Lehet, kicsit elkéstem a válasszal, és már mindent tudsz, de megpróbálom tisztába tenni, összefoglalni mindazt, ami itt a témával kapcsolatban helyesen, vagy a készülék nem ismerete miatt (nem tervezős) helytelenül elhangzott.
Szóval én is használtam a nevezett készüléket majd egy évig, így van némi tapasztalatom, bár ez már több, mint két éve volt, így az emlékek némiképpen megfakultak.
Route/Track
Alapvető különbség, hogy a track az az útvonal, amit már bejártál, a route meg az, amit be fogsz járni. Legalábbis a megalkotók szándéka ez volt a két különböző megoldásnál. Más kérdés, hogy a trackback funkciónak köszönhetően a track is használható (bár korlátozottan) route funkciókra.
Szóval a route az egy előre megtervezett útvonal, amin végig fogsz haladni (ha valamit el nem cseszel :-D). Ez előre felvett pontokon navigál végig. Forduló közelében az iránytű nézetben szépen megmutatja, hogy milyen irányból érkezel, és merre kell majd továbbhaladnod. Megtöri a nyilat a szükséges szögben. (Sajnos ez a szenzációsan jó funkció az újabb kütyükből kimaradt). Ha elvéted az irányt, akkor az utolsó pont felé fog mutatni a nyíl, amit elvétettél )legalábbis akkor, ha azon a ponton szerinte még nem haladtál át.) Mindaddig ide mutat, amíg a: nem més ide vissza, és haladsz tovább a helyes irányba, b: amíg egy másik, az útvonaladon lévő pont közelébe nem érsz. Ekkor ugyanis az esetek döntő többségében gond nélkül átvált erre a pontra. (előfordult az is, hogy nem így történt, de az okra nem jöttem rá, de a legtöbbször úgy működött, ahogy fentebb írtam). Hogy akkor, amikor nem az történt, amit írtam, akkor is volt valami kézi babra megoldás, hogy jobb belátásra lehessem bírni, de bevallom, ennek a részleteire már nem emlékszem. Ruote-nál ét tudsz térni a következő pontra, ha akarsz. Akkor a route menüben kell bűvészkedni, az általad éppen bejárt route-nál. Pontosan már nem tudom, hogy lépésről-lépésre mit, de, ha máshogy nem megy, törlöd belőle az eddig már bejárt, vagy kihagyandó pontokat, és újraindítod a navigálást. De azt hiszem, van ennél elegánsabb módja is.
Térjünk rá a trackre. Ez, mint említettem az általad már bejárt utat van hivatott megjeleníteni. Lehet használni trackback funkcióra is, de mint az előttem szólók is megjegyezték, nem igazán van sok értelme a dolognak. A térképen úgyis látod, hogy merre mentél/megy a track, azt meg lehet térkép alapján is követni. Nem igazán van szükség arra, hogy egy nyíl mutassa azt, amit a térképen különben is látsz. Különben a trackback-et én is egyszer, vagy kétszer használtam próbaképpen, aztán soha többet. Ebben az a nagyon idegesítő, hogyha elég súrún tette le a gép a pontokat, akkor minden egyes pontnál (mondjuk 10m-enként) szól, hogy a következő pont jön. Igazából útvonal előre való megtervezésére soha nem használtam. Ide nem tudsz útpontokat befűzni (hiszen nem is ez a feladata), a nyíl tudomásom szerint nem törik meg kanyarnál, mint azt a route-nál említettem. Letéréskor szerintem ez a pozíciódhoz legközelebbi pontra fog mutatni, de ez csak érzés, ki soha nem próbáltam.
Még egy kis megjegyzés track-hez, ha már itt tartunk. Ha a tracket Active log-nak nevezed el (mint ahogy automatikusan a gép is teszi), és így töltöd fel a gépbe, akkor nem a mentett track kategóriába fogja feltölteni, hanem a fő track memóriába, így nem szorít az 500 pontos korlát. Lehet akár 10.000 pontos útvonalat is betölteni a gépbe. Más kérdés, hogy akkor nem marad hely, az általad tényleg bejárt út rögzítésére, hacsak be nem pippantod a "felülír, ha megtelt" jelölőnégyzetet.
Lassú térkép rajzolás:
Nos, a Vista nem az a fergeteges sebességű masina. Gyorsítani úgy lehet, hogy:
1. kikapcsolod az egymás fölött lévő szelvényeket. Jelen esetben a TUHU-t, vagy az NG 4.4-et. Úgysem látszódnak egyszerre
2. Kapcsold ki az ENGOS/WAAS engedélyezését. Ez többszörösére fogja gyorsítani a térképrajzolást, és úgy sincs semmi értelme a dolognak jelenleg. Nekem is ez volt a problémám anno, és ez gyakorlatilag megoldotta.
3. Kapcsold ki az úton tart opciót. Ez is gyorsítja valamelyest.
Iránytű:
Az iránytűt be tudod állítani, hogy milyen sebességnél kapcsoljon ki/be automatikusan, vegy milyen hosszú állásidőnél kapcsoljon vissza automatikusan. Így be tudod állítani, hogy tekerés közben ez inaktív legyen. Ennek ellenére szerintem érdemes folyamatosan kikapcsolva tartani, mert elég sok energiát zabál, és csak speciális esetben van rá szüksége az embernek, akkor meg úgyis kalibrálni kell, hogy használható legyen. Szóval kapcsold ki, és ha kell, mondjuk egy láda közelében, akkor kapcsold be, és kalibrálj!
Azt hiszem mindenre válaszoltam![ előzmény: (12783) Agneovo, 2007.01.05 19:03:53] |