turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.19 11:03:55 (6348)
Track/Waypoint megmutatja a fájl nevét a tooltipben (felugró sárga címke), ez a szerverről jövő hivatkozások esetén mutatja a track id-jét. Ez így sokkal gyorsabb, mint rákattintani kétszer és lapot váltani a properties ablakban.
http://turistautak.hu/download/mapedit-gdi.exe
[előzmény: (6347) Kolesár, 2006.08.19 10:39:36]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.19 10:39:36 (6347)
Még:
- F9: change object type
- F9, M, *, Enter, F6 gombokat betettem a popup menü megfelelő pontjaihoz segítségképpen

Egyúttal felfedeztem, hogy a Ctrl+egérgomb csak azt az elementjét (darabját) fogja meg a többrészes vonalnak vagy felületnek, amelyikre kattintottunk. Így lehet egyszerűen törölni lyukat poligonból, valamint ilyen kijelöléssel lehet az Extract Element menüpontot aktiválni.

Mivel a Ctrl+bal egérgombra már rátettem az Extra adatok szerkesztését, érdemesebb mindjárt a Ctrl + jobb egérgombbal kattintani, vagy lehet bal egérrel is (pl. többszörös kijelöléshez Ctrl+Shift+bal), és utána Esc-el eltüntetni az Extras ablakot, a kijelölés ettől megmarad. Ez amúgy az összes érintett mapedit-verzióra vonatkozik.

http://turistautak.hu/download/mapedit-gdi.exe
[előzmény: (6346) Kolesár, 2006.08.19 09:51:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.19 09:51:18 (6346)
Továbbiak:
- zoom-léptékek érvényesítése a Ctrl+egérgörgőre
- az egérgörgő 2x nagyobbat mozgat minden irányba, a képernyő 1/20-a helyett 1/10-ét
- az előbb bejelentett sebesség-optimalizálás javítása

http://turistautak.hu/download/mapedit-gdi.exe
[előzmény: (6345) Kolesár, 2006.08.19 09:07:11]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.19 09:07:11 (6345)
További mapedit-fejlesztések, a rajzolás átalakítása miatt csak a tesztverzióban:

- optimalizáltam a rajzolást, most gyorsabb
- ha sok csatolt fájl van, lassan töltődnek és ezekre igazából nincs is szükségünk, Esc-et nyomva ki tudjuk hagyni a betöltésüket (FIGYELEM: az addig betöltöttek látszani fognak, mentéskor csak ezen fájlok hivatkozásai kerülnek az .mp-be!)

Nagyítás/kicsinyítés:
- zoom kicsit nagyobb léptékekben lépeget, Alt gombbal az eredeti léptékben, Shift-el még erősebben
- ez egyaránt vonatkozik a billentyűzeten nyomott +/- gombra és a Zoom módban adott kattintásra
- egérrel Zoom módban a Ctrl megfordítja a zoom irányát, tehát Ctrl+Left az egy Zoom Out
- ez vonatkozik a jobb egérgombra is (ami normálisan Zoom Out), Ctrl+Right az egy Zoom in
- mindezen kattintások zoom-nagyságrendjét is befolyásolja az Alt és a Shift, tehát Shift+Left az egy nagy Zoom In

http://turistautak.hu/download/mapedit-gdi.exe

Javaslom kipróbálni, már csak a GDI miatt is. Elvileg gdiplus.dll kell hozzá, ami elvileg megvan mindazon operációs rendszeren, amit a mapedit támogat (Windows 98, NT4 SP6+, 2000, XP).
[előzmény: (6321) Trackman, 2006.08.18 14:10:27]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 14:10:27 (6321)
Jól néz ki!
Hangyányival lassabb, mint az eredeti, még bőven megéri...
[előzmény: (6318) Kolesár, 2006.08.18 13:58:06]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 13:58:06 (6318)
GDI+, ha gondolod próbáld ki hogy muzsikál. Verziószám ugyanaz, de úgyis megismered. Most minden vonaltípus szaggatott, amint a lehutolsó képernyőképen volt látható.

http://turistautak.hu/download/mapedit-gdi.exe

Összehasonlítható a hagyományos megjelenítéssel, mert a trackeket a hagyományos pixeles módon húzza, a default vastagság és szín meg állítható menüből. Hasonlóképpen a polyline-ok határai is pixelesek.

Fontos megjegyeznem, hogy a rajzolás pillanatnyilag minden node-ot kerek képernyő-koordinátára számol ki, aminél jobb eredményt ad, ha nincs kerekítés.
[előzmény: (6316) Trackman, 2006.08.18 13:53:45]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 13:53:45 (6316)
Az antialias és a szaggatott vonal (és általában a vonalhúzás) nem mapedit C kód ugye, hanem vmi "gyorsított", directx vagy ilyesmi?
[előzmény: (6305) Kolesár, 2006.08.18 12:03:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 12:03:07 (6305)
Vissza a terepre: ilyen szép földutakat rajzolhatunk:

[előzmény: (6304) Kolesár, 2006.08.18 11:50:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:50:17 (6304)
Íme egy SVG-hez hasonló úttípus, 6px széles fekete, rajta 4px széles fehér. A főúton csaltam, kijelöltem, azért sárga a közepe.

[előzmény: (6303) Kolesár, 2006.08.18 11:42:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:42:52 (6303)
Működik az alpha channel, vagyis átlátszóság, a példa kedvéért itt #808080-as 10 px széles sáv az út, alpha=50, vagyis ennyire átlátszó a 256-os skálán. Innentől már tényleg csak a fantázia szab határt a megjelenítésnek. Mindenkit megnyugtathatok, gyorsan frissül a kép mozgatáskor és nagyításkor.

[előzmény: (6302) Kolesár, 2006.08.18 11:33:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 11:33:50 (6302)
Sikerült a vonalrajzoló algoritmust kicserélnem simított vonalakra, működik. A mellékelt példa 1.5 px vékony fekete vonalakat tesz mindenhova, lásd az alábbi képernyőképet. Innentől nagyjából olyan vonal- és felülettípusokat definiálink, mint az SVG-ben is (nem tudom, van-e átlátszóság, de az kevésbé fontos, mint az élsimítás).



A mellékelt példa egyúttal jól illusztrálja a 6284-es hozzászólásom 3. pontját. A ládától északnyugatra kerülő út határozott jobbos ívét bizonytalan balos ívradabok szabdalják, ami zavaró.
[előzmény: (6300) Kolesár, 2006.08.18 10:59:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:59:21 (6300)
A műút típuson éppen próbálkoztam, ne aggódj miatta. A majdnem függőleges vonal a lényeg, ez a simított (=antialias). Ez csak az első példa, egy 1.5 pixel vastag fekete. Az antialial enőnye nem csak az, hogy szürkékkel segíti kevésbé darabosra a vonalat, hanem hogy tudunk rendesen kinéző vastagabb, illetve többrészes vonalat rajzolni a képernyő 72 dpi-jén. Lásd az SVG-ben és a GE-ben.
[előzmény: (6297) Peter68, 2006.08.18 10:48:34]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:48:34 (6297)
András,

Hova lett a falvakat összekötő műút?
Vagy az az antialias és éppen eltűnőben van?

A tök egyenes függőleges vonalat sem értem rögtön Pákozd mellett.
[előzmény: (6296) Kolesár, 2006.08.18 10:41:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 10:41:50 (6296)
Lehet, hogy sikerül antialias-vonalakat rajzoltatni a mapedittel, íme az első kezdemény, becsületszavamra eredeti képernyőkép.

[előzmény: (6289) Kolesár, 2006.08.18 09:00:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 09:00:47 (6289)
Örömmel jelentem, hogy sikerült végre valódi pontozott vonalat előállítanom mapeditben, így jobba tudjuk differenciálni a megjelenítést. Ösvényre javaslom a pontozottat, a gyalogútra pedig a mostani 0x16 Walkway/Trail kinézetét.

Sikerült tetszőlegesen szaggatott vonalat is rajzolnom, antialias nélkül persze elég vicces ha ferde, de legalább van.
[előzmény: (6287) Kolesár, 2006.08.18 07:49:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.18 07:49:00 (6287)
Moderátori jogommal beleszerkesztettem véleményemet az úttípus-leírásodba.
[előzmény: (6235) kepenu, 2006.08.17 10:45:14]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 10:45:14 (6235)
Volt egy ilyen vitaindítóm, de senki nem reagált rá, talán mind szabin voltatok ;-)
Van ezzel kapcsolatos ötletetek?
[előzmény: (6234) Kolesár, 2006.08.17 10:08:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 10:08:46 (6234)
Azok a beépített level-konverziós szabályok nem befolyásolnak mást, mint a helyi megjelenítést a mapeditben. Nincs közük a Garmin exporthoz (hiszen oda tök más vonaltípusok kerülnek), sem más exporthoz. A feltöltött Endlevel érték (akár defaultból jön, akár 0-n marad) nem kerül felhasználásra sehol. Inkonzisztenciáról tehát nem beszélhetünk.

A vonaltípusok reformja a szélesség és burkolat paramétert váltja ki, tehát külön vonaltípus lesz ezek minden értelmes variációjára.
[előzmény: (6232) Trackman, 2006.08.17 09:26:44]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 09:26:44 (6232)
Jó ötletek!
De akkor a level-konverziós szabályok be lesznek égetve az exe-be, és az ilyen statikus dolgoktól mindig "félelemérzetem" lesz... hibalehetőség a mapedit-DB szabályok közti inkonzisztenciában. Esetleg kéne mellé egy update-check funkció, ami nézi a neten, hogy van-e újabb mapedit, mert még fontosabb lesz, hogy mindenki mindig a legfrissebb mapeditet használja.

Extra: milyen paraméter esik ki (esetleg jelenik meg) a típusváltással?
[előzmény: (6230) Kolesár, 2006.08.17 07:34:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.08.17 07:34:29 (6230)
A ma reggeli mapedit-fejlesztés eredménye egy speciális szerkesztési beállítás lett, amelynek neve 'Level 0 only'. Ez a kapcsoló automatikusan aktiválódik, ha a Typeset=Turistautak, vagyis szerkesztésre készült .mp fájlt tölt be. Hatásai:

- minden új objektum a level0-ra kerül, akármelyik réteg is volt aktív a rajzoláskor (hibalehetőség kizárása)
- csak a level0-ra tett objektumokat mutatja (ez csak a biztonság kedvéért, mert nem nagyon lehet benne más)
- vonaltípustól függően automata típusváltás, vagyis a megrajzolt vonal egyből megjelenik felsőbb rétegen is, mégpedig azzal a típussal, ami a rétegre jellemző
- vonaltípustól függő automatikus endlevel-beállítás, hogy a fent leírtak működjenek is (az adatbázisból letöltött cuccok kapnak endlevelt, ez az új vonalakról gondoskodik)

A fentiek eredményeképpen nem kell odafigyelni, hogy level0-n rajzolunk-e, az újonnan rajzolt utak pont úgy jelennek meg, mint a már meglevők, és kisebb lesz a szerkesztendő fájl is, mert nem kell duplikálni a vonalakat a típusváltáshoz.

Egyelőre még nem publikálom, majd az új típusokkal együtt. Addig is várom a véleményeteket ezügyben. Amit érdemes lenne átbeszélni: default extra paraméterek is lehetnének vonaltípusonként, vagyis a sablonokat (végre) beépíthetjük a mapeditbe.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók