turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.08 10:22:56 (4184)
ráadásul a probléma valószínűleg garmin-specifikus, így sokakat nem is érint.

Hát nem egészen.
Ha már Russa specifikus vagy, kipróbáltam a kérdéses részt ott is.
A Russa a kezdőponttól kezdve egy egyenest ad, mert figyelembe veszi az utolsó szakaszon lévő tilalmat.
Nem tudom mennyivel vagy előrébb, hogy azt látod, hogy Pécstől kezdve nem tudsz odáig elmenni autóval.
Igaz ez a jobbik helyzet, mert látod, hogy valami nem stimmel, de hosszas végpont variálással fogod megtudni, hogy valami gáz van.

Szóval akkor hajlanék afelé, hogy találjunk ezeklre az utakra valami jó kis típust.
Mondjuk a mostani erdei aszfalttal mi a helyzet?
Az egyaránt jelöl sorompóval zárt és szabadon használható utat is?

(Ezzel együtt azt is át kellene gondolni.)
[előzmény: (4181) bregő és andorpapa, 2007.01.08 09:59:39]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.01.08 09:59:39 (4181)
Én lelcache-nek adnék igazat, szerintem sem célszerű telepakolni a térképet ilyen jellegű dolgokkal. Sok helyen így is eléggé tömény a térkép, ráadásul a probléma valószínűleg garmin-specifikus, így sokakat nem is érint. Aztán ott vannak a gyakorlati problémák, hogy milyen típust kapjon, zoomszintek, hogyan mérjük be (mert autóból viszonylag nehéz pontosan elkapni a tábla helyzetét stb. Persze ezek lehetnek alibi okok is, de a térképre felvisszük az összes fontos paramétert, az .mp-ben ott figyel, csak Garminék nem akarnak tudomást venni róla. Könnyen lehet, hogy egy új firmware is változtat a helyzeten.

Az már más kérdés, hogy az úttípus variálásával jelezzük a dolgot, ez ellen nincs kifogásom.
[előzmény: (4179) Peter68, 2007.01.08 08:07:45]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.08 08:07:45 (4179)
Ez eddig stimmel, de jelen esetben még otthon a Mapsource előtt sem derül ki, hogy nem szabad bemenni, mert a tiltás ellenére simán bevisz autós tervezéssel.

Én azt mondom, hogy ha nem is POI-val, de valahogyan jelölni kellene.

Tudom nehéz eset, mert a Garmin megjelenítés nem tőlünk függ, de ha már meg van ez a paraméterünk, akkor miért nem csinálunk az ilyenekhez is külön úttípust?
Az út minősége indokolja a "fekete" vonalat, de a szabályok már nem.

Ez megint egy stratégiai döntést kíván, hogy mit tartunk fontosnak. Mint ahogy az is, hogy ténylegh meg akarunk-e maradni a fekete, barna és piros színeknél.

Egyébként valaki azt mondta nekem, hogy a kinézet testreszabhatósága nem alternatíva a vonalválasztásnál, mert rengeteg olyan ember van, aki nem teheti ezt meg régi műszert használva.

Az előző hozzászólásodban pedig azzal érvelsz, hogy egy útvonaltervezéssel milyen jól kideríthetőek a szabályok.

Ez a két gondolat ellentmond egymásnak.
[előzmény: (4178) lelcache, 2007.01.08 00:16:50]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.08 00:16:50 (4178)
Valóban kellemetlen, de az is nagyon kellemetlen, hogyha KRESZ táblákkal telepakoljuk a térképet. Lehet, hogy velem van a baj, de még egy térképen sem láttam kresz tábla jelölést. Pl. a NaviGuide-on sincs ilyesmi, mégis remekül ki lehet deríteni, hogyha nem lehet behajtani valahová. Itthon tervezek egy utat (vagy kocsiban a GPS-en), és máris kiderül.

Ilyen alapon aztán fel lehetne venni a térképre a kötelező haladási itány táblákat, az egyirányú utca táblákat, fel lehetne tűntetni, hogy itt robda földút van, mert lehet, hogy Te arra mennél, aztán ott derül ki, hogy az autód nem tud ott által haladni, így az 1km-ből ismét csak 10km lesz. És még mondhatnék egy csomó mindent. Minden paramétert nem lehet kiíratni a térképre.

Ezeket az információkat a trékép természetesem mind tartalmazza, csak nem pont valamiféle POI, vagy megjeleníthető formátumban, mert ha ez így lenne, akkor a sok kiírástól nem is látnád a vonalakat. Szóval aki másként tervezi az útjait, nem nézi meg ezt, vagy azt a tréképet otthon, nem modelezi le, azt bizony meglepetések várhatják a helyszínen. Hozzáteszem akkor is, ha megnézte/megtervezte, met minden körülményre előre úgysem tudsz felkészülni. Akkor az ember improvizál a helyszínen.

Nekem is előfordult már, hogy nem tudtam adott helyen behajtani kocsival, pedig tudtam, hogy előttem mások simán behajtottak, tehát maximálisan az információ birtokában voltam. Mégis a helyszínen kiderült, hogy szárazságban gond nélkül be lehet menni, de egy csepp eső után meg már nem. Plusz 2,5 km sétámba került.

De ez csak az én véleményem.
[előzmény: (4169) G&C, 2007.01.07 05:47:03]

G&Chozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 05:47:03 (4169)
OK.
1) Kise kellemetlen ha otthon eltervezem, hogy elmegyunk megnezi valamit, kell setalni 1km-t es a helyszinen derul ki, hogy nem 1km-t kell setalni, hanem 10km-t mert az ut ami autoval jarhato, azon nem hajthatok be.
2) Egyenlore az .img-ben nincs benne, tehat senki sem tudja meg csak tervezesre sem hasznalni.
3) Ha benne lesz az .img-ben kerdes, hogy kolesar megjegyzese alapjan minden esetben figyelmeztet-e!?
(ha csak ez az egy ut fog letezni)
4) Ha valaki nem automatikus tervezesre hasznalja csak megnezi a terkepet?
5) Ha nem MS-bol szeretned hasznalni?
6) Mas terkepeken is be szoktak jelolni.
7) Nem a POI mellett kardosokodok, csak hogy "lathato" legyen a terkepen. Az, hogy a MS figyelmeztet az a minimum de nem biztos, hogy mindenkinek eleg.

g

[előzmény: (4168) lelcache, 2007.01.07 00:38:40]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 00:38:40 (4168)
Szerintem sem kell ilyen tábla POI-nak. A sorompó az más. Az azért kell, mert nem csak nem szanad, de nem is lehet ott behajtani, amit jó tudni. Az nem Kresz miatt van ott. Szerintem közlekedési táblákat felesleges felvenni POI-ba, de ezt már mások is írták, én csak megerősítem.
[előzmény: (4142) G&C, 2007.01.05 16:28:02]

G&Chozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 16:28:02 (4142)
3) Az tenyleg nem lenyeges a Tuhus terkepen, hogy hol van a lada, csakhogy ehhez hozzatoltom a a cache-eket akkor jon ossze a ket egyforma nevu pont. (Nem lenyeges csak szoltam...)
1) Gondolom, erre is valaszoltal, csak akkor van ra pelda hogyan gyujtik azokat a pontokat, ahonnet nem szabad behajtani? Van ra szukseg, hogy POI-kent folvegyem?
(Sorompot mar lattam kijelove TUHUs terkepen de behajtani tilos tablat meg nem.)

Kosz!

g

[előzmény: (4141) Peter68, 2007.01.05 16:12:26]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 16:12:26 (4141)
Attól függ, melyik térképet nézed MS-ben.
Ha a turistautak.hu térképeit, akkor szerintem a tábla poziciója nem lényeges, az viszoint igen, hogy az út nem járhatóü autóval, vagy éppen egyirányú.
Ezt az út berajzolásakor figyelembe kell venni.

Ha más térképet nézel, akkor azt mondom, hogy kérdezd őket, hátha szükségük van erre az információra.
[előzmény: (4140) G&C, 2007.01.05 15:52:09]

G&Chozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 15:52:09 (4140)
3)Igy gondoltam, ahogy Te lelcache. Csak azt nem tudom, hogy lada koo javitasbol adodott-e, vagy atalakitasbol. (fok,tizedesfok,perc)
Egyenlore gondolom mas megoldas nincs, de nem lehetne ezt valahogy kikuszobolni?
1) kernek meg valaszt "Illetekes elvtarstol" ;-)
Ha egy autoval jarhato utra (feketevel a MS-ben) ki van teve egy behajtani tilos tabla, erdekel valakit ennek a tablanak a pozicioja? Ha igen hogyan milyen modon folvenni?
, vagy nem jo helyen kerdezoskodok?


Kosz!

g
[előzmény: (4139) lelcache, 2007.01.05 12:31:36]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 12:31:36 (4139)
Szerintem nem pont erre gondol G&C! Ugye az MS-ben is fent vannak a ládák koordinátái, és ott a szép kilátás (fényképezőgép) ikonnal van jelölve. Ha időközben a ládát arrébb helyezte a ládagazda, akkor waypont adatbázisban, amit a gépre tölt más lesz a koo, de ugyanaz lesz a név, így előfordulhat a lentebb taglalt eset, ha jól értem a problémát. De az is lehet, hogy Te értetted jól. >:-)
[előzmény: (4138) Peter68, 2007.01.05 11:56:11]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 11:56:11 (4138)
3.
Igen, természetesen rengeteg ilyen pontot találhatsz, akár még olyant is, hogy itt parkolj le.
Ezek azok a kiegészítő pontok, amiket a láda elhelyezője vett fel, hogy még teljesebb legyen az élményed a láda megtalálásán kívül.
Ha elolvasod a láda leírását, még az is kiderül (talán), hogy miért van ott az a pont.
[előzmény: (4136) G&C, 2007.01.05 11:25:02]

G&Chozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 11:25:02 (4136)
Hello!
1) Ha egy autoval jarhato utra (feketevel a MS-ben) ki van teve egy behajtani tilos tabla, erdekel valakit ennek a tablanak a pozicioja? Ha igen hogyan milyen modon folvenni?
2) Ha MS-ben megterveztetek egy utata (route) a vegigpottozesen kivul nincs ugyesebb modszer, hogy Tracke alalkitsam?
3) lehetseges, hogy az MS-ben eloforduljon egy lada koo-ja mint szep kilatas ugyanazzal a nevvel mit a lada, csak kisse mas koo-val? (pl gccszi)

Kosz!

g


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók