turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 21:57:33 (9641)
Kérdés, hogy mi fontosabb a terepen lévőkből, a tábla vagy a terepen lévő út funkciója? Főleg, hogy a kék tábla funkciót jelölne. Ráadásul az M85-nél további anomália van az útszámmal, M-es számozás elvileg csak gyorsforgalmi útnak (autóút, autópálya) járna.
(A piros sávos példa nem jó, mert nem az útszám a kérdés hanem az úttípus.)

Elképzelhető még egy variáció:

d) Autóút minden olyan Mx útszámú út ami nem autópálya és az egyéb autóút táblával jelölt utak.
[előzmény: (9640) Arti (junior), 2012.01.09 21:43:49]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 21:43:49 (9640)
Én úgy emlékszek, hogy azt rajzoljuk, ami a terepen van. Ha elméletben egy meghatározott úton mondjuk piros sáv a festés, de a terepen nincs kifestve, akkor nem szabad kitölteni a label-t. Hogy ez hanyagság miatt nem szerepel, vagy bármi másért, az már nem a mi dolgunk.
Így csak az a) marad szerintem.
[előzmény: (9639) KiVi, 2012.01.09 20:44:45]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 20:44:45 (9639)
Így van, zavar van az erőben! (Ha már a szomszédban Joda is felbukkant. :D )

Az is kérdés egyáltalán, hogy ragaszkodni kell-e az autóút táblához, mivel meglehetősen következetlen az alkalmazása. Dönteni kéne, hogy mi legyen az autóút típus definíciója rajzoláskor:

a) Kizárólag az autóút táblával jelölt utak. (M9 igen, M85 és 710 nem)
b) Autóút táblával jelölt vagy 2x2 sávos legalább 110 km/h sebességre engedélyezett utak (autópályák kivételével). (M9 és M85 igen, 710 nem)
c) Minden, legalább 110 km/h sebességre engedélyezett út ami nem autópálya. (M9, M85 és 710 is igen)

Mivel szerintem az úttípusnak leginkább az út hálózati szerepét kell tükröznie így én b)-t javasolnám. (De c) ellen se tiltakoznék nagyon. :) )
[előzmény: (9637) Arti (junior), 2012.01.09 17:26:11]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 17:26:11 (9637)
Akkor a MapEdit-ben az autóút leírása helytelen:
2x2 sávos, 110km/h, de szintbeli keresztezésekkel nehezített aszfaltút

Lehetne korrigálni ezt a leírást? Amennyiben ez a szent és (s)érthetetlen leírás az elfogadott, akkor az M9-est nem rajzolhatnánk autóút típussal úgy, ahogy most van.
Amennyiben nem jó a leírás, akkor pedig az M85 enesei elkerülőjének jelenlegi rajza nem felel meg a valóságnak.

Tehát, marad a leírás és az M9-es nem jó, vagy korrigáljuk a leírást és az M85 enesei elkerülőjét kell átrajzolni osztott pályás elsőrendű útnak (ugyanis eddig senki se látott ott autóút táblát)?
[előzmény: (9634) KiVi, 2012.01.08 22:28:05]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 22:28:05 (9634)
Lehet. Pl. az M9-es ilyen! (Vagy az M70 egyes szakaszai.)
[előzmény: (9632) Arti (junior), 2012.01.08 22:10:18]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 22:10:18 (9632)
Lehetséges nem osztott pályás autóút? Én így értelmeztem, lehet, hogy rosszul?
[előzmény: (9630) KiVi, 2012.01.08 20:08:17]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 20:08:17 (9630)
Ez a hivatalos feltételrendszer:

2.1. Autópályának csak osztottpályás út jelölhető ki, amely megfelel a következő feltételeknek:
a) forgalmi irányonként legalább két forgalmi sáv van,
b) mindkét úttestje mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon leállósáv van,
c) a különszintű útkereszteződéseinél gyorsító-, illetőleg lassítósáv van,
d) azonos szintben más út nem keresztezi,
e) vasúti vagy villamospálya azonos szintben nem keresztezi és nem és érinti,
f) az útmenti ingatlanhoz közvetlen csatlakozása nincs,
g) lakott területen átvezető - vagy ilyen területet érintő - szakasza a lakott területtől kerítéssel, korláttal vagy más hasonló módon el van választva.

2.2. Autóútnak az olyan út jelölhető ki, amely megfelel a 2.1 e)-g) pontokon felül a következő feltételeknek is;
a) másik úttal való szintbeni kereszteződésében - ha a kanyarodás megengedett - a balra kanyarodó járművek részére minden esetben, a jobbra kanyarodó járművek részére lehetőség szerint külön útfelületet biztosítottak,
b) kizárólag olyan út keresztezi, amelynek az autóúthoz csatlakozó része legalább 100 méter hosszban szilárd burkolattal van ellátva.

Ezek alapján több olyan út is van ami elvileg kijelölhető lenne autóútnak, mégsem jelölték ki. Pl. 710, 8 egyes szakaszai, M85, ...
[előzmény: (9629) KiVi, 2012.01.08 20:00:22]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 20:00:22 (9629)
Nem kell, lásd: M9, M2, 61 Kaposvári elkerülő.
[előzmény: (9627) Bojsza család, 2012.01.08 19:37:43]

Bojsza családhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:37:43 (9627)
én úgy tudom, hogy a gyorsforgalmi autóúton is kell lennie leállósávnak... különben nem teszik ki ezt a táblát...
[előzmény: (9623) t ib i, 2012.01.08 19:18:39]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 19:18:39 (9623)
Ez a tábla "már nem divat", nem is emlékszem olyan új, 110 km/h-s szakaszra, ahol kihelyezték volna (Veszprém-Székesfehérvár között a 8-ason pl.)
[előzmény: (9617) Arti (junior), 2012.01.08 18:51:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 18:51:08 (9617)
Még egy fontos kérdésem lenne. Lehet, hogy csak vaklárma.

Az M86-osnak a váti és szelestei elkerülő szakaszát is autóútnak hívják a köznyelvben, viszont nincs kint a

tábla, csak a 110-es. Az M85-ös enesei elkerülőjén kint van ez a szép kék tábla, vagy ott is csak 110-es van?
[előzmény: (9616) Vacsape, 2012.01.08 18:47:41]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 18:47:41 (9616)
Feltöltöttem. Megnéztem a track kötegeket és a mostani másodrendű főút/autóút váltástól kb. 100 méterre nyugatra van a két oldal "összeérése". Berajzolását nálam tapasztaltabbakra bíznám.
[előzmény: (9615) Vacsape, 2012.01.08 18:09:00]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 18:09:00 (9615)
Nekem is van friss track-em (csütörtöki) erről a részről Győr-Csorna irányban. Azon is kb. oda, vagy egy kicsit nyugatabbra saccolnám a 2*2 sávos rész végét. Már a sebesség adatok alapján is. Pár perc és feltöltöm.
[előzmény: (9614) Arti (junior), 2012.01.08 16:46:11]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 16:46:11 (9614)
Ha letöltöd a legfrissebb térképünket, akkor azon Te is láthatod a jelenlegi állapotot. Az általad említett körforgalmakat és felüljárót látom. Maga az M85 viszont nem elválasztottként van megrajzolva.
Az érdekelne, hogy Csorna irányában meddig él a 2x2 sáv? A Te track-ed alapján a N47 38.373 E17 23.044 pontot tippelném. Nem emlékszel, hogy tényegesen meddig volt elválasztva a két útpálya?
[előzmény: (9613) Bojsza család, 2012.01.08 16:28:41]

Bojsza családhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 16:28:41 (9613)
azt sejtettem, hogy a mintavételezés nem lesz tökéletes... nem szoktam trackelni...
az út valóban 2*2 sávos Győr felől autózva a körforgóból egy felüljáró vezet át az útpálya felett majd újabb körforgó
[előzmény: (9612) Arti (junior), 2012.01.08 16:12:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 16:12:08 (9612)
Egy kicsit ritka a mintavételezés, elég távol vannak egymástól a pontok.
Az új szakasz egyes internetes források szerint 2x2 sávos, azaz középen szalagkorláttal el vannak választva az egyes irányok. Te is ilyennek láttad?
[előzmény: (9611) Bojsza család, 2012.01.08 15:36:47]

Bojsza családhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.08 15:36:47 (9611)
sziasztok!
ezzel a trackel: M85.gpx tudtok mit kezdeni?
az M85 átadott szakasza... be volt kapcsolva a GPS amikor arra jártam...


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók