé szerintem). Ez a kevés is vészesen romlik, ha a Nap nem ideális szögben éri, vagy árnyék van. Fix telepítésnél ugye beállítják, hogy a nap nagy részében ideális legyen a beesési szög, komolyabb rendszereknél esetleg még utána is forgatják. Ezeket egy bringás/gyalogos túrán nem igazán tudod megvalósítani. Így aztán hamar letettem róla. Energiaellátásra nekem a (helytelenül) agydinamónak nevezett szerkezet vált be, persze ezt még jó hatásfokkal egyenirányítani is kell, illetve attól függően mi a cél (én LiIon akkupakkot töltök vele, vagy a konkrét készüléket) esetleg még stabilizálni is. Ennek hátránya, hogy energiát csak menet közben termelsz, álló helyzetben meg feléled a tartalékaidat.

Elméleti szinten eljátszottam már a gondolattal, hogy vannak egész parányi, nagy teljesítményű robbanómotorok, amiket pl. modellautókban/repülőkben használnak. Ezzel meghajtani egy kis generátort, így egyszerűen meg lehetne oldani az energia utánpótlását. Nyilván a dolog nem ilyen egyszerű, én biztos nem fogom megcsinálni, de talán ötletelni lehetne rajta.

"Ha van támogatásom ( azt írtad neked lesz )..."

Ezt hol írtam? Én a túráimon mindig magamra hagyatkozom csak, igyekszem minél inkább független lenni a külvilágtól.
[előzmény: (73205) Lipták Roland, 2015.03.24 18:55:03]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.24 18:55:03 (73205)
Ha én hasonló terveket dédelgetnék, akkor fognám az androidos telómat ( lehetőleg vízálló és Glonass-t is tudjon ), és első körben feltelepítenék rá mindenféle térképes appot valamint az összes elérhető térképet.
Navigáció kipipálva.

Aztán raknék bele egy 32 vagy 64 gigás SD kártyát, amit megpakolnék mindenféle jósággal, úgymint zene és filmek. Esetleg pár játék is felmehet még. FM rádió van a telefonban.
Mulatság kipipálva.

Energiaellátás.
Talán a legjobb megoldás egy cserélhető akksis USB Power bank, egy hordozható napelem és egy marék 18650-es.
A telefont lehet tölteni a power bankról vagy a napelemről, a power bankot a napelemről, a 18650-esekkel elmegy a fejlámpa is. Ha süt a nap töltődnek, ha nem, akkor van cseregarnitúra.
Ha van támogatásom ( azt írtad neked lesz ), akkor a napelemet ki is lehet hagyni, legyen elég 18650-es, kimerültet viszik, töltöttet hozzák. Egy hordozható napelem súlyába nagyon sok 18650-es fér bele.

[előzmény: (73202) Tamy, 2015.03.24 15:30:10]

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.24 15:30:10 (73202)
64s helyett én a 62s-t néztem, mint esetleges előrelépési lehetőség, bár a 2000 pont valószínűleg már most is kevés lenne (nincs előttem az útvonaltervem), a jövőre nézve viszont még az 5000 se túl sok (64s).

Azt az átlátszó térképet, amit készítettél nem tudod kipróbálni Mapszósz alatt mondjuk? Nagyon gyorsan kiderül, hogy két pont között merre akar menni.

Kütyük: Első körben Androidost nézegettem, mert az olcsóbb, csak nem vagyok benne biztos, hogy ott lenne megfelelő szoftveres támogatás. Windowsosból van egy ilyen tablet, ez picivel még olcsóbb is, mint amit javasoltál. Az OTG-t elvben mindkettő tudja. Persze vásárlás előtt picit utána kell olvasni, de nagyon másra nem használnám, esetleg esős időben a sátorban filmet nézni jobb lenne azon, mint a telóm kis kijelzőjén. Bár ez is erősen meggondolandó, az energiaéhsége miatt.

Kérdés, hogy a Win8-as telókre/tabokra simán felmegy minden progi, driver, mint a rendes asztali gépekre? Tehát rádugom a Csix-et, drivert felrakom, Mapszósz telepít, térképek... stb., aztán simán át tudom lökni a nyomvonalat, vagy akár a térképeket is a gps-re? Ilyen jellegű tapasztalatom nincs.
[előzmény: (73201) Mengyán, 2015.03.23 22:42:05]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.23 22:42:05 (73201)
Hogy klasszikus idézzek: "always look on the bright side of life"* :-D, legalább nem kell 8-10 microSD-vel rohangálnod.
Kütyü vásárlás: szerintem egy Win8-as tablet-tal próbálkozzál, és USB OTG kábel kell hozzá, hogy tudd hozzá csatlakoztatni a kütyüd. Itt, az #5049-es hozzászólásban említenek egy nagyon olcsó win8-as tabot, ami elvileg neked jó tud lenni. Bár az újabb hozzászólásokat elolvasva eléggé kuka kategóriának nyilvánítják az 1GB RAM / 16GB háttértáras cumókat. Mindenesetre 100k-val olcsóbb, mint egy új 64s, kérdés, hogy mennyivel olcsóbb, mint egy 2/32-es? (Kicsit korábban, az #5036-ban kértem egy kis segítséget, mert engem is érdekel a dolog. Direkt válasz nem jött, de kaptam(tunk) némi infót a vitából kifolyólag. :-) )
Térkép rajzolás: régebben a térképrajzoló srácoktól kaptam némi instrukciót, hogy csináljak saját térképet (ha gondolod, rákereshetsz a nekem adott válaszok között), és csináltam is valamit, de hogy tervez-e, azt nem tudom, majd kb húsvét környékén tudom megnézni. Meg azt is, hogy mi minden kell hozzá.

* OFF: a legkétségbeejtőbb helyzetekben is felvidít, ha elkezdem dúdolgatni.
[előzmény: (73199) Tamy, 2015.03.22 21:12:12]

Tamyhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.22 21:12:12 (73199)
Megnéztem, és sajnos valóban így van. Innentől kezdve vagy veszek valamilyen kütyüt, amivel mindig átlököm, vagy csinálok átlátszó térképet. Utóbbi lenne az egyszerűbb (olcsóbb) megoldás, de amit eddig összehoztam, azok nem útvonaltervezősök. Ha valakinek sikerült már nyomvonalból ilyent kreálnia, az megoszthatná a mikéntjét.
[előzmény: (73195) jekaeff, 2015.03.21 22:45:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.21 22:45:14 (73195)
Hmmmmm... most, hogy írod, most jötte rá, hogy az a kártyás dolog nem is működhet!

A csix igazi régi motorosként két dolgot tud kezdeni a kártyával:
- Beolvassa a rajta lévő térképszelvényeket. Igazából erre találták ki a kártyás túra GPS-eket, hogy ne a szűkös belső memória teljen be állandóan, így kisebb beruházással lehetett növelni a térképmemóriát, nem kellett új GPS-t venni.
- Aztán később voltak olyan rendesek a Garminos programozók, hogy lehetővé tették bármilyen hosszú bejárt nyomvonal kártyára írását. Ilyen módon bár a belső aktív nyomvonal memória továbbra is csupán 10.000 pontot tudott, és a térképen is csak ennyit jelenített meg a kütyü, a háttérben ettől függetlenül tovább rögzítette a nyomvonalat a 10.000 pont után is a kártyára.

NODE! Ettől még továbbra is ott a korlát, miszerint:
- Maximum 20 track tölthető a kütyübe
- Ezek egyenként maximum 500 pontból állnak
- Az így feltöltött track-ek azonban a kütyü BELSŐ MEMÓRIÁJÁBA kerülnek, nem a kártyára! Tehát hiába cserélgeti valaki a kártyát, ha egyszer nem azon találhatóak a track-ek! Ha kártyát cserél és újabb 20 nyomvonalat tölt fel a kütyübe, azzal csupán max az előző track-eket írja felül a BELSŐ MEMÓRIÁBAN, de a kártyára ezek nem kerülnek fel.

Összegzésként tehát: a kártyán lévő nyomvonalak mind a kütyüvel túrázás közben rögzített nyomvonalak, ide nem kerül fel semmi, ha a Mapsource-ból rátöltesz track-eket. Tehát ide nyomvonalat csak írni lehet, "beolvasni" nem lehet azokat a kütyü belső memóriájába (hiába is másolnál fel oda track-et "kézzel" USB háttértár üzemmódban)!
[előzmény: (73194) Mengyán, 2015.03.21 21:08:47]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2015.03.21 21:08:47 (73194)
Sziasztok! Lenne 2 kérdésem. Az egyik, hogy szeretnék venni egy Wayteq X980 gps-t autós navigációra (ha van jobb ötletetek, szivesen veszem, de Garmint csak akkor, ha van rá excel). Van valamilyen program, amit ajánlotok rá ládázáshoz, tuhu térképhez? Van egy Legend HCx-em, szóval az sem baj, ha nincs ilyen progi, de a Legend nem lesz mindig nálam. A másik kérdésem pedig, hogy olvastam Tamy 73166-os hozzászólását, és érdekelne, hogy hogyan lehet Csix-nél kártyáról használni a mentett track-et? Gondolom valami spec néven kell elmenteni. Ezt esetleg Legend HCx-nél is meg tudom csinálni? Általában én is 2-3 kártyával járok, bár más okból, és jól jönne néha, ha tudnám cserélgetni a track-eket, és nem csak otthon, mapszósz alatt.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók